یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

اهدای عضو کودک بنابی، جان سه بیمار را نجات داد

اهدای عضو کودک 7ساله اهل شهرستان بناب جان 3 بیمار را نجات داد.

photo ۲۰۲۳ ۰۶ ۱۲ ۲۰ ۱۷ ۳۵ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ در اقدامیخداپسندانه و انسان‌دوستانه با رضایت خانواده شادروان “امید محبت زاده” اهدای اعضای بدن کودک هفت ساله اهل بناب جان سه بیمار در سه نقطه مختلف کشور را نجات داد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان امام رضای تبریزگفت:با عمل اهدای عضو امید محبت زاده کودک هفت ساله اهل بناب در اتاق عمل پیوند اعضای بیمارستان امام رضا (ع) تبریز سه بیمار چشم انتظار عضو زندگی دوباره را تجربه کردند.

صادقیان افزود: با طی شدن فرآیند تایید مرگ مغزی و اخذ رضایت از اولیا توسط همکاران واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان امام رضا (ع) تبریز سه عضو حیات بخش این کودک به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی با توصیف اینکه اهدای عضو از ارزشمندترین و زیباترین فداکاری‌های انسانی و اوج بخشندگی است و شاید سخت‌ترین و تلخ‌ترین لحظه زندگی خانواده یک فرد دچار مرگ مغزی باشد گفت: این خانواده‌ها با روح متعالی که دارند حتی در مرگ عزیزانشان هم زندگی نهفته است و این زندگی را بدون هیچ چشم داشتی به کالبد رنجور بیماران نیازمند می‌بخشند.

 با توجه به عدم وجود بیمار با شرایط اهدای عضو در استان آذربایجان شرقی این سه عضو به مراکز دیگر کشور ارسال شد و کلیه اول به یک بیمار پسر ۱۳ ساله در استان فارس، کلیه دوم به یک بیمار دختر ۲۰ ساله اهل یاسوج و عضو کبد به یک بیمار پسر ۱۵ ساله اهل جیرفت پیوند زده شد.

تنها راه ادامه حیات برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته کلیه و کبد پیوند عضو است هر سال تعداد زیادی از بیماران نیازمند به پیوند عضو که در لیست انتظار هستند جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که اعضای سالم برخی افراد دچار مرگ مغزی زیر خاک مدفون می‌شوند.

به گزارش اخباربناب: “امید محبت زاده” پسر ۱۰ ساله بنابی و دانش آموز دبستان نبی اکرم(ص) بناب که هفته گذشته در اثر جدا شدن چرخ کامیون میکسر بتن و برخورد با وی دچار حادثه شد، بعد از ۵ روز بستری در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) تبریز ، متاسفانه به دلیل شدت جراحات وارده دچار مرگ مغزی شده و نهایتا با رضایت خانواده این کودک بدون هیچ گونه چشم داشتی اعضای بدن این کودک به 3 بیمار منتظر پیوند عضو، اهداء گردید.

انتهای خبر/ ذاکر احمدزاده

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

Untitled - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

آگهی استخدام در دفتر نمایندگی بیمه آسیا شهرستان بناب

آگهی استخدام دردفتر نمایندگی بیمه آسیا شهرستان بناب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 7 =