سه‌شنبه 29 اسفند 1402

عمليات هرس درختان در پارک ها و معابر سطح شهرستان بناب

bhbh - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

هرس درختان در پارک ها و معابر سطح شهرستان توسط عوامل اجرایی شهرداری بناب

مسئول فضای سبز شهرداری بناب در گفتگو با اخبار بناب در تشریح این خبر افزود: همزمان با فصل زمستان و شروع بارش های زمستانی عملیات هرس و بازپیرایی درختان سطح شهر از جمله پارک ملت و معابر سطح شهرستان آغاز شد.

محمد داداش وند افزود : هرس درختان هر ساله توسط مسئول فضاي سبز شهرداری به منظور جوان سازی درختان، زیباسازی منظر شهری، فرم دهی، حذف شاخه های بیمار و آفت زده، تسهیل در عبور و مرور عابرین و وسایل نقلیه و برقراری توازن بین اندام هوایی و زیرزمینی درختان انجام میشود.

وی گفت: هرس درختان برای فرهنگ سازی در راستای پیشگیری از تخریب فضای سبز و هرس های خودسرانه و همچنین ایجاد دید کافی برای رانندگان صورت می گیرد.

indexvb - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

داداش وند بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل زمستان، و شروع بارش برف های سنگین و بادها احتمال خطر سقوط شاخه های بزرگ درختان و بروز حوادث احتمالی در شبکه های برق شهری و آتش سوزی است، که در این راستا برای پیشگیری قبل از وقوع حادثه، عملیات هرس درختان و درختچه های سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: هرس پرچین های معابر سطح شهر نیز به صورت مستمر و با هدف ایجاد یکنواختی در سطح فضای سبز شهری انجام می شود.

وی در خصوص میزان و شدت هرس درختان در فضای سبز شهری گفت: در هرس درختان به عواملی نظیر نوع گونه گیاهی، سن درخت، موقعیت مکانی درخت، درجه سلامت درخت، زمان هرس، فرم دهی اولیه و تربیت درخت در سالهای اولیه کاشت توجه می شود.

http://www.akhbarbonab.ir/1995/(لینک خبر)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شش =