دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

تولید بیش از 400 اثر نمایشی و اجرای 2000 اجرای عمومی در بناب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب، گفت: از ابتدای ایجاد انجمن نمایش بناب بیش از 400 اثر نمایشی تولید و برای آنها نزدیک به دو هزار اجرای عمومی انجام شده است.

تولید بیش از 400 اثر نمایشی و اجرای 2000 اجرای عمومی در بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از فارس؛ حبیب صدیقی امروز در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر فجر شهرستان بناب  اظهار کرد: از ابتدای ایجاد انجمن نمایش بناب بیش از ۴۰۰ اثر نمایشی تولید و برای آنها نزدیک به دو هزار اجرای عمومی انجام شده است.

وی با تبریک ماه مبارک رجب، مبعث نبی اکرم (ص) و دهه فجر همچنین عرض خیرمقدم برای میهمانان حاضر با ارائه گزارشی از وضعیت تئاتر شهرستان و فعالیت‌های هنرمندان عرصه نمایش افزود: انجمن نمایش شهرستان بناب جزو اولین انجمن‌هایی است که اوایل سال ۱۳۷۴ و اندکی پس از ایجاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بناب طی سال ۱۳۷۳ تأسیس و آغاز به کار کرده است.

صدیقی یادآور شد: از همان سال تاکنون تنها یک دوره جشنواره تئاتر بناب به عللی برگزار نشده و امسال بیست و سومین دوره جشنواره برگزار می‌شود.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر فجر شهرستان بناب، خاطرنشان کرد: انجمن نمایش این شهرستان در سال ۷۸ در سطح شمال‌غرب کشور و در بین استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، زنجان، کردستان و اردبیل اولین شهرستان بود که اقدام به برگزاری جشنواره تئاتر شهرستانی کرده و تا آن موقع جشنواره شهرستانی وجود نداشته و اگر هم بوده تداوم نداشته‌اند.

صدقی تصریح کرد: به علت تداوم برگزاری جشنواره تئاتر شهرستان بناب و فعالیت جدی و مستمر هنرمندان تئاتر این شهرستان، انجمن نمایش بناب در سال 82 در سطح کشور به عنوان انجمن نمایش نمونه انتخاب و از رئیس وقت آن تجلیل بعمل آمد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۷ گروه نمایش به ثبت رسیده و دو گروه دیگر نیز در شرف ثبت هستند؛ متذکر شد: شهرستان بناب بیشترین گروه ثبت شده در سطح استان را داراست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه امسال ۲۰ اثر نمایشی تولید شده است و اولین شهرستانی هستیم که تئاتر خیابانی را شروع کرده‌ایم؛ بیان داشت: هنرمندان تئاتر خیابانی بناب تاکنون ۳ بار در جشنواره بین‌المللی فجر حضور یافته‌اند و آثار صحنه‌ای و خیابانی آنها نیز همواره در جشنواره‌های مختلف استانی، منطقه‌ای، بسیج، طلوع بهزیستی، منطقه‌ای زنجان و سایر جشنواره‌های کشوری شرکت داشته و افتخارات زیادی را برای شهرستان بناب به ارمغان آورد‌ه‌اند.

صدقی با بیان اینکه علاوه بر ۲۳ دوره جشنواره تئاتر جشنواره ۲۱ دوره جشنواره سراسری شعر، ۱۷ دوره جشنواره هنرهای تجسمی و ۲۱ دوره جشنواره موسیقی برگزار کرده ایم؛ تصریح کرد: حاصل ۲۳ دوره برگزاری جشنواره تئاتر فجر شهرستان ۳۵۰ اثر نمایشی بوده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از دوره بیست و سوم جشنواره تئاتر بناب شامل نمایش های صحنه ای و خیابانی می‌شد؛ گفت: در واقع بودجه موجود کفاف جشنواره‌ها را نمی‌دهد و بر اساس پیشنهاد هنرمندان امسال جشنواره تئاتر صحنه ای و خیابانی را جدا کردیم و قرار شد جشنواره تئاتر خیابانی را در تابستان و به صورت استانی برگزار کنیم و انتظار داریم مدیرکل محترم در این خصوص هنرمندان بناب را حمایت کنند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر شهرستان بناب اذعان کرد: هزینه برگزاری جشنواره امسال را نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی تأمین کردند.

صدقی در ادامه یادآور شد: برای جشنواره امسال ۶ اثر انتخاب شدند و به‌خاطر خرابی وضعیت سالن اصلی برگزاری جشنواره با اینکه قرار بود هر شب ۲ نمایش اجرا شوند اما مجبور شدیم هر شب ۳ نمایش را روی صحنه ببریم و با این وجود با استقبال کم نظیر مردم هنردوست شهرستان مواجه شدیم.

وی از زحمات اعضای شورای ارزشیابی شهرستان بناب، اعضای هیأت بازبینی و اعضای هیأت داوران بخش نهایی و همچنین دست اندرکاران برگزاری جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

این گزارش حاکی است، در ادامه این مراسم بیانیه هیأت داوران قرائت شد و سپس با اعلام نتایج مختلف جشنواره برگزیدگان و نفرات برتر جوایز خود را از مسؤولان حاضر در سالن دریافت کردند.

داوری بخش نهایی جشنواره را  هادی افتخارزاده، عبدالله محمدزاده اصل و محمدحسین داودی برعهده داشتند.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

Untitled - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

آگهی استخدام در دفتر نمایندگی بیمه آسیا شهرستان بناب

آگهی استخدام دردفتر نمایندگی بیمه آسیا شهرستان بناب

یک نظر

  1. DataList2023.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 8 =