سه‌شنبه 29 اسفند 1402

روند توسعه بناب به شتاب بیشتری نیاز دارد

بمانسبت روز شوراها:
گفتگو با بانوی کارآفرین و عضو شورای اسلامی ششمین دوره شورای شهر بناب.

مریم بابازاده در گفتگو با گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ به مناسبت 9 اردیبهشت روز شورا ها ضمن تبریک روز شورا با اشاره به اینکه در تقویم رسمی کشور روز نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز شوراها نامگذاری شده است، اظهار کرد: موضوع شورا یکی از مباحثی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت انقلاب به وجود آمد تا خود مردم در مورد رفع مسائل و مشکلات خود با هم مشورت کنند.

- پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب


وی با اشاره به اینکه شورا برگرفته از قرآن کریم است گفت: باید اعضای شوراهای اسلامی از این موقعیتی که نصیبشان شده به نحو احسن استفاده نموده و در راستای خدمت به مردم و رضایت خداوند تلاش های بیشتر و بهتری انجام دهند.
وی گفت: بنده بعنوان شورای شهر بناب در دور ششم با شعار تحول خواهی با اعتماد شهروندان، وارد شورای شهر شدم، و هم اکنون نماینده شورای شهرستان بناب در استان و موسس و دبیر خانه کارگر بناب هستم.


بابازاده افزود: بناب دارای قابلیت های توسعه ای ویژه ای در بخش صنعتی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری دارد و در خصوص جذب توریست مراکز طبیعی نظیر کمپ گردشگری قره قشون، روستای دیدنی و تاریخی توتاخانه، سد دوش و نیز مساجد تاریخی دوران صفویه هستند که متاسفانه در فراخور ظرفیت این مراکز کار اجرایی و جذب گردشگر انجام نشده است.


وی به مهمترین مسایل توسعه بناب اشاره کرد و افزود: ممانعت از تفکیک اراضی کشاورزی، توسعه زمین های شهری، تصویب منطقی طرح جامع شهرستان، احداث کنارگذر های شرقی و غربی، تعریض جاده های روستایی از مهمترین مسایل توسعه این شهرستان است.


وی گفت: تامین نیازهای اولیه شهری نظیر آسفالت، بهداشت عمومی، زیبا سازی شهری، بهبود ساختار بافت فرسوده شهری و ممانعت از تمرکز زایی مرکز شهر از مهمترین دغدغه های شوراهای شهر بناب است که همگی این مسایل بدون جذب سرمایه های بخش خصوصی و همکاری شهروندان فهیم میسر نیست.


نماینده شورای شهرستان بناب در استان افزود: مردم شهرستان بناب همچون سایر هم وطنان، مردمانی با فرهنگ و فهیم هستند و توسعه همه جانبه شهری ابتدا از فرهنگ شروع می شود و ما سعی مان براین است تا با اتکا بر فرهنگ مشارکت بالای همشهریان و افزایش روحیه مشارکتی و نیز مطالبه گری آنان خدمات ارزنده بجا بگذاریم.


مریم بابازاده با بیان اینکه منابع باید تبدیل و ارزش افزوده بالایی خلق کنند گفت: در شورای شهر با خام فروشی منابع شهرداری مخالف هستم و در جذب سرمایه تاکنون موفق عمل نشده است و یکی از مشکلات مهم شهرستان همین امر است و یک عزم جدی در مسئولین عالی شهرستان برای این امر مهم نیاز هست.


وی گفت: از مدت مسئولیت بنده در شورای شهر تمرکز زیادی در توسعه عادلانه منابع و امکانات داشته ام و محلات کم برخوردار و محروم مدتهاست از خدمات شهرداری کم بهره بوده اند ولی این امر مانع از خدمات جامع شهری به تمام محلات شهری نشده است بویژه بافت فرسوده شهر که نیازمند تحول است اما همکاری شهروندان ساکن این مناطق شرط اول است.


وی با بیان اینکه شورای فعلی که با شعار تحول و همدلی شکل گرفته است به عمده مشکلات و چالش های شهرستان اشاره کرد و افزود: مشکلاتی زیادی نظیر بهداشت عمومی و زیبا سازی شهری، هدایت آبهای سطحی، معزل تیرهای برق وسط معابر، آسفالت خیابان ها، بافت فرسوده، کمبود زمین های شهری مناسب برای خانواده های نوپا، ناکافی بودن فضا و برنامه های ویژه بانوان، ترافیک بالا و تمرکز گرایی در شهر، مشکلات زیاد ساکنین شهرک ولی عصر، عدم رغبت سرمایه گذارن و جذب گردشگر گریبانگیر شهر هستند.


بابازاده با اشاره به راه حل مشکلات شهر گفت: شورای دور ششم شهر بناب به فراخور امکانات موجود در جهت رفع هر کدام از این مشکلات قدم برمی دارد و هر اندازه شواری شهر در گود مسایل سیاسی گرفتار نشود خدمات خوبی ارائه خواهد کرد.


وی با اعلام اینکه تدوین و تصویب راهبردهای کلان وظیفه شوراهاست،گفت: در طول 6 ماه گذشته شهردار شهرستان بناب منتخب شورای ششم توانسته کارنامه خوبی بنمایش بگذارد و بدون حاشیه خدمات ارزنده ای داشته باشد، اما هنوز تا کسب رضایت شهروندان بناب خیلی فاصله داریم و سعی شورای شهر بر مدیریت شهرداری نیست و موازی کاری آسیب جدی به شهرداری وارد میکند.


وی گفت: در راستای خدمت رسانی و تعامل بیشتر با مردم، شورای تحول شهرستان بناب را تاسیس کرده ام که اعضای آن همگی از محلات شهر انتخاب شده اند تا تعامل و هم افزایی شورا با مردم محلات را افزایش دهند تا در حل مشکلات با یاری و مشارکت خود مردم قدم برداریم و جلسات متعدد و همایشات مختلفی با این عزیزان خواهیم داشت چراکه همیشه نیازمند مشورت و راهنمایی مردم هستیم و در کنار این موضوع درصدد انتخاب شهروندان نمونه خواهیم بود تا فرهنگ مطالبه گری و مشارکت همشهریان بالاتر رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: روند توسعه بناب از دید بنده با سرعتی که مردم می خواهند پیش نمی رود از یکطرف کمبود منابع و از طرفی رقابت های سیاسی مختلف می تواند به رسالت اعضا شورا لطمه وارد کند اما مزیت ویژه ای که در شورای ششم درایم تعامل شورا با ادارات دولتی و نماینده محترم مجلس خوب است و همکاری های فزاینده ای پیش رو است. از طرفی مشکلات انباشته شده عدیده ای موجود است و شورای ششم نباید فوت وقت کند بخصوص که فصل کارهای عمرانی شروع می شود و مردم باید خدمات و تحول شهرداری را حس کنند.

بابازاده همچنین از تشکیل اتحادیه بانوان در شهرستان بناب خبر داد و گفت: امیدواریم با آغاز این اتحادیه بتوانیم قدمهایی مثبت برای اشتغال بانوان و مسائل فرهنگی اجتماعی آنان برداریم.

‘گفتنی است: مریم بابازاده بانوی کار آفرین از سال۸۷ بعنوان مدیر عامل شرکت تعاونی گلشهر بناب فعالیتهای خود را با ساماندهی 1200راننده درون شهری و برون شهری با اشتغال 12نفر مستقیما شروع نموده و این تعاونی جز تعاونی های برتر کشوری در سال ۹۱ شناخته شد.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − یک =