سه‌شنبه 29 اسفند 1402

از حضور معاون امور هنری در شهرستان بناب تا برگزاری اختتامیه جشنواره موسیقی آوای انتظار

از حضور معاون امور هنری در شهرستان بناب تا برگزاری اختتامیه جشنواره موسیقی آوای انتظار

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در شهرستان بناب استان آذربایجان شرقی ضمن بازدید از مرکز فعالیت های فرهنگی هنری بناب و شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی با امام جمعه این شهرستان(حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی ) دیدار و گفتگو کرد‌.

بناب1

 معاون امور هنری در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به دعای أللّهُمَّ وَفِّقنَا لِمَا تُحِبُّ وَ تَرضَی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این شهرستان، دیدار با علمای حاضر در جمع بویژه امام جمعه شهرستان بناب را بعنوان نسل انقلاب و جنگ، تاریخ زنده و شفاهی ارزشمند دانست و به اهمیت انجام کارهای فرهنگی و هنری در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی برای تأثیرگذاری برنسل جوان باید براساس تقوا و اخلاص باشد.

محمود سالاری گفت: در عرصه فرهنگ دو لایه وجود دارد که یک لایه آن لایه عمومی است و شعاع فرهنگ عمومی محسوب می‌شود و لایه دیگر نهاد تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 اوافزود: در فعالیت این دو لایه اگر دامنه کار فرهنگ عمومی به کار نخبگانی نرسد در همان ابتدای کار متوفق می‌شود.

وی با اشاره به تعابیر و معانی مختلف فرهنگ، اظهار داشت: در کنار همه‌ِ تعاریف متعدد و متنوع از فرهنگ، کار  فرهنگی‌ باید نمود و جلوه بیرونی داشته باشد و فعالیت فرهنگی باید دیده شود.

سالاری برگزاری آیین‌ها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری را یکی از راهکار‌های دیده شدن فرهنگ و در راستای توسعه فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: در عین حال هر اندازه عمق و معنویت فرهنگ عمومی بیشتر شود لایه ایمانی جشنواره‌ها تقویت خواهد شد.

بناب2

در بخش پایانی این سفر یکروزه محمود سالاری ضمن حضور در آئین اختتامیه جشواره موسیقی آوای انتظار با اشاره به آداب انتظار در زمان غیبت حضرت مهدی موعود(عج) گفت: تاریخ شیعه، همواره با شهادت عجین است و شیعیان همواره در طول تاریخ در زمان غیبت امام حاضر برای زنده نگهداشتن این نهضت خون دادند و هشت سال دفاع مقدس و سبقت رزمندگان ما برای شهادت یکی از نمونه های بارز آن است.

معاون امور هنری، هنر را از بهترین ابزارهای ترویج فرهنگ انتظار و شهادت دانست و گفت: با زبان هنر می‌توان آثاری ارزشمند و فاخر تولید کنیم که تأثیرگذاری زیادی در جامعه دارد و برای همیشه ماندگار خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و برگزارکنندگان این جشنواره، حضور هنرمندان و داوران حاضر در این جشنواره که مزین به آوای انتظار بود را ارزشمند دانست و از نشانه های هنر فاخر را تربیت هنرمندان دغدغه مند دانست و گفت: شکوفایی نسل جوان در این حضور و همراهی پیشکسوتان برای پاسداشت فرهنگ والای این سرزمین است.

گفتنی است حجت الاسلام حاج شیخ رضا باقری بنابی(عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی)، سید محمد حسین بلاغی مبین(مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی)، حبیب صدقی(رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب) معاون امور هنری وزارت فرهنگ را در این سفر همراهی کردند.منبع/روابط عمومی معاونت امور هنری،

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»
تکذیب شایعه مسمومیت دانش آموزان در یزد

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =