جمعه 10 فروردین 1403

تولید بیش از 400 اثر نمایشی و اجرای 2000 اجرای عمومی در بناب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب، گفت: از ابتدای ایجاد انجمن نمایش بناب بیش از 400 اثر نمایشی تولید و برای آنها نزدیک به دو هزار اجرای عمومی انجام شده است.

تولید بیش از 400 اثر نمایشی و اجرای 2000 اجرای عمومی در بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از فارس؛ حبیب صدیقی امروز در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر فجر شهرستان بناب  اظهار کرد: از ابتدای ایجاد انجمن نمایش بناب بیش از ۴۰۰ اثر نمایشی تولید و برای آنها نزدیک به دو هزار اجرای عمومی انجام شده است.

وی با تبریک ماه مبارک رجب، مبعث نبی اکرم (ص) و دهه فجر همچنین عرض خیرمقدم برای میهمانان حاضر با ارائه گزارشی از وضعیت تئاتر شهرستان و فعالیت‌های هنرمندان عرصه نمایش افزود: انجمن نمایش شهرستان بناب جزو اولین انجمن‌هایی است که اوایل سال ۱۳۷۴ و اندکی پس از ایجاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بناب طی سال ۱۳۷۳ تأسیس و آغاز به کار کرده است.

صدیقی یادآور شد: از همان سال تاکنون تنها یک دوره جشنواره تئاتر بناب به عللی برگزار نشده و امسال بیست و سومین دوره جشنواره برگزار می‌شود.

دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر فجر شهرستان بناب، خاطرنشان کرد: انجمن نمایش این شهرستان در سال ۷۸ در سطح شمال‌غرب کشور و در بین استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی، زنجان، کردستان و اردبیل اولین شهرستان بود که اقدام به برگزاری جشنواره تئاتر شهرستانی کرده و تا آن موقع جشنواره شهرستانی وجود نداشته و اگر هم بوده تداوم نداشته‌اند.

صدقی تصریح کرد: به علت تداوم برگزاری جشنواره تئاتر شهرستان بناب و فعالیت جدی و مستمر هنرمندان تئاتر این شهرستان، انجمن نمایش بناب در سال 82 در سطح کشور به عنوان انجمن نمایش نمونه انتخاب و از رئیس وقت آن تجلیل بعمل آمد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۷ گروه نمایش به ثبت رسیده و دو گروه دیگر نیز در شرف ثبت هستند؛ متذکر شد: شهرستان بناب بیشترین گروه ثبت شده در سطح استان را داراست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه امسال ۲۰ اثر نمایشی تولید شده است و اولین شهرستانی هستیم که تئاتر خیابانی را شروع کرده‌ایم؛ بیان داشت: هنرمندان تئاتر خیابانی بناب تاکنون ۳ بار در جشنواره بین‌المللی فجر حضور یافته‌اند و آثار صحنه‌ای و خیابانی آنها نیز همواره در جشنواره‌های مختلف استانی، منطقه‌ای، بسیج، طلوع بهزیستی، منطقه‌ای زنجان و سایر جشنواره‌های کشوری شرکت داشته و افتخارات زیادی را برای شهرستان بناب به ارمغان آورد‌ه‌اند.

صدقی با بیان اینکه علاوه بر ۲۳ دوره جشنواره تئاتر جشنواره ۲۱ دوره جشنواره سراسری شعر، ۱۷ دوره جشنواره هنرهای تجسمی و ۲۱ دوره جشنواره موسیقی برگزار کرده ایم؛ تصریح کرد: حاصل ۲۳ دوره برگزاری جشنواره تئاتر فجر شهرستان ۳۵۰ اثر نمایشی بوده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از دوره بیست و سوم جشنواره تئاتر بناب شامل نمایش های صحنه ای و خیابانی می‌شد؛ گفت: در واقع بودجه موجود کفاف جشنواره‌ها را نمی‌دهد و بر اساس پیشنهاد هنرمندان امسال جشنواره تئاتر صحنه ای و خیابانی را جدا کردیم و قرار شد جشنواره تئاتر خیابانی را در تابستان و به صورت استانی برگزار کنیم و انتظار داریم مدیرکل محترم در این خصوص هنرمندان بناب را حمایت کنند.

دبیر جشنواره تئاتر فجر شهرستان بناب اذعان کرد: هزینه برگزاری جشنواره امسال را نماینده محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی تأمین کردند.

صدقی در ادامه یادآور شد: برای جشنواره امسال ۶ اثر انتخاب شدند و به‌خاطر خرابی وضعیت سالن اصلی برگزاری جشنواره با اینکه قرار بود هر شب ۲ نمایش اجرا شوند اما مجبور شدیم هر شب ۳ نمایش را روی صحنه ببریم و با این وجود با استقبال کم نظیر مردم هنردوست شهرستان مواجه شدیم.

وی از زحمات اعضای شورای ارزشیابی شهرستان بناب، اعضای هیأت بازبینی و اعضای هیأت داوران بخش نهایی و همچنین دست اندرکاران برگزاری جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

این گزارش حاکی است، در ادامه این مراسم بیانیه هیأت داوران قرائت شد و سپس با اعلام نتایج مختلف جشنواره برگزیدگان و نفرات برتر جوایز خود را از مسؤولان حاضر در سالن دریافت کردند.

داوری بخش نهایی جشنواره را  هادی افتخارزاده، عبدالله محمدزاده اصل و محمدحسین داودی برعهده داشتند.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

یک نظر

  1. DataList2023.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =