یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

مقایسه میلگرد فولاد ظفر بناب و فولاد صنعت بناب

انتخاب میلگرد فولاد ظفر بناب و فولاد صنعت بناب

12 1 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ کارخانه های مختلفی در سراسر ایران به تولید انواع میلگرد با کیفیت مشغول هستند. اگر شما به حوزه ساخت و ساز تازه وارد شده باشید، ممکن است که هنگام انتخاب میلگرد فولادظفر بناب و فولاد صنعت بناب دچار تردید شوید. آگاهی از ویژگی های هر یک از این محصولات به شما در تصمیمی آگاهانه یاری می دهد. در این مطلب قصد داریم که تولیدات این دو کارخانه را با یکدیگر مقایسه کنیم. پس برای کسب اطلاعات این مطلب را مطالعه کنید.

فولاد ظفر وفولاد صنعت بناب

کارخانه های مختلفی در سراسر ایران به تولید انواع میلگرد با کیفیت مشغول هستند. اگر شما به حوزه ساخت و ساز تازه وارد شده باشید، ممکن است که هنگام انتخاب میلگرد ظفر بناب و شاهین بناب دچار تردید شوید.

آگاهی از ویژگی های هر یک از این محصولات به شما در تصمیمی آگاهانه یاری می دهد. در این مطلب قصد داریم که تولیدات این دو کارخانه را با یکدیگر مقایسه کنیم. پس برای کسب اطلاعات این مطلب را مطالعه کنید.

استانداردهای مورد استفاده ظفر و شاهین بناب چه تفاوت هایی دارند؟

کارخانه های میلگرد ظفر بناب و شاهین بناب مقاطع فولادی خود را بر طبق استانداردهای روسی تولید می کنند، اما استانداردهای مورد استفاده توسط یک کارخانه تنها استانداردهای روسی نیست، برای مثال تولیدات هر دو مجتمع تولیدی باید استاندارد ملی ISIRI 3132 را رعایت کنند.

لازم به ذکر است که این استاندارد با معیارهای استانداردهای بالا و چند استاندارد ملی دیگر نگارش شده است، همچنین تولیدکنندگان میلگردهای شاهین بناب و ظفر بناب مدعی هستند که محصولات آن ها با استاندارد ژاپنی JIS نیز مطابقت دارند. در ادامه با هر یک از استانداردهای دیگر این نوع میلگردها آشنا می شوید.

استانداردهای مورد استفاده در تولید میلگردهای ظفر بناب عبارتند از:

⦁    استاندارد DIN اروپا.

⦁    استاندارد ASTM آمریکا.

⦁    استاندارد ملی ایران.

مقایسه میلگرد فولاد ظفر بناب و فولاد صنعت بناب

در مورد میلگردهای شاهین بناب نیز علاوه بر رعایت استانداردهای روسی موارد زیر نیز در نظر گرفته می شوند:

⦁    استاندارد اروپایی BS 4449 برای میلگردهای ترمکس.

⦁    استاندارد بین المللی ISO 6935-2.

⦁    استاندارد آلمانی DIN 488.

میلگرد

استانداردی که برای هر یک از این مقاطع فولادی به کار می رود، ترکیب آلیاژی میلگرد و وزن آن را مشخص می سازد. برای انتخاب میلگرد با کیفیت تر باید به تفاوت وزن هر یک از میلگردها با اعداد جدول وزنی درج شده در استاندارد مورد استفاده توجه کنید. لازم به ذکر است که هر چقدر اختلاف بین این دو عدد کمتر باشد، کیفیت میلگرد بهتر است.

شما می توانید انواع میلگردهای با کیفیت کارخانه های شاهین و ظفر بناب را از فروشگاه شهر آهن خریداری کنید. ارائه مشاوره تخصصی و قیمت مناسب مقاطع فولادی از جمله ویژگی های این فروشگاه به شمار می رود. با چند کلیک در مدت کوتاهی محصول خریداری شده خود را در محل مورد نظرتان تحویل می گیرید. از آنجا که میلگرد نرخ ثابتی ندارد، آهن و میلگرد آنلاین در شهر آهن به قیمت روز کارخانه به فروش می رسند، پس بدون هیچ گونه هزینه اضافی به قیمت کارخانه محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

بررسی ویژگی های میلگرد ظفر بناب و صنعت بناب

انواع میلگرد ظفر بناب و شاهین بناب دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. برای مثال میلگردهای گرید A2 تولید شده توسط مجتمع ظفر بناب در سایزهای 8 الی 10 میلی متر ساخته می شوند، همچنین سایز میلگردهای گرید A3 این مجموعه 8 الی 32 میلی متر است. این در حالی است که شاهین بناب محصولات خود را در گریدهای A2 و A3 و در سایزهای 8 الی 32 میلی متری عرضه می کند. شما می توانید هر یک از این میلگردها را با توجه به نیاز خود در پروژه برگزینید.

 یکی دیگر از ویژگی های متمایز هر میلگرد نسبت به دیگری علامت اختصاری حک شده روی آن است. این علامت نشان دهنده اصل بودن آن محصول به شمار می رود. برای مثال برای تشخیص میلگردهای مجتمع تولیدی ظفر بناب در بازار تنها کافی است که به علامت ZN CT درج شده روی آن توجه کنید.

نشانه علامت گذاری شده برای میلگردهای شاهین بناب نیز BS-CT است. یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت میلگرد وزن آن است، بنابراین شما به عنوان خریدار باید از وزن میلگرد مورد نظر خود آگاهی داشته باشید.

مقایسه میلگرد ظفر بناب و شاهین بناب از زبان شهر آهن

 

یکی دیگر از موضوعاتی که روی قیمت میلگرد تمام کارخانه های ایران همچون قیمت میلگرد ذوب آهن تاثیر دارد، قیمت آهن و قیمت جهانی میلگرد است، بنابراین هنگام مقایسه میلگردهای کارخانه های مختلف به منظور انتخاب محصولات یکی از آن ها مواردی مانند وزن، کیفیت، سایز، گرید و قیمت آن ها را در نظر بگیرید. جدیدترین قیمت میلگرد شاهین بناب امروز را در سایت شهر آهن مشاهده کنید و سپس به قیمت روز محصول را خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با کارشناسان فروش شهر آهن تماس بگیرید.

منبع/فرادید

انتخاب میلگرد فولادظفر بناب و فولاد صنعت بناب

خبرنگار/ زهرا فرتوت

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

Untitled - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

آگهی استخدام در دفتر نمایندگی بیمه آسیا شهرستان بناب

آگهی استخدام دردفتر نمایندگی بیمه آسیا شهرستان بناب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 1 =