پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

پیشرفت فیزیکی قابل قبول طرح آبرسانی به شهرستان بناب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌ شرقی گفت: با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال طرح آبرسانی به شهر بناب با جدیت درحال اجرا بوده و قسمتی از آن به اتمام رسیده است.

طرح آبرسانی به بناب با پیشرفت فیزیکی قابل قبول در حال اجراست

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران، در خصوص طرح آبرسانی بناب، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با هدف بهره‌مندی مردم از آب شرب سالم و بهداشتی، ذخیره‌سازی آب برای روزهای گرم سال، استفاده بهینه از چاه‌های موجود، تعدیل فشار و بهبود کیفیت آب مصرفی شهروندان در بعضی از مناطق شهر آغاز شده است.

وی با اشاره به تاسیسات تامین، ذخیره و انتقال آب شرب بناب، گفت: اکنون برای تامین آب شرب شهروندان بنابی از خط انتقال آب زرینه رود به تبریز در حال برداشت است و علاوه بر آن از چاه‌های آب مجاور صوفی چای نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت طرح آبرسانی شهر بناب، گفت: توسعه شهر بناب و افزایش نیاز آب شرب و بهداشتی مشترکان مختلف مسکونی، عمومی، تجاری و صنعتی باعث شده تا نسبت به حفر چاه‌های آب شرب در خارج از محدوده شهری و ایجاد تاسیسات پمپاژ و انتقال آب چاه‌ها به مخازن ذخیره آب شهر و نیز توسعه ظرفیت مخازن مزبور اقدام شود که تاسیسات در حال احداث هستند.

خانی به مشخصات و میزان پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی شهر بناب اشاره کرد و افزود: طرح آبرسانی به بناب شامل حفر و تجهیز سه حلقه چاه عمیق از محل اعتبارات داخلی شرکت باعث افزایش ظرفیت تامین آب به میزان ۴۵ لیتر در ثانیه شده و با مبلغ ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: اجرای خط انتقال بین چاه‌های تازه حفر شده و مخازن قره قشون و اتصال شبکه آب روستای مجاور به شبکه آب شهر بناب به طول پنج کیلومتر با لوله‌های پلی اتیلن با اقطار ۱۱۰ و ۲۵۰ با مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده و این طرح به منظور افزایش کیفیت و اختلاط آب شهربناب و روستاهای حومه شهر بناب است.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش ذخیره سازی آب در مواقع قطع برق و قطع آب از زرینه رود و تامین فشار شبکه شهر بناب و روستاهای اطراف مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال هم‌چنین احداث مخزن ۱۰۰۰ و  ۲۰۰۰ متر مکعبی مجتمع‌های خلیلوند و قراپنج گانه با اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌ شرقی در خصوص هزینه اجرای طرح، گفت: طرح آبرسانی به شهر بناب با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی، استانی، عمرانی و محل تنش، شرکت در حال اجرا است.

وی اظهار امیدواری کرد: با کمک و همکاری مسئولان استانی امیدواریم این طرح به زودی به بهره‌برداری کامل برسد.

4399944 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۴ ۲۲ ۱۶ ۱۱ ۳۶ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

گفتگوی پایگاه خبری اخبار بناب با مردم روستای چپقلو و پیگیری وضعیت آب شرب این روستا/فیلم گلایه بیش از 7هزار نفر از مردم روستایی شهرستان بناب از وضعیت بد آب شرب

پایگاه خبری اخبار بناب با مردم روستای چپقلو گفتگو کرده و پیگیری وضعیت آب شرب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =