سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

دانشگاه بناب با دانشگاههای آتاترک و کارادنیز تکنیک کشور ترکیه تفاهم نامه همکاری امضا کرد

به جهت ارتباطات مستمر با دانشگاههای بزرگ منطقه، دانشگاه بناب با دانشگاههای آتاترک و کارادنیز تکنیک کشور ترکیه تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ رئیس دانشگاه بناب در ادامه فعالیت­های خود در جهت بین المللی شدن دانشگاه بناب، که یکی از مهم ترین شاخصه­ های تحول دانشگاههای نسل جدید است، تفاهم نامه همکاری با دانشگاههای آتاترک و کارادنیزتکنیک کشور ترکیه در حوزه­ های پژوهشی، تبادل استاد و دانشجو و فرصتهای مطالعاتی امضا کرد.

img 20230713 wa0035 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب


در قالب پروتکل همکاری بین دو دانشگاه، بر همکاری مرکز تحقیقاتی و تحقیقات علمی DAYTAM دانشگاه آتاترک با اساتید و پژوهشگران دانشگاه بناب تاکید شد.

رئیس دانشگاه بناب با اشاره به روابط ديرينه و اشتراکات فرهنگی بين ايران و تركيه گفت: ايران و ترکیه دارای مشترکات فرهنگی فراوانی هستند که پیوندهای تاریخی؛ زبان مشترک، دین، آیین و رسوم مشترک بخشی از این اشتراکات فرهنگی را به وجود آورده است.

پروفسور مجتبی عباسیان، رئیس دانشگاه بناب ارتباطات مستمر و سازنده با دانشگاههای بزرگ جهان را یکی از شاخصه های دانشگاه بناب دانست و گفت: دانشگاه بناب بعنوان یکی از دانشگاههای نسل جدید خواهان، ارتباطات بین المللی با دانشگاههای بزرگ جهان یوده و دانشگاه بناب بعنوان یکی از دانشگاههای پراستناد یک درصد برتر جهان علاقمند به تبادل استاد و دانشجو با کشورهای خارجی و بالاخص کشور ترکیه می باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه بناب در سالهای اخیر جهش بسیار خوبی در حوزه های مختلف داشته است و انتخاب ده درصد از اساتید دانشگاه بناب بعنوان دانشنمدان یک درصد و دو درصد برتر جهان رویدادی تاریخی محسوب می گردد که امید می رود در سالهای آینده این روند تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه بناب ظرفیت بالای صنایع در شهرستان بناب را فرصت خوبی برای ارتباط مستمر علم و صنعت دانست و گفت: شهرستان بناب بعد از تبریز دومین شهر صنعتی و تجاری استان آذربایجانشرقی می­ باشد و صنایع بزرگ مستقر در این شهر بسیار علاقمند به ارتباط با دانشگاه بناب می باشند و دانشگاه بناب به جهت رسالت صنعت محوری خود در رفع مشکلات صنایع، نهایت اهتمام خود را بکار گرفته است.

img 20230713 wa0035 2 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

رئیس دانشگاه آتاترک ارتباط این دانشگاه با دانشگاه های ایرانی و بالاخص دانشگاه بناب را خوب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه آتاترک در سالهای اخیر از لحاظ علمی و پژوهشی پیشرفت چشمگیری داشته و آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه بناب در زمینه های مختلف می باشد.

پروفسور حمدلله چوالجی، رئیس دانشگاه کارادنیز تکنیک ترکیه با تاکید بر اینکه قراردادهای آموزشی و پژوهشی دوستی بین جوامع را تقویت می­ کند، تصریح کرد: ترکیه و ایران دو کشور همسایه با سابقه ریشه دار در منطقه هستند و دانشگاهها بعنوان یک رابط علمی خواهان تقویت این روابط تاریخی هستند.


پس از امضای توافقنامه همکاری، رئیس دانشگاه بناب و هیات همراه از مرکز تحقیقات و کاربرد فناوری یوکسل آناتولی شرقی DAYTAM، مرکز تحقیقات و کاربرد تنوع زیستی، دانشکده­ های مهندسی و علوم هر دو دانشگاه بازدید کردند و از مدیران واحدها در مورد امکانات، تجهیزات و خدمات قابل ارایه اطلاعات دریافت کردند.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

Untitled - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

آگهی استخدام در دفتر نمایندگی بیمه آسیا شهرستان بناب

آگهی استخدام دردفتر نمایندگی بیمه آسیا شهرستان بناب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دو =