جمعه 14 اردیبهشت 1403

تأمین‌ آب صنعت بناب در اولویت این شهرستان است/ بیماری سرطان در روستاهای منطقه قره قشلاق بیشتر شده است


به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ دهیار روستای قره قشلاق درجلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش مرکزی بناب که با حضور مدیر کل محترم امور روستایی و شوراهای استانداری و مدیرکل بنیاد مسکن استان در سالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانداری بناب برگزار شد. با اشاره به انتقال آب خط لوله زرینه رود به صنعت بناب و مرکز استان گفت: این خط لوله آب شرب را به صنعت بناب بیشتر از آب شرب مورد نیاز مردم در اولویت قرار داده است و این در حالی است که مردم منطقه بخصوص روستاهای منطقه قره قشلاق در بیشتر ساعات شبانه روز درتنش کم آبی هستند.

photo ۲۰۲۳ ۰۶ ۲۸ ۱۱ ۳۳ ۱۲ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب


حجت الاسلام امیر ولی‌زاده با اشاره به اینکه شغل عمده مردم منطقه قره قشلاق دامپروری وکشاورزی هست افزود: مردم این منطقه با پرورش بیش از 12 هزار راس گوسفند در بحران کم آبی و در خیلی از مواقع هم بی آبی هستند که یک تهدید جدی علاوه بر مردم، تهدید بزرگتر به دامپروری منطقه نیز هست.


وی ضمن گلایه شدید از وضعیت بد کیفیت آب شرب شهرستان بناب اظهار کرد: متاسفانه علاوه بر کیفیت پایین آب شرب بناب گاها بدلیل انتقال آب منطقه به مرکز استان، آب شرب شهرستان بناب قطع و یا با افت فشار زیاد مواجه میشود.


دهیار روستای قره قشلاق با اشاره به بالا بودن میزان سختی آب شرب شهرستان بناب گفت: قطعاً پایین بودن کیفیت آب شرب در این شهرستان بخصوص در روستاهای بناب باعث بروز انواع بیماری برای مردم می‌شود.


حجت الاسلام ولی‌زاده ضمن گلایه از عدم پرداخت حقابه آب شرب و همچنین حقابه آب کشاورزی شهرستان بناب از شهرستانهای همجوار گفت: بالای بیش از 3 هزار هکتار مردم 4روستای قره قشلاق، حاج مصیب، چپقلو و خلیلوند کشت گندم و جو داشتند که متاسفانه حتی در اندازه یک کیلو هم نتوانستد برداشت کنند چرا که متاسفانه شهرستان بالا دست ما شهرستان میاندوآب حقابه منطقه ما را به موقع و کامل پرداخت نمی‌کند و همین بی‌عدالتی ها باعث ناراحتی و نارضایتی مردم می‌شود.

photo ۲۰۲۳ ۰۶ ۲۸ ۱۳ ۴۴ ۱۰ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب


وی افزود: در همین راستا به دلیل عدم پرداخت به موقع حق آبه شهرستان بناب شاهد خشک شدن تالاب بزرگ و بین المللی قره قشلاق و همچنین متضرر شدن کشاورزان این منطقه در جنوب استان آذربایجان شرقی هستیم.


دهیار روستای قره قشلاق ضمن گلایه از سیاست‌های اشتباه در احیای دریاچه ارومیه گفت: با وجود پرداخت اعتبارات میلیاردی برای احیای دریاچه شاهد هستیم که این پروژه‌ها مثمر ثمر واقع نشدند.


حجت الاسلام ولیزاده با اشاره به اثرات مخرب خشک شدن دریاچه اورمیه و وجود کارخانه کاوه سودا در شهرستان بالادست بناب گفت: پساب این کارخانه باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی و بروز انواع بیماری‌ها بخصوص افزایش بیماری سرطان برای مردم منطقه قره قشلاق شده است.
انتهای خبر/ ذاکر احمدزاده

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۴ ۲۲ ۱۶ ۱۱ ۳۶ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

گفتگوی پایگاه خبری اخبار بناب با مردم روستای چپقلو و پیگیری وضعیت آب شرب این روستا/فیلم گلایه بیش از 7هزار نفر از مردم روستایی شهرستان بناب از وضعیت بد آب شرب

پایگاه خبری اخبار بناب با مردم روستای چپقلو گفتگو کرده و پیگیری وضعیت آب شرب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =