دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

افتتاح دو پروژه محیط زیستی در بناب

در سومین روز هفته هوای پاک همراه با راویان پیشرفت تبریز و بناب دو پروژه محیط زیستی شامل تصفیه خانه فاضلاب صنعتی واحد آذرتاک و سیستم دداستینگ مجموعه فولاد صنعت شهرستان بناب افتتاح شد.

170560893901020800 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ همزمان با سومین روز از هفته هوای  پاک، با حضور ذاکری معاون عمرانی استاندار، شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و رضا لعلی فرماندار شهرستان بناب بهمراه برخی خبرگزاریهای تبریز و بناب در قالب راویان پیشرفت ، دو پروژه زیست محیطی، شامل تصفیه خانه فاضلاب صنعتی واحد آذرتاک و سیستم دداستینگ مجموعه فولاد صنعت شهرستان بناب، با هزینه ای بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان، افتتاح شد.

به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست: در  این مراسم شهنام اشتری مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی نیز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز هوای پاک اظهار داشت: محیط زیست همواره به دنبال کاهش آلایندگی‌های هوا بوده و در همین راستا با تمام پدیده‌هایی که باعث آلوده شدن هوا و محیط زیست می‌شوند برخورد خواهد کرد.

مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی نیز در خصوص مازوت سوزی در نیروگاه حرارتی سهند بناب، گفت: محیط زیست همواره مخالف استفاده از مازوت به عنوان سوخت نیروگاه بوده اما نمی‌توانیم شاهد تعطیل شدن این منبع برق در استان باشیم.

وی افزود: از طریق دستگاه‌های مختلف به دنبال کاهش آلایندگی‌های نیروگاه حرارتی سهند بناب و افزایش استفاده از گاز به عنوان سوخت اول این نیروگاه در طول سال هستیم.

مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص فعالیت کارخانه کاوه سودای مراغه گفت: بحثی که امروز بسیار در مجالس مختلف گفته می‌شود انتقال پساب این کارخانه به دریاچه بوده که این کار می‌بایست انجام می‌شد تا به محیط زیست آسیب وارد نشود.

معاون عمرانی استاندار در حاشیه آیین این افتتاح‌ها گفت: واحد تولیدی آذرتاک بناب برای اجرای تصفیه خانه فاضلاب که در طول یکسال به بهره‌برداری رسیده، اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان هزینه کرده است؛ که عمده هدف از این طرح، صرفه جویی در مصرف آب بوده و در فاز‌های بعدی نیز با پدیده باز چرخانی آب، باعث کاهش مصرف آب می شود.

ذاکری در ادامه تصریح کرد: ظرفیت روزانه ۸۴ متر مکعب، موجب می شود، پارامتر‌های آلاینده محیطی را به کمتر از حد مجاز استاندارد زیست محیطی منبع پذیرنده، تقلیل دهد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت الزامات زیست محیطی توسط واحد‌های تولیدی و صنعتی و معدنی همگام با تولید و اشتغال و رونق اقتصادی، خواستار توجه سایر واحد‌های تولیدی به رعایت ضوابط و الزامات زیست محیطی شد.

ذاکری، افزود: مجموعه فولاد صنعت بناب نیز برای راه اندازی سیستم دداستینگ که از نوع داگ هاوس و با ظرفیت مکش سیصد هزار متر مکعب در ساعت است و شامل سیستم غبارگیر کیسه‌ای برای کاهش ذرات خروجی به کمتر از ده میلی گرم بر متر مکعب، طراحی شده است، اعتباری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان در طی سال جاری هزینه کرده است.

معاون عمرانی استاندار در ادامه به آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: امروزه آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از برنامه‌های دولت، کاهش آلاینده‌های هوا و محیط زیست است و به این منظور با سرمایه گذاری در کارخانه هایی مثل فولاد بناب، چند مورد از کوره‌های این کارخانه دداستینگ (غبار گیری) شد تا آلودگی هوا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

 از ابتدای دولت آیت الله رئیسی تا به امروز بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی، صنعتی و کارگاهی در شهرستان بناب انجام شده است.

خبرنگار/ روح اله احمدزاده

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

Untitled - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

آگهی استخدام در دفتر نمایندگی بیمه آسیا شهرستان بناب

آگهی استخدام دردفتر نمایندگی بیمه آسیا شهرستان بناب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =