سه‌شنبه 29 اسفند 1402

اعطای میزبانی جشنواره تئاتر خیابانی منطقه‌ای به شهرستان بناب

رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور با اعطای میزبانی جشنواره تئاتر خیابانی منطقه ای به شهرستان بناب موافقت کرد.

اعطای میزبانی جشنواره تئاتر خیابانی منطقه‌ای به شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از فارس؛ کاظم نظری رئیس مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز در آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر فجر شهرستان بناب با برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی منطقه ای در شهرستان بناب موافقت کرد.

وی که تحت تأثیر اجرای موسیقی عاشیقی توسط عاشیق بهمن و گروه همراه وی و همچنین خوانش شعر زیبا و مؤثر غلامرضا امام علیزاده(امامی) شاعر نامی شهرستان در وصف بناب قرار گرفته بود؛ گفت: حضور در شهرستان هنرپرور بناب که برادر بزرگوارمان در شعر خود به زیبایی وصف آن را بیان کردند، مایه خوشوقتی است و در شهر ما نیز بهترین رستوران ها رستوران بنابی هاست.

نظری با بیان اینکه هفته گذشته ریاست محترم جمهوری نیز در جلسه هیأت دولت بر برگزاری باشکوه جشنواره های فجر بویژه در حوزه هنرهای نمایشی اذعان کردند؛ گفت: گروه های نمایشی شهرستان ها امسال در جشنواره تئاتر فجر خوش درخشیدند و درواقع امسال در جشنواره تئاتر فجر سال شهرستانی ها بود.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور همچنین با بیان اینکه حمایت های سال آینده مرکز هنرهای نمایشی برای شهرستان های خواهد بود؛ تصریح کرد: این موضوع از سوی ما بطور جدی پیگیری می شود و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در اختتامیه جشنواره تئاتر فجر بر تقویت زیرساخت های نمایش شهرستان ها تأکید کرد.

نظری خاطرنشان کرد: حمایت مسئولان شهرستان‌ها و استان از تئاتر نیاز اساسی شهرستان‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه و اهمیت ویژه تئاتر خیابانی اشاره کرد و گفت: کانون تئاتر خیابانی در انجمن نمایش کشور ایجاد شده تا جایگاه واقعی تئاتر خیابانی تقویت و از آن بصورت جدی حمایت شود.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور افزود: مدیر انجمن هنرهای نمایشی کشور یکی از هنرمندان فعال در حوزه تئاتر خیابانی که شهرستانی نیز هستند، به عنوان مسئول کانون تعیین کرده‌اند تا تئاتر خیابانی جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

نظری خطاب به رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب اظهار کرد: اگر شما بخواهید جشنواره تئاتر خیابانی را بصورت ملی برگزار کنید مرکز هنرهای نمایشی بودجه آن را تخصیص می‌دهد به شرط آنکه حمایت همه جانبه مسئولان شهرستان و استان نیز همچنان ادامه یابد.

وی تصریح کرد: آقای بلاغی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که جوانی فعال هستند و خودشان نیز پیش از این در زمینه هنرهای نمایشی فعالیت کرده اند، مطمئن هستیم که برای اعتلای تئاتر و هنرهای نمایشی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور با بیان اینکه مترصد برگزاری جشنواره مستقل استانی برای تئاتر خیابانی هستیم؛ افزود: بهتر است آغاز این جشنواره در همین استان آذربایجان شرقی و به میزبانی شهرستان بناب برگزار شود.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =