سه‌شنبه 28 فروردین 1403

تحقق وام های مشاغل خانگی به میزان ۱۰۸% در شهرستان بناب

▫️فرماندار شهرستان بناب از تحقق وام های مشاغل خانگی به میزان ۱۰۸% در این شهرستان خبر داد.

photo ۲۰۲۳ ۰۱ ۱۰ ۰۸ ۱۷ ۰۶ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ رضا لعلی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان با بیان اینکه حمایت از تولید و اشتغال و سرمایه گذاری یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم می باشد، اظهار کرد: در این زمینه یکی از ابزارها پرداخت تسهیلات بانکی است.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی بانک ها با سیاست های دولت و بانک مرکزی افزود: مردم نباید در صف اخذ وام توسط بانک ها انتظار بکشند و مسئولین بانک ها نباید با درخواست های متعدد از جمله ضمانت های سنگین و غیر متعارف مردم و سرمایه گذاران را ناامید کنند.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان بناب در خصوص مبلغ تسهیلات اعطایی برای اشتغالزایی گفت: سقف طرح‌های فردی تسهیلات خود اشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان بوده و برای طرح های کارفرمایی ۴ میلیارد تومان است و شرط اصلی اعطای این تسهیلات بیکار بودن متقاضی و نهایتا ایجاد اشتغال است و مدت بازپرداخت تسهیلات ۷ ساله است.

لعلی در خصوص ثبت نام متقاضیان هم گفت: ثبت نام در سامانه جامع تسهیلات کشور به آدرس tek.mcls.gov.ir انجام می شود که هم صاحبان طرح های خود اشتغالی و هم کارفایی می توانند در این سامانه ثبت نام نموده و از این تسهیلات استفاده نمایند.

وی کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان بناب از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را ۵۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: اعتبارات بین ۹ دستگاه اجرایی توزیع شده است.

وی در زمینه وام های مشاغل خانگی نیز تصریح کرد: سهم شهرستان ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده ولی پرداخت بانک های عامل ۵ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان بوده که عملکرد شهرستان به میزان ۱۰۸% محقق شده است.

وی از بانک ها خواست تا در پرداخت وام های تکلیفی معرفی شده تا پایان سال جدیت بخرج دهند تا بازگشت تسهیلات به استان اتفاق نیافتد.

انتهای خبر/ ذاکر احمدزاده

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 9 =