پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کمبود شدید معلم در بناب

 کمبود شدید معلم در بناب

به گزارش اخبار بناب به نقل از ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر آموزش و پرورش بناب با اشاره به کمبود شدید معلم در  این شهرستان گفت: در بعضی پایه‌های ابتدایی به ناچار از چند معلم در یک پایه استفاده می‌شود و در بعضی از مدارس نیز از دانشجو معلم‌ها و بازنشستگان برای تدریس استفاده می‌کنیم.

حسین پارسامهر روز دوشنبه، 12 مهر، در نشست خبری با قدردانی از تلاش های شبانه روزی معلمان در دوران کرونا که اجازه ندادند تا چرخه‌ی آموزش و تربیت دانش‌آموزان متوقف شود، اظهار کرد: معلمان در دوران سخت بیماری کرونا همیشه تلاش کردند تا روند تعلیم و تربیت ادامه یافته و مجاهدان آموزش در کنار مدافعان سلامت مشغول به خدمتگزاری باشند.

وی افزود: با تلاش‌های خوب معاونت آموزش توانستیم، در سطح استان و در بین مناطق بر اساس ارزیابی شاخص های کیفی امسال در ارتقاء کیفیت آموزشی با ۱۷ پله صعود در جایگاه نخست معاونت‌های آموزش متوسطه مناطق استان قرار بگیریم.

پارسامهر با اشاره به رشد ۲۴ درصدی قبولی دانشگاه ها نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد:  با وجود تمامی سختی ها و کمبودهای آموزشی در این ایام کرونایی و با آموزش غیر حضوری،  پذیرفته شدگان امسال کنکور سراسری در تاریخ آموزش و پرورش شهرستان بناب بی‌نظیر بوده است .

وی گفت: قبول شدگان در رشته های پزشکی، دبیری، مهندسی و دانشگاه‌های معتبر و صاحب برند، در سال ۹۹ به تعداد ۲۳۶ نفر بود که امسال این تعداد به ۲۹۲ نفر ارتقا یافته است.

وی افزود: ۴۲ نفر در رشته‌های پزشکی، ۸۶ نفر در دبیری، ۴۷ نفر در رشته‌های مهندسی و در کل ۱۱۷ نفر در دانشگاه های معتبر پذیرفته شده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب با اشاره به خرید ۷۰۰ دستگاه تبلت  به دانش آموزان بی‌بضاعت توسط خیرین در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان فاقد تبلت بودند که امسال با تلاش و همکاری‌های خیرین محترم این عدد در حال حاضر به یک هزار و ۸۰۰ نفر  کاهش یافته و در تلاش هستیم این کمبود ها را جبران کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه ۴۰ درصد از دانش آموزان شهرستان بناب واکسینه شده‌اند، اظهار کرد:مدارس شهرستان بناب با رعایت کامل موارد بهداشتی در ایام کرونا از آبان ماه بصورت آرام، منظم، تدریجی و اقتضایی بازگشایی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، شهرستان بناب در جنوب غرب آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از ۱۴۰ هزار نفر داری ۲۷ هزار نفر دانش‌آموز است و  در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ نفر معلم بازنشسته و یک هزار و ۸۰۰ نفر شاغل در اداره آموزش و پرورش این شهرستان فعالیت می‌کنند.انتهای پیام/ ذاکر احمدزاده

photo 2021 08 01 04 09 03 600x400 1 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + شانزده =