شنبه 1 اردیبهشت 1403

مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در دانشگاه بناب +تصاویر

به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب، مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سالن همایش های علامه طباطبایی دانشگاه برگزار شد.

s1 9 min - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ سرپرست دانشگاه بناب در این مراسم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، درباره مسئله‌ی «جهاد تبیین» گفت: باید به حرکت تبیین، که از دغدغه های مهم مقام عظمای ولایت است، اهمیت بیشتر و بهتر بدهیم که خنثی‌کننده‌ی توطئه‌ی دشمن است.

دکتر مجتبی عباسیان با عنوان اینکه جهاد تبیین یکی از اقدامات مهم مبارزه‌ جریان حق و باطل است، افزود: جامعه‌ی دانشگاهی و دانشجویان نقش خیلی مهمی در حوزه‌ی تبیین دارند.

وی گفت: دعوت به جهاد تبیین یکی از الزامات تحقق بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب» است، که متاسفانه به این امر بسیار مهم، کمتر توجه شده است.

وی با اشاره به سم پاشی ها در فضای مجازی و گمراه کردن افکار عمومی که از دسیسه های دشمنان انقلاب است، گفت: بهترین راه حل برای رفع و مبارزه با این نیرنگ ها، توجه عمیق به جهاد تبیین و بیان واقعیات انقلاب است.

عباسیان با اشاره به اینکه بعد از وقوع انقلاب اسلامی، انقلاب و جهاد علمی در ایران اتفاق افتاده است، افزود:

تعداد اساتید دانشگاه ها بعد از انقلاب سال 57 به 10 برابر رسیده است.

وی با اعلام اینکه از برکات انقلاب اسلامی در دانشگاه ها، افزایش تولید علم، دانش و فناوری در تمامی عرصه ها است، گفت: تعداد مقالات انتشار شده در سال 57 به تعداد 500 مقاله در کل مجلات علمی بوده که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، این رقم تا سال 2021 به 76 هزار مقاله رسیده است.

عباسیان با اعلام این خبر که 30 درصد از کل مباحث علمی جهان توسط دانشمندان ایرانی بحث شده است، اظهار کرد: در بحث مرجعیت علمی در کل دنیا، آموزش علمی ایران 1 هزار 800 مجله علمی معتبر دارد که  284 مجله آن به صورت بین المللی منتشر میشود.

وی گفت: دانشگاه باید در تمام مسائل علمی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی منطقه تاثیر گزار بوده و به  مسائل و مشکلات منطقه جوابگو باشد.

s1 13 min - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

در ادامه این مراسم دکتر محمد صادقی آزاد گفت: انقلاب اسلامی ایران بر خلاف انقلاب دیگر کشورها با وجود درایت و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و پیروی مردم از ایشان، با شعار استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی به پیروزی رسید و با پشتوانه مردمی بعد از 43 سال به مسیر پیشرفت خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به پیشرفت های ایران بعد از انقلاب سال 57 افزود: در حال حاضر برخلاف گذشته، تمامی حرکات و جریانات منطقه بدون حضور ایران اتفاق نمی افتد.

رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس با عنوان اینکه رویش انقلاب اتفاق افتاده است و باید این رویش را بیشتر و بهتر پیگیری کنیم، گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی گریبان گیر مردم هست، اما با وحدت و امید آفرینی و با روش های علمی و با تکیه بر آرمان های انقلاب در دانشگاه ها می توانیم از این بحران هم به خوبی عبور کنیم.

صادقی آزاد با بیان اینکه دشمن علم نافع را هدف قرار داده است و با انواع روش ها، سعی در تخریب مراکز علمی را دارد، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با کم رنگ کردن حضور دانشگاه ها در حل مسائل و مشکلات جامعه، با هدف ایجاد یاس و ناامیدی در میان جوانان در تلاش برای مانع تراشی پیشرفت های انقلاب هستند.

وی گفت: هر توفیق و پیشرفتی را که داشته ایم روی میز دانشگاه حل کرده ایم و مشکلات در حال حاضر هم با اقدامات تخصصی در دانشگاه ها قابل حل هستند.

وی با اشاره به مطالبه گری مردم از مسئولان باید مسئولین مشکلات را حل کنند افزود: راه چاره ایران برای خارج شدن از مشکلات بخصوص مشکلات اقتصادی رسیدن به خود باوری و پرهیز از ناامیدی است.

وی با اشاره به سرلوحه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب، جهاد تبیین و کتاب صعود 40 ساله انقلاب، اظهار کرد: با وحدت مردم به احترام خون شهیدان باید با امید تلاش بکنیم تا به خودباوری برسیم و دشمنان را ناامید کنیم.

گفتنی است: در این مراسم که با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد، نماینده تشکل های دانشجویی (جامعه اسلامی دانشجویان و شورای دبیران انجمن های علمی) انتقادات و پیشنهادات خود را در حضور ریاست محترم دانشگاه بیان نمودند.

همچنین در پایان این مراسم توسط جامعه اسلامی از خانواده های معزز شهید نادرقلی مختاری (جوانترین شهید بناب) و شهیدحسن شاهین شیشوان (شهید مدافع حرم بناب) و شهید قربان نوید آلقو (شهید مرزبانی کشور) تجلیل و تقدیر بعمل آمد.

s1 16 min - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14020810000526 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

10مربی برتر ایرانی که امیدهای آینده را زنده کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به استفاده از توان داخلی به ویژه در استفاده از مربی ایرانی نقطه نظر خاصی دارند که نتایج حاصله در رده‌های پایه‌ای ورزش نیز نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =