سه‌شنبه 28 فروردین 1403

ثبت رکورد تولید در مجتمع فولاد صنعت بناب از بدو تاسیس

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: رکورد تولید در این مجتمع فولادی طی 11 ماه امسال در حالی شکسته شد که با مشکلات فراوانی اعم از کمبود برق و گاز مواجه بودیم و خطوط تولید مجتمع حداقل برای دو ماه متوقف شده بودند.

ثبت رکورد تولید در مجتمع فولاد صنعت بناب از بدو تاسیس

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: رکورد تولید در این مجتمع فولادی طی ۱۱ ماه امسال در حالی شکسته شد که با مشکلات فراوانی اعم از کمبود برق و گاز مواجه بودیم و خطوط تولید مجتمع حداقل برای دو ماه متوقف شده بودند. ضمن اینکه اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجتمع فولاد صنعت بناب طی این مدت سرعت بیشتری به خود گرفته است و این امر منجر به رونق اشتغال‌زایی در سطح منطقه خواهد شد.

محمد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در خصوص عملکرد این مجتمع در سال جاری، بیان کرد: تولید مجتمع فولاد صنعت بناب در ۱۱ ماه امسال توانست از سال‌های گذشته عبور کند. در واقع رکورد تولید از بدو تاسیس مجتمع طی این مدت شکسته شد؛ به طوری که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال‌های گذشته، افزایش قابل توجهی را شاهد بودیم و تا پایان سال جاری، تولید قطعی بیش از ۸۶۰ هزار تن را خواهیم داشت. پیش از این، بالاترین میزان تولید مجتمع مربوط به سال ۱۳۹۹ معادل ۸۲۵ هزار تن بود.

وی افزود: این موفقیت در حالی به دست آمده است که در سال جاری، مشکلاتی اعم از کمبود برق و گاز حداقل دو ماه خطوط تولید را متوقف کرده بود. این معضل در سال‌های گذشته به این شکل حاد نبوده است و ما توانستیم به اهداف برنامه‌ریزی شده برای امسال که افزایش تولید، رشد بهره‌وری و تولید محصولات جدید بوده است، دست پیدا کنیم .

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در خصوص وضعیت بازارهای صادراتی در سال جاری، عنوان کرد: بازارهای صادراتی شرکت‌های فولادی در ابتدای امسال، با شروع خوبی همراه نبود. در اردیبشهت ماه با صدور دستور‌العمل وضع عوارض صادراتی و هم‌زمانی آن با جنگ روسیه و اوکراین و تحولات منطقه‌ای، عملا بازارهای هدف شرکت‌های فولادی دچار مشکل شد. در چنین شرایطی، مجتمع فولاد صنعت بناب هم از این امر مثتثنی نبود و تحت تاثیر دیگر عوامل موثر در سال جاری، با کاهش صادرات در مقایسه با سال گذشته مواجه شدیم اما با هدف‌گذاری و نگاه به آینده و برنامه‌ریزی برای توسعه بازار و ایجاد بازارهای جدید، اقدامات موثری انجام شد و نتیجه لازم به دست آمد.

ثبت موفقیت‌های روزافزون فولاد بناب در سال ۱۴۰۱

کشانی در ادامه به اقدامات مجتمع فولاد در حوزه دانش‌بنیان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال که با پیام مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده بود، به صورت عملیاتی و کاربردی مورد توجه ویژه تیم مدیریتی، کارشناسان و مهندسان مجتمع فولاد صنعت بناب قرار گرفت. در همین راستا، شکل‌دهی به ساختار واحد تحقیق و توسعه، تعریف چشم‌انداز و برنامه‌های هدفمند و ارائه راهکارهای تخصصی در خصوص نیازمندی‌ها در دستور کار مجتمع قرار گرفت. نکته مهم‌تر اینکه اخذ پروانه فعالیت‌های تحقیق و توسعه برای شرکت‌های فولادی در رسته صنایع فلزی از سازمان صنعت، معدن و تجارت در شمال غرب کشور، برای اولین بار توسط مجتمع فولاد صنعت بناب صورت پذیرفت. همچنین همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای برای ایجاد کارگاه‌های هم‌جوار و زیرساخت‌های آموزشی، تحقیقاتی و کارگاهی در دستور کار بوده و انجام شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: در سال جاری هم‌زمان در حوزه‌های مختلف، فعالیت‌های گسترده‌ای پا به پای افزایش تولید مجتمع انجام شد. مجتمع فولاد بناب برای اولین بار به بحث اخذ گواهی تعالی سازمانی ورود کرد که موفق شد گواهی تعهد به تعالی سازمانی را اخذ کند. کسب عنوان واحد نمونه و گروه کار نمونه در جشنواره امتنان که هر سال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و و واحد نمونه پس از ارزیابی‌های متعدد انتخاب می‌شود، از دیگر موفقیت‌های مجتمع فولاد بناب در سال جاری بوده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب با بیان اینکه یکی از مشکلات و مسائلی که در سال‌های متمادی گریبان‌گیر صنعت فولاد بوده و هست، بحث جلوگیری از انتشار دود و غبار و ممانعت از آلودگی و ضرر رساندن به محیط زیست به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: مجتمع فولاد صنعت بناب با همکاری سازمان محیط زیست و توان و دانش مهندسی، اقدام به طراحی، نصب و راه‌اندازی سیستم دداستینگ کوره‌های ذوب القایی کرده که برای اولین بار در کشور برای کوره‌های ذوب القایی ۲۰ تنی مورد استفاده قرار گرفته است. اجرای طرح‌های توسعه‌ای زیرسقفی به منظور افزایش توان تولید در ذوب قوس که دو برابر خواهد شد، در دستور کار مجتمع قرار گرفته است. همچنین در زمینه نورد، وارد فاز اجرایی شده‌ایم که به صورت مستقیم و غیرمستقیم، شاهد آثار این امر بر اشتغال جدید متناسب با نیاز آن خواهیم بود.

سرعت‌بخشی در اجرای طرح‌های توسعه‌ای

کشانی در ارتباط با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این مجتمع فولادی، خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای مجتمع در قالب پروژه‌های گسترش شهریار پیشرفت‌های خوبی داشته است؛ از جمله می‌توان به بار انداز ریلی اشاره کرد که در حال اتمام و رسیدن به مرحله بهره‌‎برداری است. پروژه اکسیژن پلنت و فرو سیلیس نیز پیشرفت‌های چشمگیری را داشته‌اند. پروژه‌های زیرسقفی که توان تولید مجتمع را افزایش خواهد داد، مقدمات لازم برای اجرایی شدن را طی می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مجتمع فولاد صنعت بناب که در سال گذشته وارد مرحله تجمیع شده بود، با مشکلات و موانع مختلفی دست و پنجه نرم می‌کرد، یادآور شد: از جمله اقدامات انجام شده جهت رفع این موانع می‌توان به تجمیع پروانه‌های بهره‌برداری شرکت‌های تابعه قبلی، تجمیع زمین‌ها از نظر شرکت شهرک‌های صنعتی، اتمام پروژه‌های محیط زیستی، بهبود وضعیت ساختار مالی، اداری و تبت رکوردهای متعدد در تولید، توجه ویژه به سیستماتیک و فرایندمحوری اقدامات، راه‌اندازی سیستم‌های مانیتورینگ مجتمع، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، فعالیت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد. با اجرای این اقدامات در نهایت برای اولین بار مجمع عمومی شرکت در زمان مقرر برگزار شد.

منبع/پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هفت =