سه‌شنبه 28 فروردین 1403

اقشار با درآمد ضعیف و متوسط انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل فرزندانشان ندارند

یک کارشناس علوم تربیتی با اشاره به هزینه های هنگفت تحصیلی مدارس و مخارج گزاف خرید لوازم التحریر و پوشاک و غیره برای خانواده ها گفت: اقشار با درآمد ضعیف و متوسط برای ادامه تحصیل فرزندانشان انگیزه ندارند.

اقشار با درآمد ضعیف و متوسط انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل فرزندانشان ندارند

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ یکی از دلایل عمده افت آموزشی دانش آموزان را نداشتن انگیزه معلمان به دلیل درآمد کم عنوان کرد و افزود: قانون نظام آموزشی در کشور، قانون درست و هدفداری نیست.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا یک نوع مدرسه وجود دارد که در آن تمام استعدادها، جمع می شوند و افراد توانمند به عنوان معلم در آن استخدام می شوند افزود: مقایسه مدارس سال های قبل از انقلاب با امروز نشان می دهد که در آن زمان آموزه های معلمان در اذهان دانش آموزان نقش بسته می شد و آنان درس مربوطه را حفظ و مسلط بودند اما امروزه به این شکل نیست.

این کارشناس علوم تربیتی ادامه داد: امروزه در تهران مدارسی وجود دارد که عنوان غیرانتفاعی بر روی آنها گذاشته شده و والدین برای دانش آموزان مقطع ابتدایی مبالغ بسیار بالایی تا حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه می کنند و همینطور در مقاطع بالاتر این رقم به ۵۰۰ میلیون تومان هم می رسد که این مدارس برای اولیای خاصی در نظر گرفته شده است که حتی اجازه مصاحبه به رسانه ها هم نمی دهند.

شعبانی با تاکید بر اینکه امسال در مازندران در آزمون های سراسری رتبه های تک رقمی بسیار کم شد، گفت: دانش آموزان با خانواده های با درآمد متوسط و ضعیف انگیزه ای برای ادامه تحصیل ندارند و اگر این روال ادامه یابد شرایط تحصیلی بدتر خواهد شد.

وی افزود: شرایط مالی هنگفت تحصیلی برای مدارس پیشرفته از منظر آموزشی و مخارج گزاف خرید لوازم التحریر و پوشاک و غیره، رغبت تحصیل را از والدین و دانش آموزان گرفته و همین امر در آینده آسیب جدی به نظام آموزشی کشور خواهد زد.

این کارشناس علوم تربیتی خواستار تغییر نظام تعلیم و تربیت از پایه و اساس شد و آن را یکی از راهکارهای مهم برون رفت از چالش های آموزش و پرورش کشور برشمرد و افزود: مدارس و دانشگاه هایی که عناوین مختلفی دارند باید تحت یک عنوان به کار خود ادامه دهند یعنی فقط یک نوع دانشگاه یا مدرسه داشته باشیم و فرقی بین آنها وجود نداشته باشد.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

62281702 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

دستاوردهای سفر اول رئیس جمهوری به آذربایجان شرقی

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =