یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

۸۰ درصد آلودگی هوا مربوط به خودروهاست/ لزوم نوسازی ناوگان تاکسیرانی بناب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب با اشاره به اینکه ۸۰ درصد آلوگی هوا مربوط به خودروهاست بر لزوم نوسازی ناوگان تاکسیرانی بناب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ میکائیل نقوی در جلسه هوای پاک شهرستان بناب با اشاره به اینکه طبق آمار ۸۰ درصد آلودگی هوا در کشور از طریق خودروهاست، اظهار داشت: بیشتر این میزان از آلودگی ها هم به خوردوهای فرسوده باز می گردد که باید جدی گرفته شود.

وی افزود: طبق ماده ۶ قانون هوای پاک صاحبان خودرو مکلف به انجام معاینه فنی دوره ای هستند.

photo ۲۰۲۳ ۰۶ ۲۴ ۱۲ ۰۱ ۲۵ 1 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

نقوی همچنین با اشاره به اینکه در بحث هوای پاک ادارات حفاظت از محیط زیست ناظر بر اجرای این قانون در شهرستانهاست، تاکید کرد: بعضا مشاهده می شود ادارات نیز از انجام معاینه فنی دوره ای خودروهای اداری کوتاهی می‌کنند که پذیرفتنی نیست!

وی تاکید کرد: طبق قانون خوردوهای نو شخصی تا ۴ سال و خودروهای نو ناوگان عمومی نیز تا یک سال معافیت از انجام معاینه فنی دارند ولی بعد از اتمام این دوره خودروهای شخصی مکلف انجام دوره ای معاینه فنی یک بار در هر سال خودروهای ناوگان عمومی یک بار در هر ۶ ماه هستند.

رئیس حفاظت از محیط زیست بناب در انتها با اظهار تاسف از فرسودگی ناوگان تاکسیرانی شهر بناب، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور به شهرستان بناب درخواست ارائه تسهیلات دولتی برای نوسازی این ناوگان از محل اعتبارات قانون هوای پاک شدیم که تحقق این موضوع نیاز به پیگیری بیشتر دارد.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

Untitled - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

آگهی استخدام در دفتر نمایندگی بیمه آسیا شهرستان بناب

آگهی استخدام دردفتر نمایندگی بیمه آسیا شهرستان بناب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − دو =