پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کلنگ زنی پروژه زیست محیطی غبارگیر مجتمع فولاد ظفر بناب

پروژه زیست محیطی دیداستینگ (غبارگیر) مجتمع فولاد ظفر بناب با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی کلنگ زنی شد.

photo ۲۰۲۲ ۱۱ ۰۶ ۱۰ ۲۷ ۱۰ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ با حضور شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بناب و جمعی از مسئولین، صنعتگران و دوستداران محیط زیست شهرستان بناب پروژه زیست محیطی دیداستینگ (غبارگیر) فولاد سپند صنعت کاوه ظفر زیر مجموعه مجتمع فولاد ظفر بناب با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

این پروژه در راستای کاهش آلایندگی خطوط ذوب فولاد سپند صنعت کاوه که نقش بسزایی در حفظ سلامت ساکنین دارد، در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع کلنگ زنی شد و بعد از بهره برداری تاثیر محسوسی بر کاهش غبار محیطی و غلظت خروجی دود ناشی از ذوب ضایعات فولادی و آهن اسفنجی خواهد داشت.

این پروژه برای اولین بار در منطقه با مدرن ترین سیستم موجود (سیستم داگ هاوس) اجرا خواهد شد و طی آن ۵۱۲ عدد فیلتر به طول ۵ متر کار غبارگیری از دود خروجی را انجام خواهند داد تا غلظت دود خروجی به کم تر از ۵۰ میلی گرم بر نانومترمکعب و مطابق با استانداردهای محیط زیستی برسد.

گفتنی است: مجتمع فولاد ظفر بناب در سال ۱۳۸۶ به همت شادروان حاج جعفر اسمعیل ظفر در زمینی به مساحت ۳۰۰هزار مترمربع و باظرفیت اسمی ۲۰۰هزار تن در سال بنیان گذاری شده و هم اکنون با ظرفیت اسمی ۷۰۰ هزار تن در سال از جمله بزرگترین تولید کنندگان مقاطع فولادی میلگرد و تیرآهن در شمالغرب کشور می باشد که محصولات این مجتمع به ۱۷ کشور نیز صادر میگردد.

انتهای پیام/ ذاکر احمدزاده
کانال اخبار بناب در پیام رسان ها
ایتا @akhbarbonab
سروش splus.ir/akhbarbonab
تلگرام @akhbare_bonab

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هفده =