جمعه 10 فروردین 1403

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب مجتمع فولاد ظفر بناب

تصفیه خانه فاضلاب مجتمع فولاد ظفر بناب با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

photo ۲۰۲۲ ۱۱ ۰۶ ۱۰ ۲۷ ۱۰ 1 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛با حضور شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان بناب و جمعی از مسئولین، صنعتگران و دوستداران محیط زیست شهرستان بناب تصفیه خانه فاضلاب این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۵۷۵ مترمربع و با ظرفیت حجمی ۲۰۰ مترمکعب در روز با طبق آخرین متدهای روز دنیا با نوع سیستم بیولوژیکی با هوادهی عمقی طراحی و احداث شده است.

گفتنی است این احداث این تصفیه خانه که بزرگترین تصفیه خانه صنایع فولادی استان می باشد از مهر ماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود و امروز با دبی ورودی ۲۵ مترمکعب در روز به بهره برداری رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در حاشیه بهره برداری از این پروژه از همت مجتمع فولاد ظفر بناب در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی تشکر نموده و اظهار داشت: تمامی واحدهای تولیدی باید کاهش خطرات زیست محیطی را تکلیف خود دانسته و گام های موثری در این رابطه بردارند.

وی همچنین گسترش ۱۰۰ هکتاری فضای سبز در مجتمع فولاد ظفر بناب را از جمله اقدامات موثر دیگر این مجتمع در راستای حفاظت از محیط زیست برشمرده و تصریح کرد: می توان از پساب تصفیه شده این تصفیه خانه برای آبیاری این فضای سبز که ۲۵ درصد فضای کارخانه را شامل می شود، استفاده کرد.

photo ۲۰۲۲ ۱۱ ۰۶ ۱۰ ۲۷ ۱۲ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

انتهای پیام/ ذاکر احمدزاده
کانال اخبار بناب در پیام رسان ها
ایتا @akhbarbonab
سروش splus.ir/akhbarbonab
تلگرام @akhbare_bonab

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =