پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مصمم به برخورد با متخلفان و معدوم سازی محصولات آلوده در هر مقطع زمانی هستیم

‍ فرماندار شهرستان بناب: مصمم به برخورد با متخلفان و معدوم سازی محصولات آلوده در هر مقطع زمانی هستیم.

62183427 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ رضا لعلی درجلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی بناب با اشاره به مشکل انتقال آب‌های سطحی از طریق کانال های سنتی فاضلاب در ورودی روستای قره چپق که منجر به ایجاد بوی نامطبوع و آبیاری محصولات با آب فاضلاب شده و گفت: پیش‌تر هم اعلام کرده ایم که با هرگونه کشت و زرعی که بخواهد با آب فاضلاب انجام شود و منجر به تهدید سلامتی مردم شود برخورد خواهیم کرد لذا دستگاه‌های متولی هرچه سریع تر نسبت به حل مشکل فاضلاب ورودی روستای قره چپق اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مزارع آبیاری شده با آب فاضلاب طی سال های گذشته متاسفانه از زمین‌های منابع طبیعی بوده است گفت: البته در بحث برخورد با متخلفین فرقی نمی کند که این زمین‌ها ملک شخصی باشند یا از منابع طبیعی، اما لازم است مسئولین منابع طبیعی شهرستان مانع از کشت و زرع در زمین‌های ملی شوند.

وی لایروبی انهار و جلوگیری از تجمع آب فاضلاب و حل مشکل تصفیه خانه شهرستان بناب را از دیگر مواردی دانست که لازم است مسئولین امور آب و آب و فاضلاب شهرستان پیگیری نمایند تا از کشت‌ و آبیاری محصولات با آب فاضلاب که بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم وارد چرخه غذایی انسان می شود جلوگیری بعمل آید.

لعلی به برگزاری مرتب جلسات امنیت غذایی و پیگیری مصوبات آن در شهرستان تاکید کرد و افزود: در طی دو سال گذشته شهرستان بناب در برگزاری جلسات، پیگیری مصوبات و نهایتا برخورد با متخلفین جزو شهرستان های پیشرو در کشور بوده و به عنوان شهرستان پایلوت در اجرای مصوبات کارگروه امنیت غذایی انتخاب شده است.

وی گفت با این حجم از تذکر، اخطار و هشدار و تاکید در رسانه‌ها و … نباید کسی اظهار بی اطلاعی نماید و همچنان بخواهد با آبیاری محصولات با آب فاضلاب سلامت و امنیت مردم را بخطر اندازد ،ما مصمم به برخورد با متخلفان و معدوم سازی محصولات آلوده در هر مقطع زمانی هستیم.

پایان خبر/ ذاکر احمدزاده

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 12 =