پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

وقوع ۵۳۰ هزار سقط جنین عمدی در کشور

مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت گفت: سالانه ۵۳۰ هزار سقط جنین عمدی در کشور رقم می خورد.

وقوع ۵۳۰ هزار سقط جنین عمدی در کشور

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ پروفسور محمد اسماعیل اکبری ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ در نشست شورای اداری استان مرکزی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب قریب به ۵۰ مرتبه در طول سالیان اخیر به مسئله جمعیت اشاره کرده اند، اظهار کرد: موضوع افزایش جمعیت امروز به یک قانون در کشور تبدیل شده است و استانداران نیز مکلف به اجرای آن در کشور و استان ها هستند.

وی تصریح کرد: در بررسی ساختار جمعیت، با سه مولفه جمعیت زیر ۱۵ سال، ۱۵ تا ۶۵ سال و بالای ۶۵ سال روبرو هستیم و در این امور، متولی مربوطه، وزارت بهداشت است. جمعیت ۱۵ تا ۶۵ سال در واقع گروه مولد جامعه است و این گروه باید باسواد و توانمند و نیازهای جامعه زیر ۱۵ سال و بالای ۶۵ سال را پاسخگو باشند.

اکبری با بیان اینکه امروز با جامعه سالمندی روبرو هستیم و در این راستا متولی، وزارت کشور است، گفت: در ساختار سالمندی باید برای رساندن نسبت سالمندی به نسبت طبیعی، بهره گیری از توان سالمندان در جایگاه مناسب و توانمندسازی سالمندان برای خودکفایی و کمک به دیگران، هدفگذاری راهبردی داشت و در این راستا باید ضمن داشتن نگاه تطبیقی، به تاریخ نیز آگاهی داشت.

وی با تاکید بر مسئله آمایش سرزمین، افزود: سراسر مرز جنوبی کشور آب بین المللی است، اما امروز فقیر ترین افراد را در این منطقه از کشور داریم و مسلما زمانی که نمی توانیم از ظرفیت ها و داشته ها استفاده کنیم، اشکال از ماست.

مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت تصریح کرد: انجام وظایف ذاتی را به حساب رسیدگی به مسئله جمعیت نگذاریم، حوزه جمعیت نیازمند تلاشی بسیجی وار همراه با علم و آگاهی است، کشور ظرفیت جمعیت ۳۵۰ میلیون نفری را دارد مشروط بر اینکه درست عمل شود.

وی با اشاره به ساختار فراماسونری و تلاش قدرت های جهانی برای تحدید جمعیت ایران، افزود: حدود ۷۰ سال پیش مسئله تحدید جمعیت مطرح شد.

اکبری بیان کرد: قدرت های جهان معتقدند اگر رشد جمعیت ادامه یابد، جمعیت دنیا در سال ۲۱۰۰ به ۱۸ میلیارد نفر می رسد، مسلما امکانات رفاهی و غذا و آب برای این میزان جمعیت نخواهیم داشت و گرمایش زمین اتفاق می افتد، بر همین است رشد جمعیت را تحت کنترل درآوردند در حالی که این نگاه غلط است و مسلما اگر جمعیت بالا باشد، می توان امکانات و زیرساخت مورد نیاز را فراهم کرد.

وی گفت: این ساختار اعلام کرده است که در ۳۰ سال آینده اقیانوس هند و خلیج فارس به دلیل گرمای زمین قابل سکونت نخواهد بود و متاسفانه برخی از مسئولان در کشور این مسائل را می پذیرند.

اکبری با تاکید بر اینکه برای اصلاح ساختار جمعیت نیازمند پشتوانه های تغییر از جمله پشتوانه های تعبدی، علمی و تعقلی، قانون مداری و عرف و فرهنگ هستیم، گفت: قطعا بیانات رهبر معظم انقلاب باید در سطح حاکمیت مورد توجه قرار گیرد، ما نباید به دنبال نماینده نهاد رهبری در دانشگاه ها باشیم تا کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها برگزار کند، بلکه باید به دنبال رفع ابهامات دانشجویان بود.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته ۹ سمینار برای اجرای قانون جوانی جمعیت در امریکا برگزار شد، اما در ایران هنوز یک سمینار هم برگزار نشده است، افزود: در ۹۵ نرخ باروری ۲.۰۱ درصد اعلام شد، اما طبق بررسی من این رقم ۱.۹ درصد بود که در سال ۹۶ به ۱.۵ درصد رسید. مدت زمان کاهش نرخ باروری در انگلستان ۹۵ سال طول کشید اما این زمان در ایران به ۱۰ سال رسید.

مشاور عالی وزارت کشور در حوزه جمعیت، با تاکید بر اینکه تحدید جمعیت یک سیاست ساختار فراماسونری است، گفت: تا سال ۲۱۰۰، ۱۰ کشور رشد جمعیت ۲۰۰ میلیونی خواهند داشت و ایران در این بین جایی ندارد. مطالعه اقتصادی جهان متوجه جمعیت است به عنوان مثال در سال ۲۰۱۷ ترکیه به لحاظ جمعیت هفدهمین کشور اقتصادی جهان است و ایران جایگاه ۲۲ را دارد، پیش بینی شده است که در سال ۲۰۳۰ ایران جایگاه ۲۲ و ترکیه جایگاه ۱۳ را در اختیار خواهند داشت و در سال ۲۰۵۰ ایران از جدول گروه یک کشور جهان حذف خواهد شد.

وی در خصوص زنان نابارور بیان کرد: حکم این است که برای فرزند آوری تلاش کنیم، اما امروز ما را مشغول ناباروری کرده اند. مراکز درمان ناباروری در دنیا حداکثر تا ۳۰ درصد می توانند رفع ناباروری کنند، نباید این تصور را داشته باشیم که تنها با ایجاد مراکز درمان ناباروری به مردم خدمت می کنیم چراکه برخی از آنها مراجعه کننده لازم را ندارند.

اکبری با بیان اینکه ۵۰ درصد علت ناباروری مربوط به مردان است، پیری جمعیت، آینده ای هولناک را برای کشور رقم می زند، کشور باید ۶ درصد سالمند، ۲۴ درصد زیر ۱۵ سال و ۷۰ درصد جمعیت مولد(۱۵ تا ۶۵ سال) داشته باشد.

وی با بیان اینکه بهترین سن ازدواج برای دختران زیر ۲۰ سال است، میزان استروژن دختران زیر ۲۰ سال، ۳۰ درصد کمتر از دختران زیر ۳۰ سال است و مسلما این سن بهترین زمان برای ازدواج است.

مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت بیان کرد: طبق مطالعات سال ۹۸، ۵۳۰ هزار سقط جنین عمدی سالانه در کشور رقم می خورد و ۴۴ درصد سقط ها خود به خودی است، کنترل این شرایط ممکن است. بخشی از این (۵۴ درصد) سقط ها به دلیل مصرف قرص است در حالی که مشخص است که این قرص ها کجا و توسط چه شرکتی تهیه می شود.

وی گفت: سایمون کوزنتس جمعیت شناس تنها کسی بود که اعلام کرد که جمعیت، سرمایه اقتصادی است و تنها کشوری که به این امر توجه کرد، اسرائیل بود که همیشه ۷۰ درصد جمعیت مولد داشته و رشد جمعیت را مدنظر داشته است، اما ایران به این امر توجه نداشته است.

به گزارش ایسنا، در این نشست، مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور نیز با اشاره به قانون حمایت از جوانی جمعیت، اظهار کرد: مسلما باید جهت اجرای قانون تلاش هایی صورت گیرد و گزارشات را به تهران ارائه کنند، اما مسئله این است که از باب قانون نباید صرفا به مسئله جمعیت پرداخت بلکه باید به این مسئله به عنوان یک فریضه دینی توجه داشت.

زینب اختری تصریح کرد: به دستور وزیر کشور قرارگاهی در وزارت کشور و ۳۱ قرارگاه نیز با راهبری استانداران در استانها شکل گرفته و فرمانداران نیز موظف به راهبری این قانون هستند، اما مسلما این روند کافی نیست، این قانون اهرم است و اگر عزم راسخ مسئولین پای کار نباشد ممکن است شاهد آسیب های جبران ناپذیر باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کشور با مسائل متعددی روبرو است، اما باید توجه جدی به مسائل زیربنایی و اصلی از جمله مسئله جمعیت داشت، بیان کرد: استان مرکزی با مسئله سالمندی نیز روبروست که این شرایط بار بیشتری را به دوش مسئولان قرار می دهد.

انتهای پیام

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14020810000526 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

10مربی برتر ایرانی که امیدهای آینده را زنده کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به استفاده از توان داخلی به ویژه در استفاده از مربی ایرانی نقطه نظر خاصی دارند که نتایج حاصله در رده‌های پایه‌ای ورزش نیز نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 1 =