چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

مراسم تجلیل از پرستاران شهرستان بناب برگزار شد

همزمان با هفته پرستار مراسم تجلیل از پرستاران شهرستان بناب با حضور فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

photo ۲۰۲۲ ۱۲ ۰۳ ۲۰ ۱۴ ۰۰ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ در این مراسم فرماندار شهرستان بناب با اشاره به جایگاه رفیع پرستاران در جامعه اظهار کرد: پرستار کسی است که به شخصی که بدلیل بیماری یا ناتوانی نیازمند و محتاج کمک بوده و توانایی انجام کارهای خود را ندارد رسیدگی و مراقبت می‌کند.

رضا لعلی با اشاره به نامگذاری روز میلاد مبارک حضرت زینب (س)، پرستار دشت کربلا و اسوه صبر و مقاومت و ایثار به روز پرستار گفت: وجه مشترک پرستاران با حضرت زینب (س) آن بانوی عالمه‌ای که درس صبر و استقامت را به عالمی آموختند در حفظ حیا و حرمت، صبر و شکیبایی، دلسوزی و ازخودگذشتگی و … است.

وی گفت: بسیار اتفاق افتاده که پرستار در حالی که فرزند خود مریض بوده و نیازمند مراقبت است در بالین بیمار خود حاضر می شود یا وقت هایی که مراجعه کننده‌هایی بدلیل کم حوصلگی، یا نگرانی و اضطراب ناشی از بیمار خود با پرستاران به تندی برخورد می‌کنند اما پرستاران سکوت کرده و به انجام وظیفه‌ی حرفه ای خود در قبال بیماراشان می پردازند.

وی افزود: پرستاری ریشه‌ای تاریخی در فرهنگ دینی ما داشته و پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در جنگ احد یک خیمه را به پرستاری از آسیب دیدگان اختصاص داده بودند.

لعلی افزود: پرستاران در زمان جنگ تحمیلی به طور مرتب در جبهه ها حضور یافته و به مداوای رزمندگان می پرداختند یا در بیماری کرونا پرستاران شبانه روز در بالین بیمارانی حاضر می شدند که گاها نزدیک ترین افراد و بستگانشان از حضور در کنار آن‌ها واهمه داشتند.

وی توجه به وضعیت رفاهی و معیشتی پرستاران را از جمله موارد مهمی برشمرد که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

گفتنی است: در این مراسم از زحمات و تلاش های دکتر کوه سلطان و دکتر موسوی به عنوان روسای بیمارستان های امام خمینی (ره) و بیمارستان شهدا شهرستان بناب قدردانی شد.

photo ۲۰۲۲ ۱۲ ۰۲ ۲۱ ۱۷ ۲۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب
🔸اخبار بناب/روبیکاhttps://rubika.ir/akhbarbonab

🔸اخبار بناب/ایتا http://eitaa.com/akhbarbonab

🔹اخبار بناب /سروش 👇🏾
splus.ir/akhbarbonab
🔹اخبار بناب/تلگرام👇🏾
@akhbare_bonab
💠اخبار بناب اینستاگرام👇🏼
instagram.com/akhbarbonab1399
💠 اخبار بناب وب سایت👇🏼
http://www.akhbarbonab.ir

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۰۲ ۰۹ ۱۶ ۱۶ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

مسئولان پیام حضور حماسی مردم در انتخابات را دریافت کرده و مشکلات اقتصادی را رفع کنند/شهید باکری نه تنها یک فرمانده نظامی بلکه یک فرمانده اخلاق و معنویات بود

مسئولان پیام حضور حماسی مردم در انتخابات را دریافت کرده و مشکلات اقتصادی را رفع کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + دو =