جمعه 31 فروردین 1403

مراسم تجلیل از پرستاران شهرستان بناب برگزار شد

همزمان با هفته پرستار مراسم تجلیل از پرستاران شهرستان بناب با حضور فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

photo ۲۰۲۲ ۱۲ ۰۳ ۲۰ ۱۴ ۰۰ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ در این مراسم فرماندار شهرستان بناب با اشاره به جایگاه رفیع پرستاران در جامعه اظهار کرد: پرستار کسی است که به شخصی که بدلیل بیماری یا ناتوانی نیازمند و محتاج کمک بوده و توانایی انجام کارهای خود را ندارد رسیدگی و مراقبت می‌کند.

رضا لعلی با اشاره به نامگذاری روز میلاد مبارک حضرت زینب (س)، پرستار دشت کربلا و اسوه صبر و مقاومت و ایثار به روز پرستار گفت: وجه مشترک پرستاران با حضرت زینب (س) آن بانوی عالمه‌ای که درس صبر و استقامت را به عالمی آموختند در حفظ حیا و حرمت، صبر و شکیبایی، دلسوزی و ازخودگذشتگی و … است.

وی گفت: بسیار اتفاق افتاده که پرستار در حالی که فرزند خود مریض بوده و نیازمند مراقبت است در بالین بیمار خود حاضر می شود یا وقت هایی که مراجعه کننده‌هایی بدلیل کم حوصلگی، یا نگرانی و اضطراب ناشی از بیمار خود با پرستاران به تندی برخورد می‌کنند اما پرستاران سکوت کرده و به انجام وظیفه‌ی حرفه ای خود در قبال بیماراشان می پردازند.

وی افزود: پرستاری ریشه‌ای تاریخی در فرهنگ دینی ما داشته و پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) در جنگ احد یک خیمه را به پرستاری از آسیب دیدگان اختصاص داده بودند.

لعلی افزود: پرستاران در زمان جنگ تحمیلی به طور مرتب در جبهه ها حضور یافته و به مداوای رزمندگان می پرداختند یا در بیماری کرونا پرستاران شبانه روز در بالین بیمارانی حاضر می شدند که گاها نزدیک ترین افراد و بستگانشان از حضور در کنار آن‌ها واهمه داشتند.

وی توجه به وضعیت رفاهی و معیشتی پرستاران را از جمله موارد مهمی برشمرد که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

گفتنی است: در این مراسم از زحمات و تلاش های دکتر کوه سلطان و دکتر موسوی به عنوان روسای بیمارستان های امام خمینی (ره) و بیمارستان شهدا شهرستان بناب قدردانی شد.

photo ۲۰۲۲ ۱۲ ۰۲ ۲۱ ۱۷ ۲۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب
🔸اخبار بناب/روبیکاhttps://rubika.ir/akhbarbonab

🔸اخبار بناب/ایتا http://eitaa.com/akhbarbonab

🔹اخبار بناب /سروش 👇🏾
splus.ir/akhbarbonab
🔹اخبار بناب/تلگرام👇🏾
@akhbare_bonab
💠اخبار بناب اینستاگرام👇🏼
instagram.com/akhbarbonab1399
💠 اخبار بناب وب سایت👇🏼
http://www.akhbarbonab.ir

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =