پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مدیریت سد دوش بر عهده شرکت تعاونی روستای دوش خواهد بود

فرماندار بناب: مدیریت سد دوش بر عهده شرکت تعاونی روستای دوش خواهد بود.

Watermark 1590857705248 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ رضا لعلی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی گفت: متاسفانه علی رغم بارش‌های کمی که طی چندین سال متوالی داشته‌ایم همچنان شاهد کشت محصولات پر آب بر در منطقه می باشیم که این مساله در صورت عدم توجه لازم مردم و مسئولین خطرات و تهدیداتی از جمله از بین رفتن منابع آبی، محیط زیست و منابع طبیعی را بدنبال خواهد دشت.

وی خاطر نشان کرد در زمینه شیوه‌های آبیاری نوین هم اقدامات لازم صورت نگرفته که در این خصوص لازم است کانال های بتنی بین مزارع هرچه سریع تر تکمیل گردد و کنتورهای حجمی بر روی چاه‌های آب مجاز شهرستان نصب گردد که این مساله به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی کمک کرده و باعث می‌شود کشاورز به رعایت الگوی کشت و مصرف بهینه آب ترغیب شود.

وی فرهنگ سازی و آموزش کشاورزان و استفاده از سیاست‌های تشویقی را بسیار موثر در جلوگیری از هدر رفت آب‌ کشاورزی دانست و گفت: خرید تضمینی و با قیمت مناسب محصولات کم آب‌بر باعث خواهد شد کشاورز به کشت این دست محصولات ترغیب شود.

وی همچنین در خصوص سد روستای دوش هم گفت: مدیریت سد دوش بر عهده شرکت تعاونی روستای دوش خواهد بود.

گفتنی است:در پایان این جلسه از آقای جواد شیر جنگی، مشارکت کننده در احداث و بهسازی سازه‌ها و تاسیسات آبیاری که جزو معرفی شدگان و برگزیدگان سی و ششمین دوره تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی در سطح کشور، در راستای تحقق امنیت غذایی و پایدارسازی منابع تولید بودند قدردانی بعمل آمد.

اخبار بناب/روبیکاhttps://rubika.ir/akhbarbonab
اخبار بناب/ایتا http://eitaa.com/akhbarbonab

اخبار بناب /سروش splus.ir/akhbarbonab
اخبار بناب/تلگرام @akhbare_bonab
اخبار بناب اینستاگرام
instagram.com/akhbarbonab1399

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =