جمعه 31 فروردین 1403

ساخت خوابگاه از اولویت های مهم وزارت علوم برای دانشگاه بناب است/ تکمیل استادیوم و کمربندی شرقی از اولویت های بسیار مهم دولت برای شهرستان بناب است

index45غ4غ5ص - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ وزیر علوم در جمع نخبگان حوزوی و دانشگاهی شهرستان بناب با بیان اینکه امنیت و هستی امروز خود را مدیون خون شهدا هستیم گفت: در حال حاضر نیز تعداد بسیار زیادی از جوانان این مرز و بوم در داخل و خارج از کشور در حال مبارزه با دشمنان و ایجاد امنیت برای ما هستند.

محمد علی زلفی گل با اشاره به جایگاه مهم و ارزنده علم در توسعه و پیشرفت هر کشور گفت: تمام حوزه ها از صنعت کشاورزی و سایر حوزه های مهم با تکیه بر علم توسعه و پیشرفت یافته اند و اگر علم رشد پیدا کند سایر حوزه ها و صنایع نیز رشد و جامعه پیشرفت خواهد کرد.

وی افزود: اگر می خواهیم ایجاد اشتغال داشته باشیم و از خام‌فروشی منابع مهم از جمله نفت جلوگیری کنیم می‌بایست در علم سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم چرا که اکثر مشکلات کشورمان از توسعه علم حل خواهد شد و از همین طریق می توانیم برای نسل های آینده نیز منابع و انرژی های فسیلی را نگه داریم.

وی با اشاره به برخی از کمبود ها از جمله نبود خوابگاه دانشجویی کمبود آزمایشگاه‌ها، مواد اولیه و سایر مسائل علمی برای دانشجویان و نخبگان کشور گفت: وقتی ما با چنین مشکلاتی همچنان دست و پنجه نرم می‌کنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که علم را توسعه یافته و موجب آبادانی کشور باشیم و قطعا در این زمینه مشکل داریم.

وزیر علوم با اشاره به اینکه تامین اعتبارات و تخصیص آن از وظایف مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه است، گفت: بنده به عنوان یک مدیر توانایی برای تخصیص اعتبار در حوزه‌های مختلف ندارم و به نوعی دست و بال امثال بنده بسته بوده و تنها در موارد بسیار کوچک می توانیم تاثیر گذار باشیم و این نشان می دهد که در کشور ما برای علم و پژوهش ارزشی چندانی قائل نیست.

محمدعلی زلفی گل خاطر نشان کرد: در کشورهای توسعه یافته برای علم و پژوهش چک سفید امضا می دهند اما این در حالی است که در کشور ما از محل اعتبارات بودجه و درآمد های ناخالص ۲ درصد برای علم و پژوهش تخصیص می یابد که آخر سر حداکثر نیم درصد این اعتبارات محقق می‌شود و این نشان می‌دهد که ارزش چندانی برای علم و پژوهش قائل نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مشکلات و مطالبات مردم بناب را به دولت انتقال و آنها را پیگیری خواهم کرد گفت: قطعاً با کمک مسئولان شهرستان به خصوص نماینده مردم بناب بسیاری از مشکلات از جمله اعتبارات برای ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، کمربندی شرقی و ساخت خوابگاه دانشجویی محقق خواهد شد.

- پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =