جمعه 10 فروردین 1403

دهیاران باید عامل وحدت در روستاها باشند/ چاره ای جز تغییر الگوی کشت در بناب نداریم

i - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

فرمانداربناب: دهیاران باید عامل وحدت در روستاها باشند/ چاره ای جز تغییر الگوی کشت در بناب نداریم

به گزارش اخباربناب/ شهریار فتحی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان بناب اقدامات خوب صورت گرفته در روستاهای این شهرستان را حاصل مشارکت خوب مردم روستاها و تلاش دهیاران و شوراها دانست و اظهار کرد: بسیاری از دهیاران در روستا ها باید به عنوان الگوهای موفقیت مطرح شوند.

وی با بیان اینکه دهیاران باید عامل وحدت در بین مردم باشند گفت: در ارزیابی عملکرد دهیاران که به احتمال امکان استخدام آنها نیز هست توجه خود را معطوف به میزان تلاش و صداقت و وحدت ایجاد شده توسط دهیاری بین مردم خواهیم کرد که در این راستا خود را متعهد به حمایت از دهیاران موفق می دانیم.

فتحی با اشاره به عدم آشنایی خوب دهیاران با قوانین دهیاران توسط بخشدا اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت اموزش دهیاران با قوانین و مقرارات و تسلط آن‌ها بر بخش نامه ها و آئین نامه ها گفت: از بخشداری می‌خواهیم کلاس ها و کارگاه های آموزشی را بصورت مرتب برای دهیاران برگزار کند.

وی ضمن انتقاد از وجود برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح روستاهای شهرستان افزود: جلوی هرگونه تخلف در هر سطحی گرفته شود و در این زمینه ملاک فقط قانون باشد.

وی دهیاری را یک شغل تمام وقت دانست و گفت شما دهیار دولتی هستید که رئیس جمهور آن شبانه روز برای حل مشکلات مردم تلاش می کند و شما هم باید در راستای حل مشکلات مردم جهادی عمل کنید.

وی همچنین خواست تا هرچه سریع تر تمامی دهیاری های شهرستان به شبکه دولت وصل شوند و مکاتبات تنها از طریق شبکه دولت صورت گیرد.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به بحران آب و کاهش میزان نزولات آسمانی گفت: هیچ چاره ای جز تغییر در الگوی کشت و کشت محصولات کم آب‌بر که دارای ارزش ریالی بالایی می باشند نداریم.
وی با اشاره به تولید بیشتر پیاز در بناب و مشکلات کشاورزان کاشت این محصول گفت: کشت پیاز در شهرستان بناب اصلا مقرون به صرفه نیست و این در حالی است که کشاورزان منطقه در حال حاضر به دلیل نبود بازار خوب خرید پیاز متضرر شده اند.

فتحی در همین راستا از جهاد کشاورزی خواست تا کلاس ها و کارگاه های آموزشی و توجیهی برای کشاورزان بمنظور کشت محصولات متناسب با وضعیت آب و هوای منطقه برگزار کند.


پایان خبر/ سردبیر/ ذاکراحمدزاده

http://www.akhbarbonab.ir/?p=3169

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =