جمعه 10 فروردین 1403

دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک ترکیه تفاهم نامه همکاری امضا کرد

در راستای توسعه‌ی همکاریهای بین‌المللی؛
دانشگاه بناب با دانشگاه آتاترک ترکیه تفاهم نامه همکاری امضا کرد

- پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از روابط عمومی دانشگاه بناب؛ در راستای توسعه ارتباطات و ارتقای چشم انداز بین المللی دانشگاه بناب و استفاده هرچه بیشتر این دانشگاه از فرصت ها و ظرفیت های موجود در دانشگاه های جهان اسلام، پروفسور اومر چوماکلی رییس دانشگاه آتاتورک ترکیه، به همراه تنی چند از معاونان و مسئولین این دانشگاه از دانشگاه بناب بازدید کردند.

در طی این بازدید که با میزبانی دکتر مجتبی عباسیان سرپرست دانشگاه بناب و هیات رئیسه همراه بود، در خصوص گسترش و تعمیق همکاریهای علمی و آموزشی بحث و تبادل نظر شد.

شایان ذکر است که دانشگاه بناب و دانشگاه آتاترک ترکیه از چند سال قبل با امضای تفاهم نامه همکاری، روابط علمی و آموزشی گسترده‌ای دارند.

در بازدید امروز نیز علاوه بر تمدید تفاهم نامه همکاری مشترک، برای تعریف طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک در خصوص مسائل زیست محیطی، حوزه‌های تخصصی فنی و مهندسی و همچنین مبادله استاد و دانشجو و برگزاری سمینارهای بین المللی مشترک، و استفاده محققان هر دو دانشگاه از امکانات آزمایشگاهی یکدیگر توافق شد.

پروفسور مجتبی عباسیان در تشریح دستاوردهای این بازدید خاطرنشان کرد: دانشگاه بناب امروزه به دلیل تاریخ و فرهنگ مشترک، توانایی توسعه همکاری های علمی و آموزشی با سایر دانشگاه های جهان به ویژه با کشورهای همسایه را دارد.

وی ادامه داد: ایران و ترکیه به راحتی می‌توانند ارتباطات مشترک را در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی توسعه دهند و دیپلماسی علمی نیز بهترین گزینه برای گسترش مشارکت‌های هر دو کشور است.

سرپرست دانشگاه بناب اذعان کرد: در دیدار امروز نیز ضمن معرفی توانمندی ها و دغدغه‌های پژوهشی مطرح در کشور و دانشگاه بناب با توانایی‌ها و امکانات دانشگاه آتاترک نیز آشنا شدیم.

وی در خصوص توافق‌های جدید انجام یافته بین دو مرکز آموزش عالی خاطر نشان کرد: توافق شد تا در راستای دستیابی به زمینه های مشترک همکاری علمی سالانه با تعریف تعداد مشخصی طرح پژوهشی مشترک و تبادل پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی از حداکثر ظرفیت ها و تجربیات طرفین استفاده گردد تا در راستای حل مشکلات جامعه قدم‌های موثری برداشته شود.

پروفسور اومر چوماکلی، رئیس دانشگاه آتاتورک نتایج این بازدید را مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه‌های ترکیه تمایل زیادی به گسترش همکاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی دارند، و با رایزنی و آشنایی با ظرفیت های دو دانشگاه می توان این همکاریها را بیش از پیش توسعه داد.

وی ضمن اظهار خرسندی از حضور در شهر زیبای بناب افزود: امروز تبادل نظر و بحث‌های مفیدی در خصوص گسترش و تسریع این همکاری‌ها صورت گرفت و امیدواریم با رایزنی و آشنایی با ظرفیت‌های دو دانشگاه این همکاریها را بیش از پیش توسعه دهیم.

لازم به ذکر است که دانشگاه آتاترک ترکیه با 70 سال قدمت و بیش از ۲۰ کالج، ۲۳ دانشکده، ۳۰ مرکز تحقیقاتی و بیش از ۵۰۰ هزار دانشجوی حضوری و مجازی، بزرگترین دانشگاه شرق ترکیه و یکی از برجسته‌ترین مراکز علمی و آموزشی در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

پایان خبر/ ذاکر احمدزاده

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 5 =