شنبه 1 اردیبهشت 1403

اولین نشست هم اندیشی سرپرست دانشگاه با بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه بناب

اولین نشست هم اندیشی سرپرست دانشگاه بناب با بنیاد حامیان علم و فناوری در سالن کنفرانس شهید سردار سلیمانی دانشگاه بناب برگزار شد.

DSC 6271 min - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ سرپرست دانشگاه بناب با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه حل مسائل و مشکلات منطقه است گفت: بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه بناب برای ارتقاء کیفی آموزش و پژوهش و جوابگویی نیازهای منطقه، شروع بکار کرده است.


دکتر مجتبی عباسیان با اشاره به اینکه سعی داریم با حمایت و اقدامات این بنیاد براساس استراتژی، مشکلات و نیازهای منطقه را حل کنیم، اظهار کرد: امید است برای حل مسائل زیست محیطی، آلایندگی های نیروگاه سهند و فولاد بناب، بحث کم آبی منطقه، خشک شدن دریاچه اورمیه، تقویت قدرتها در بحث صنایع تبدیلی در بناب و دیگر مشکلات شهرستان را  مطابق با نیازها و با برنامه حرکت و حل کنیم.
وی با عنوان اینکه وجود دانشگاه بناب باید در شهر ملموس و جوابگو حل مشکلات منطقه باشد، افزود: از اهدف اصلی این بنیاد در شهرستان بناب کمک به ارتقاء جایگاه دانشگاه و تمامی مراکز علمی شهرستان بناب است، تا بتواند جوابگوی نیازهای منطقه و کشور باشد.

وی گفت: از تمامی همشهریان،‌ معتمدین،‌ ریش سفیدان، فرهنگیان و دانشگاهیان شهرستان بناب تقاضا دارم که نقطه نظرات ارزشمند خود را برای پیشبرد بیشتر و بهتر اهداف بنیاد حامیان در اختیار هیات امنا و مسئولین دانشگاه بناب قرار دهند.
سرپرست دانشگاه بناب خاطر نشان کرد:‌ این بنیاد یک تشکل کاملاً غیر سیاسی و صرفاً یک بنیاد علمی و غیر دولتی است و امید داریم بزرگان و معتمدین شهرستان بناب در خیلی از عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی در بنیاد حامیان علمی و فناوری دانشگاه حضوری فعال داشته باشند.

 عباسیان گفت: خصلت نیکوکاری و بخشندگی بین جامعه شهرستان بناب زبانزد و سرآمد است و خیرین ما با الهام از تعالیم دینی از دیرباز نقش بسیار خوبی در توسعه علوم و دانش دارند، که از آن نمونه می‌توان به نهضت مدرسه سازی در بناب اشاره نمود.
وی افزود: با توجه به روحیه متعالی و با عنایت به نیازهای دانشگاه بناب ایجاد تشکیلاتی که بتواند بسترمناسبی جهت جذب کمک‌های نیکوکارانه و ایجاد پشتوانه های مالی لازم برای توسعه دانشگاه فراهم آورد بسیار ضروری به نظر می رسد. که در چنین شرایطی بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه بناب به همت جمعی از خیراندیشان شکل گرفته تا بتواند با ایجاد تشکیلاتی منسجم، مردم نهاد و شفاف این ضرورت اساسی را تامین نماید.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه‌ بناب در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی، نیازهای این دانشگاه را بسیار متنوع برشمرد و استراتژی بنیاد حامیان علم وفناوری را مبنی بر ایجاد انطباق و همخوانی برای رفع نیازهای دانشگاه را راهبردی و ستودنی عنوان کرد.

در این نشست، دکتر یحیی داداش کریمی رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان ضمن خرسندی از برگزاری این جلسات، ایجاد بنیاد حامیان علم و فناوری را از بهترین هدیه های الهی توصیف نمود و گزارش مشروحی از عملکرد این بنیاد ارائه نموده،

در ادامه این نشست حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای ارتقا و کیفیت بیشتر و بهتر برگزاری جلسات تبادل نظرکردند و همچنین سرپرست دانشگاه بناب از حمایت های بنیاد حامیان تقدیر و تشکر نمود، و ابراز امیدواری از این که در آینده این ارتباطات گسترش و موجب رشد و شکوفایی و ارائه خدمات بهتری در شهرستان گردد.


درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14020810000526 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

10مربی برتر ایرانی که امیدهای آینده را زنده کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به استفاده از توان داخلی به ویژه در استفاده از مربی ایرانی نقطه نظر خاصی دارند که نتایج حاصله در رده‌های پایه‌ای ورزش نیز نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =