اولین نشست هم اندیشی سرپرست دانشگاه با بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه بناب

اولین نشست هم اندیشی سرپرست دانشگاه بناب با بنیاد حامیان علم و فناوری در سالن کنفرانس شهید سردار سلیمانی دانشگاه بناب برگزار شد.

DSC 6271 min - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ سرپرست دانشگاه بناب با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه حل مسائل و مشکلات منطقه است گفت: بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه بناب برای ارتقاء کیفی آموزش و پژوهش و جوابگویی نیازهای منطقه، شروع بکار کرده است.


دکتر مجتبی عباسیان با اشاره به اینکه سعی داریم با حمایت و اقدامات این بنیاد براساس استراتژی، مشکلات و نیازهای منطقه را حل کنیم، اظهار کرد: امید است برای حل مسائل زیست محیطی، آلایندگی های نیروگاه سهند و فولاد بناب، بحث کم آبی منطقه، خشک شدن دریاچه اورمیه، تقویت قدرتها در بحث صنایع تبدیلی در بناب و دیگر مشکلات شهرستان را  مطابق با نیازها و با برنامه حرکت و حل کنیم.
وی با عنوان اینکه وجود دانشگاه بناب باید در شهر ملموس و جوابگو حل مشکلات منطقه باشد، افزود: از اهدف اصلی این بنیاد در شهرستان بناب کمک به ارتقاء جایگاه دانشگاه و تمامی مراکز علمی شهرستان بناب است، تا بتواند جوابگوی نیازهای منطقه و کشور باشد.

وی گفت: از تمامی همشهریان،‌ معتمدین،‌ ریش سفیدان، فرهنگیان و دانشگاهیان شهرستان بناب تقاضا دارم که نقطه نظرات ارزشمند خود را برای پیشبرد بیشتر و بهتر اهداف بنیاد حامیان در اختیار هیات امنا و مسئولین دانشگاه بناب قرار دهند.
سرپرست دانشگاه بناب خاطر نشان کرد:‌ این بنیاد یک تشکل کاملاً غیر سیاسی و صرفاً یک بنیاد علمی و غیر دولتی است و امید داریم بزرگان و معتمدین شهرستان بناب در خیلی از عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی در بنیاد حامیان علمی و فناوری دانشگاه حضوری فعال داشته باشند.

 عباسیان گفت: خصلت نیکوکاری و بخشندگی بین جامعه شهرستان بناب زبانزد و سرآمد است و خیرین ما با الهام از تعالیم دینی از دیرباز نقش بسیار خوبی در توسعه علوم و دانش دارند، که از آن نمونه می‌توان به نهضت مدرسه سازی در بناب اشاره نمود.
وی افزود: با توجه به روحیه متعالی و با عنایت به نیازهای دانشگاه بناب ایجاد تشکیلاتی که بتواند بسترمناسبی جهت جذب کمک‌های نیکوکارانه و ایجاد پشتوانه های مالی لازم برای توسعه دانشگاه فراهم آورد بسیار ضروری به نظر می رسد. که در چنین شرایطی بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه بناب به همت جمعی از خیراندیشان شکل گرفته تا بتواند با ایجاد تشکیلاتی منسجم، مردم نهاد و شفاف این ضرورت اساسی را تامین نماید.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه‌ بناب در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی، نیازهای این دانشگاه را بسیار متنوع برشمرد و استراتژی بنیاد حامیان علم وفناوری را مبنی بر ایجاد انطباق و همخوانی برای رفع نیازهای دانشگاه را راهبردی و ستودنی عنوان کرد.

در این نشست، دکتر یحیی داداش کریمی رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان ضمن خرسندی از برگزاری این جلسات، ایجاد بنیاد حامیان علم و فناوری را از بهترین هدیه های الهی توصیف نمود و گزارش مشروحی از عملکرد این بنیاد ارائه نموده،

در ادامه این نشست حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود برای ارتقا و کیفیت بیشتر و بهتر برگزاری جلسات تبادل نظرکردند و همچنین سرپرست دانشگاه بناب از حمایت های بنیاد حامیان تقدیر و تشکر نمود، و ابراز امیدواری از این که در آینده این ارتباطات گسترش و موجب رشد و شکوفایی و ارائه خدمات بهتری در شهرستان گردد.


درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo 2020 08 22 06 51 43 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

دانشگاه فرهنگیان باید فقط در مراکز استان ها شکل بگیرد

باقری پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + یازده =