جمعه 10 فروردین 1403

ورزشکاربنابی که آرزوی اسماعیل کعبه را عملی کرد

اخبار بناب/شهید «اسماعیل بنایی» از کودکی شیفته ورزش و رشته فوتبال بود که با آغاز جنگ تحمیلی، در میدان نبرد حاضر شد و سرانجام آرزوی اسماعیل کعبه را در میدانی تاریخی و ماندگار در تاریخ بشری عملی کرد.

شهید «اسماعیل بنایی»دهم خرداد ماه سال 1343 در بناب متولد شد. حال و هوای معنوی و مذهبی پدر و مادر در روحیه او تأثیر مثبت نهاد؛ به‌طوری که اسماعیل انسانی وارسته بار آمد و علاقه شدیدی به مسائل مذهبی و قرآنی داشت.

اسماعیل از کودکی شیفته بازی و ورزش بود. با دوستانش فوتبال بازی می‌کرد و آن را در دوران تحصیل خود نیز ادامه داد. حضورفعالی در تیم‌های رده‌های مختلف سنی داشت. همچنین او به فعالیت‌‌های اجتماعی و دینی هم گرایش داشت؛ به‌طوری که در نماز جماعت مساجد به‌ویژه مسجد میدان بناب شرکت می‌کرد. او آخرین مقطع تحصیلی را در مدرسه دهخدا در سال‌تحصیلی 57-58 در شرایط اوج‌گیری نهضت، سپری کرد.

اخذ بالاترین نمرات در ورزش و خط و هنر در میان نمرات دیگر درسی، حاکی از علاقه او به کارهای علمی و هنری بود. شهید بنایی با شروع انقلاب اسلامی و مبارزات علیه رژیم دیکتاتوری شاه، وارد عرصه جهاد و مبارزه ‌شد. او با انقلابیون دیگر، جشن پیروزی را در 22 بهمن‌ماه سال 57 برگزار کرد.

اسماعیل نیز همانند سایر جوانان فداکار وطن، داوطلبانه در دوره آموزشی نظامی ثبت نام و شرکت کرد، او در تاریخ نهم آبان ماه سال 61 وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده و در یکی از دوره‌ها با تاکتیک امداد، تخریب و اسلحه و فنون دیگررزم آشنا شده و دوره را با موفقیت کامل به اتمام رساند. آخرین تلاش او در راه ادای تکلیف برای خدا، حضور داوطلبانه در جبهه جنوب به تاریخ اول آذرماه 1361 بود که بالاخره بعد از جانفشانی‌های بسیار در تاریخ 20 بهمن‌ماه همان سال در فکه در اثر اصابت ترکش از ناحیه پشت بدن به شهادت رسید.  

http://www.akhbarbonab.ir/2118/(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + دوازده =