جمعه 31 فروردین 1403

نشست مطالبه گری افراد دارای معلولیت با فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان بناب

نشست مطالبه گری افراد دارای معلولیت با فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان بناب برگزار شد.

photo ۲۰۲۲ ۱۲ ۲۶ ۲۲ ۰۴ ۵۵ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ در این نشست فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه درک مسائل و مشکلات افراد دارای معلولیت شاید خارج از توان افراد سالم باشد گفت: البته در زمینه حل مشکلات و رفع موانع افراد توان یاب همه افراد جامعه و خصوصا مسئولان مسئولیت دینی، اخلاقی و قانونی دارند.

وی مناسب سازی اماکن ، محیط ادارات و سطح شهر را از جمله حقوق و خواسته‌های برحق افراد دارای معلولیت دانست و گفت در این زمینه با برگزاری جلسات و انجام هماهنگی های لازم سعی کرده ایم برخی موانع را برطرف کنیم اما فاصله زیادی با آنچه که لازم مناسب سازی است داریم.

رضا لعلی کمبود اعتبارات را بخش اصلی مشکل در این زمینه برشمرد و گفت: وظیفه ما مکاتبه مستمر با دستگاه‌ها در مراکز استان و کشور است که بصورت جدی پیگیر مشکلات افراد دارای معلولیت که عزیزترین اعضای جامعه هستند خواهیم بود.

لعلی حل مشکل افراد توان یاب را علاوه بر حل مشکل این افراد، حل مشکل نسلی از مدیران فعلی دانست که خود امروز بر سر کار هستند و در چند سال آینده بازنشسته شده و وارد سنین سالمندی خواهند شد.

فرماندار بناب به ظرفیت‌ها و قوانین مترقی موجود در فرهنگ دینی، اسلامی و تمدنی ایران در خصوص رعایت و احترام به حقوق تمامی انسان ها اشاره نموده و ابراز امیدواری کرد: با استفاده از این ظرفیت‌ها و رعایت قوانین مصوب بسیاری از مشکلات افراد دارای معلولیت برطرف شود.

همچنین در این جلسه برخی از افراد دارای معلولیت به بیان پاره ای از مسائل و مشکلات خود در سطح شهرستان بناب از جمله؛ بالا بودن مالیات در مشاغل آزاد برای افراد دارای معلولیت (که برابر با سایر افراد مالیات می‌پردازند) اما باتوجه به مشکلاتی که دارند لازم است تخفیف هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شود، کمبود بودجه ورزش معلولین و جانبازان و جبران آن از محل مالیات مشاغل پر درآمد، نبود ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب سازی شده، نبود امکانات رفاهی مناسب در پارک ها و بوستان ها، نبود عابر بانک مناسب برای افراد دارای معلولیت اشاره کردند.

همچنین فرهنگ سازی بمنظور برخورد مناسب با افراد دارای معلولیت و آغاز این فرهنگ سازی از ادارات و دستگاه های دولتی، عدم ارائه مجوز افتتاح و بهره برداری به پروژه‌های عمرانی که مناسب سازی نشده اند، تجلیل از توانیابان و توانخواهانی که به موفقیت‌هایی در حوزه های مختلف دست پیدا کرده اند از جمله مطالباتی بود که در این جلسه مطرح گردید.

گفتنی است:در این جلسه آقای تورج علیاری با حکم فرماندار شهرستان بناب به عنوان مشاور فرماندار در امور افراد دارای معلولیت انتخاب شد.

photo ۲۰۲۲ ۱۲ ۲۶ ۲۲ ۰۴ ۵۵ 2 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب
اخبار بناب/روبیکاhttps://rubika.ir/akhbarbonab
اخبار بناب/ایتا http://eitaa.com/akhbarbonab
اخبار بناب /سروش splus.ir/akhbarbonab
اخبار بناب/تلگرام @akhbare_bonab
اخبار بناب اینستاگرام
instagram.com/akhbarbonab1399

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 14 =