جمعه 10 فروردین 1403

محوریت و مرکزیت بازار بناب در منطقه

فرماندار بناب: بازار بناب بدلیل انصاف و مردم داری کسبه همواره محوریت و مرکزیت را در بین شهرستان های همجوار داشته است.

Capture 1 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ رضا لعلی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مالیاتی اصناف شهرستان بناب با بیان اینکه امروز شاهد جنگ اقتصادی همه جانبه دشمن علیه کشورمان هستیم گفت بخشی از وضعیت گرانی و تورم موجود در بازار ریشه در تحریم‌های همه جانبه و ظالمانه دشمن دارد اما بخشی مربوط به مدیران، مسئولین و خود مردم و اصناف و کسبه است.

وی افزود امروز ما وظیفه داریم تا بیش از گذشته به فکر همدیگر باشیم و از خودگذشتگی و فداکاری نشان دهیم.

لعلی با بیان اینکه اصناف و کسبه همواره در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار داشتند گفت: ما ثابت کرده ایم که هر زمان در معاملات اقتصادی خود جانب انصاف را نگه می داریم منفعت عمومی بیشتر می‌شود.

وی گفت: بازار بناب همواره بدلیل انصاف و مردم داری کسبه خود محوریت و مرکزیت را در بین شهرستان های همجوار داشته بگونه ای که مردم شهرهای همجوار برای خرید در بسیاری مواقع بناب را انتخاب می‌کنند که امیدواریم این مساله همچنان تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه نرخ مالیات در سال های اخیر چندین برابر افزایش داشته گفت: هر چند اداره دولت ها امروز بر پایه مالیات است اما باید در نظر داشته باشیم در اخذ مالیات منافع بازاریان نباید نادیده گرفته شود.

وی در همین خصوص به اخذ مالیات با استفاده از تراکنش دستگاه های کارت خوان اشاره کرد و گفت: برای نمونه برخی از اصناف تولیدی بوده و مالیات باید تنها به سود حاصل از کارمزد کالایی که تولید می‌کنند تعلق یابد در حالی که مالیات به کل تراکنش آن‌ها تعلق می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در ادامه به پرکردن اظهار نامه های مالیاتی توسط اصناف اشاره کرد و گفت: در صورتی که خوداظهاری اصناف ملاک تصمیم گیری سازمان امور مالیاتی نیست پس چه اصرار و ضرورتی بر پرکردن اظهار نامه ها توسط اصناف است.

وی در آخر اظهار امیدواری کرد تا مشکلات اقتصادی و وضعیت گرانی موجود در بازار با همراهی و همدلی دولت، مردم و تمامی آحاد جامعه با همدیگر مرتفع گردد.

خبرنگار/ روح اله احمدزاده

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 6 =