جمعه 10 فروردین 1403

ضرورت همکاری کشاورزان و مسئولان شهرستان بناب نسبت به اصلاح الگوی کشت

بر ضرورت همکاری کشاورزان و مسئولان شهرستان بناب نسبت به اصلاح الگوی کشت تاکید کرد.

9907565 395 300x210 1 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ اکبر فتحی در جمع مسئولان شهرستان بناب ضمن تقدیر از پیگیری های جدی مسئولان شهرستان بناب در حوزه کشاورزی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر و کمبود آب در منطقه توجه ویژه‌ای به بحث کشاورزی شهرستان های حاشیه دریاچه ارومیه به خصوص شهرستان بناب شده است.

وی بر ضرورت اصلاح الگوی کشت و استفاده از محصولات کم آب بر در شهرستان بناب تاکید کرد و گفت: طی سالیان اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام شده اما همچنان باید به منظور اصلاح در زیرساخت‌ها برای تغییر الگوی مصرف کشت، آبیاری قطره ای و کانال کشی انجام شود.

اکبر فتحی با اشاره به وجود صنایع متعدد کشاورزی در شهرستان بناب گفت: وجود صنایع تبدیلی به خصوص در حوزه کشمش و سایر خشکبار ها در شهرستان سبب شده است که منطقه ما در صادرات محصولات کشاورزی جزو استان های برتر کشور باشد.

وی تصریح کرد: در شهرستان بناب کارخانجات متعدد خشکبار و صنایع تبدیلی وجود دارد که محصولات خود را به کشورهای مختلف به خصوص کشورهای اروپایی صادر می کنند که این امر موجب برندسازی خشکبار استان آذربایجان شرقی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در پایان تعامل و همکاری کشاورزان و مسئولان شهرستان در تغییر الگوی کشت و مصرف بهینه از آب را خواستار شد و گفت: زمانی می توانیم به حد نصاب استاندارد تغییر الگوی کشت برسیم که مردم و مسئولان تعامل و همکاری نزدیک با یکدیگر داشته باشند.منبع/ صدای بناب

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =