شنبه 1 اردیبهشت 1403

حذف آلایندگی نیروگاه سهند بناب توسط دانشگاه بناب

پروژه تحقیقاتی حذف آلایندگی نیروگاه حرارتی سهند بناب با امضای تفاهم‌نامه‌ای به دانشگاه دولتی بناب واگذار شد.

IMG 20220921 121044 211 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ طی این تفاهم نامه دانشگاه بناب طراحی و ساخت ستاپ (مدل) آزمایشگاهی حذف آلایندگی های No2 و So2 و بررسی امکان سنجی حذف آلایندگی دودکش نیروگاه سهند با استفاده از کاتالیست بومی را برعهده گرفت.

این پروژه تحقیقاتی با تایید وزیر نیرو به دانشگاه بناب سپرده شده و قرار است بعد از به نتیجه رسیدن آن، به عنوان طرح ملی در سراسر کشور عملیاتی شود.

سرپرست شرکت تولید نیروی برق آذربایجان در آیین امضای این تفاهم نامه با اشاره به اهمیت و ارزش این پروژه تحقیقاتی گفت: این قرارداد به عنوان عام المنفعه کشوری قطعاً اگر به نتیجه برسد افتخاری بزرگ نسیب دانشگاه بناب خواهد بود چرا که خیلی از دانشگاه‌های بزرگ کشور این مسئولیت را به عهده نگرفته اند.

مجید پاشایی حذف آلایندگی نیروگاه های حرارتی را یکی از دغدغه های مهم وزارت نیرو دانست و گفت: این پروژه از نظر علمی و هزینه ای، پروژه بسیار بزرگی است، قطعاً توانایی و استعدادی که از اساتید دانشگاه بناب بخصوص دکتر ناصر قاسمیان سراغ داریم امیدواریم این تحقیقات به ثمر بنشیند.

رئیس دانشگاه بناب نیز در ادامه ضمن قدردانی از اعتماد وزارت نیرو و نیروگاه حرارتی سهند به دانشگاه بناب گفت: شعار وزیر محترم علوم و دانشگاه بناب این است که دانشگاه ها باید در جوامع خود تاثیر گذار باشند امیدواریم در مقابل این اعتماد بزرگ بتوانیم یک قدمی مثبت در جهت حذف آلایندگی نیروگاه ها های حرارتی برداریم.

دکتر عباسیان از قبول مسئولیت دکتر ناصر قاسمیان در اجرای این پروژه تحقیقاتی قدردانی کرد و گفت: برای اولین بار دانشگاه بناب به بحث آلایندگی نیروگاه ها ورود کرده و در آینده نیز به حول قوه الهی بعد از به نتیجه رسیدن این پروژه سایر واحدهای صنعتی و تولیدی،  در دستور کار این دانشگاه قرار خواهد گرفت.

دکتر ناصر قاسمیان به عنوان مسئول تحقیقاتی این پروژه با اشاره به وجود گوگرد و اکسید های نیتروژن و سایر مواد شیمیایی در سوخت مازوت گفت: حذف گوگرد از سوخت مازوت کار بسیار دشواری است، بنابراین اولین پروژه تحقیقاتی ما بر روی همین مقوله خواهد بود که امیدواریم با کمک مهندسین نیروگاه و اساتید دانشگاه بناب این پروژه را به سرانجام برسانیم.منبع انعکاس بناب

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + دوازده =