پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فرزندان شاخص بهزیستی آذربایجان شرقی عازم کربلای معلی شدند

 ۱۱ نفر از فرزندان شاخص و نخبه های قرآنی و تحصیلی تحت پوشش اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی برای زیارت اربعین حسینی عازم کربلای معلی شدند.

فرزندان شاخص بهزیستی آذربایجان شرقی عازم کربلای معلی شدند

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین بدرقه این تعداد از فرزندان بهزیستی، حفظ شعائر دینی را از دلایل اساسی فداکاری امام حسین(ع) در راه اعتلای نام اسلام عنوان و اضافه کرد: در برخی مواقع برنامه هایی است که عظمت و ارزش آنها به قدری والاست که نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز آن را آرزو می کنند.

حجت الاسلام علی فقیه، با تاکید بر والا بودن ارزش برخی از امورات، اظهار کرد: با وجود اینکه امام حسین(ع) امام معصوم و حجت الهی بر روی زمین بوده است و از عظمت واقعی برخوردار است، اما سیدالشهدا(ع) در زندگانی خود پیام هایی دارد که آن پیام ها، انسان را شیفته و عاشق امام حسین می کند که یکی از آن ها عبارت است از شجاعت و دفاع از شخصیت و کیان انسان.

وی با اشاره به فداکاری امام حسین(ع) برای حفظ شعائر دینی همچون امانتداری، راستگویی، حیات طیبه، توجه به نماز و اعتقادات، اضاه کرد: ابا عبدالله الحسین (ع) با تمام وجود خواسته است تا انسانیت، شرف، عزت و آزادگی انسان لطمه ای نبیند و به خاطر همین مسائل خود را فدا کرده است و برای رفع ظلم و بی عدالتی که یکی از رذایل اخلاق بشری می باشد، قیام کرده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم نقش فعالیت‌های فرهنگی را در گرایش فرزندان به عقاید دینی بسیار حائز اهمیت دانست و با اشاره به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، گفت: در همین راستا ۱۱ نفر از فرزندان تحت پوشش مقیم خانه ها که بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن دارند، به همایش بزرگ پیاده روی اربعین اعزام شدند.

فرگل صحاف، با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ فرزند تحت پوشش اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی است، افزود: با عنایت به اهمیت نگهداری فرزندان در خانواده، یکهزار و ۶۰۸ نفر از فرزندان در بین اقوام نزدیک با پرداخت هزینه نگهداری به زندگی خود ادامه می دهند.

به گزارش ایسا، به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی، به گفته وی هم اکنون تعداد ۳۲۰ فرزند نیز در ۲۴ خانه های امید آذربایجان شرقی نگهدای می شوند.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14020810000526 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

10مربی برتر ایرانی که امیدهای آینده را زنده کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به استفاده از توان داخلی به ویژه در استفاده از مربی ایرانی نقطه نظر خاصی دارند که نتایج حاصله در رده‌های پایه‌ای ورزش نیز نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =