جمعه 10 فروردین 1403

۹۳۱ میلیارد تومان طرح عمرانی و تولیدی در بناب در دست اجراست

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۹۳۱ میلیارد تومان طرح عمرانی و تولیدی در بناب در دست اجراست، افزود: این میزان علاوه بر تسهیلاتی است که از منابع مختلف در یک سال اخیر به این شهرستان تزریق شده است.

۹۳۱ میلیارد تومان طرح عمرانی و تولیدی در بناب در دست اجراست

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ عابدین خرّم، پنجشنبه 22 دیماه، در جلسه شورای اداری و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب، افزود: نتایج مصوبات سفر امروز به شهرستان بناب تا یک ماه آینده به شهرستان اعلام شود و مدیران نیز به جد پیگیر اجرای مصوبات شوند.

وی با بیان اینکه در سفر استانی رییس جمهوری، طرح های با بالای ۵۰ درصد پیشرفت را مصوب کردیم که بخشی از اعتبارات شأن نیز تخصیص یافته و تزریق شده است، ادامه داد: تلاش می کنیم تا در سفر دوم، طرح های مصوب سفر نخست به پایان برسد که استادیوم ورزشی ۱۵ هزار نفری بناب هم یکی از آنهاست.

خرّم با اشاره به اینکه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در دست ساخت بناب برای سلامت جنوب استان خیلی مهم است، تشریح کرد: کنارگذر شرقی بناب نیز یک طرح بالای یک هزار میلیارد تومانی است که باید از محل اعتبارات بانکی و سفر دوم آن را نیز تعیین تکلیف کنیم.

وی با بیان اینکه آب شهرستان در هر سه حوزه شرب، کشاورزی و صنعت مشکل دارد، گفت: البته این یک مشکل سراسری است، به گونه ای که قبل از بارش برف اخیر ۲۵ میلی متر در استان بارش داشتیم که نشان می دهد در مصرف منابع آب در هر سه بخش باید رعایت کنیم.

خرّم تاکید کرد: صنایع باید به دنبال بازچرخانی آب و بخش کشاورزی نیز به دنبال الگوهای بهینه مصرف و استفاده از ظرفیت های دانش بنیان باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهرک ولیعصر  بناب باید تعیین تکلیف شود و بنیاد مسکن و دستگاه های دیگر با کار کارشناسی مشکلات باقیمانده آن را حل کنند، بیان کرد: این شهرک برای پذیرش جمعیت سرریز بناب طراحی شده و باید در شورای مسکن استان نیز مسائل آن بررسی شود. 

الگوی توسعه بناب در سند آمایش بر مبنای کشاورزی است

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: بناب در سند آمایش سرزمین به عنوان شهرستان دارای ظرفیت کشاورزی شناخته شده که تاکنون در مسیر  صنعتی شدن پیش رفته است. 

خرّم افزود: اما از این به بعد توسعه شهرستان در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و بسته بندی خواهد بود زیرا نه آب برای توسعه صنعتی داریم و نه شرایط زیست محیطی اجازه می دهد، ضمن اینکه معتقدیم سلامت مردم نباید به قیمت توسعه تهدید شود.

وی اضافه کرد: توسعه باید براساس زیست بوم هر شهرستان پیش رود و نخبگان باید الگوی توسعه بناب در سال های آتی را تدوین کنند.

وی ادامه داد: صاحبان صنایع شهرستان بناب به سمت استفاده از ظرفیت های دانش بنیان در تولید و مصرف پیش بروند، زیرا میوه توسعه صنعتی، شرکت های دانش بنیان است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تمرکز جمعیت شهرستان بناب از نظر اشتغال باید به سمت توسعه کشاورزی با رویکرد اصلاح الگوی کشت پیش رود، تشریح کرد: بناب سومین شهرستان توسعه یافته آذربایجان شرقی است، اما این دلیل نمی شود که ما جلوی توسعه بیشتر آن را بگیریم.

وی با بیان اینکه دولت قوی با بخش خصوصی قوی محقق می شود، گفت: تسهیلات صادراتی باید توسعه یابد و موانع صادرات را چه در سطح استانی و ملی حل کنیم، زیرا سبب افزایش تولید ناخالص داخلی می شود و بناب دارای ظرفیت های بالایی در این زمینه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تضمین آینده صنعت فولاد استان و مخصوصا بناب از نظر تامین مواد اولیه در سفر رییس جمهوری تصویب شده است، افزود:  سازمان صنعت آذربایجان شرقی نیز این موضوع را پیگیری می کند تا این صنعت دچار مشکل نشود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خطاب به مسوولان استانی و شهرستانی حاضر در جلسه تاکید کرد: در پاسخگویی به مردم و حل مشکلات آنان در ادارات کوتاهی نکنید.

وی ادامه داد: مردم نوازی کنید، زیرا این میز امانتی در دست ماست و تنها مدیریت درست در ذهن مردم می ماند.

وی اضافه کرد: این یکی از مطالبات و سفارشات جدی رییس جمهور در دیدارها و نشست های مختلف نیز هست.

وی گفت: هر چقدر در زمینه جلب رضایت مردم تلاش کنیم، کم است، زیرا آنان همواره در کنار نظام و انقلاب بوده اند.

استاندار آذربایجان شرقی امروز در سفر به شهرستان بناب به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، از چند پروژه عمرانی در این شهرستان هم بازدید و روند اجرایی آنها را ارزیابی کرد.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =