پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

پاس‌کاری مسئولیت حادثه پیست اتومبیلرانی و موتور سواری بناب

پاس‌کاری مسئولیت حادثه پیست اتومبیلرانی و موتور سواری بناب

به گزارش اخبار بناب؛ عصر جمعه گذشته، در جریان مسابقات موتور سواری نمایشی در پیست اتومبیلرانی و موتور سواری شهرستان بناب، در اثر برخورد یک دستگاه موتور سیکلت با یکی از تماشاگران، یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد.

به نقل از ایسنا/آذربایجان شرقی؛ نوجوانی ۱۳ ساله ای که برای تماشای این مسابقات حاضر شده بود، در اثر برخورد با موتور سیکلت، در جا جان باخته و موتور سوار ۲۰ ساله نیز روانه‌ی بیمارستان شد.

 پیشتر رسانه های شهرستان پیگیر مشکلات این پیست بوده و احتمال وقوع هر نوع خطر را تذکر داده و ضرورت حضور نیروهای امدادی در محل این پیست را متذکر شده بودند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب در آبان ماه سال ۹۹ تاکید کرده بود که این اداره و هیأت ورزش‌های اتومبیل رانی و موتورسواری بناب هیچ اطلاعی از برگزاری این مسابقات ندارند و مجوزی برای برگزاری این مسابقات صادر نشده و برگزارکنندگان این مسابقات خودسرانه و بدون اخذ مجوز اقدام به برگزاری این مسابقات نمایشی کرده‌اند.

باقر بابازاده، شهردار وقت بناب نیز گفته بود که تمام اعتبارات و امکانات این مجموعه از ردیف اعتبارات ورزشی شهرداری تامین شده است و این مکان می تواند در آموزش رانندگی، فرود بالگرد و هواپیماهای سبک و همچنین پاراموتورها مورد استفاده قرار بگیرد.

سید مجید یزدانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: در تاریخ پنجم شهریور ماه سال ۹۸ طبق صورت جلسه تنظیم شده قرار بود سه پیست اتومبیل رانی، موتور سواری و سوارکاری این مجموعه به اداره ورزش و جوانان انتقال یابد تا ما برنامه های مدونی جهت مدیریت این مجموعه ها تدوین کنیم.

وی ادامه می‌دهد: براساس قانون نظام ورزش که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده و رئیس جمهور نیز ابلاغ کرده است، تنها متولی ورزش کشور عبارت است از وزرات ورزش و جوانان، ادارات کل استان ها و ادارات شهرستان ها.

وی اضافه می‌کند: از این تاریخ درخواست خود را به شهردار بناب اعلام و در چندین مرحله نیز پیگیری کرده ایم اما تاکنون این زمین ها بنام اداره ورزش و جوانان شهرستان منتقل نشده است لذا ما مسئولیتی در این مجموعه ها نداریم و به دلیل بلاتکلیفی موجود، چندین سال است که در این پیست ها مسابقه ای برگزار نمی کنیم و دوستان شورا و شهرداری مسئولیت این مجموعه را برعهده دارند که امیدواریم با برنامه ریزی های خوب دیگر شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

به گزارش ایسنا، پیست اتومبیلرانی و موتور سواری شهرستان بناب که در سوم خرداد ماه سال ۹۲ توسط شهرداری بناب به بهره برداری رسیده، ۵۵۰ متر طول و ۵۰ متر عرض دارد و از لحاظ گستردگی مساحت بعد از پیست تهران، دومین پیست بزرگ کشور محسوب می شود که برای ساخت این مجموعه در مدت سه ماه شش میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/ذاکر احمدزاده

http://www.akhbarbonab.ir/?p=2824(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

- پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تالاب قره قشلاق جاذبه‌ای جالب و دیدنی در شهرستان بناب

جاذبه‌های طبیعی آذربایجان شرقی هر گردشگری را به وجد می‌آورد از این رو با ما همراه باشید و درباره تالاب قره‌قشلاق جاذبه‌ای جالب و دیدنی در بناب بیشتربدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =