جمعه 10 فروردین 1403

ضروری‌ترین امر به معروف توصیه مردم به استفاده از ماسک است

- پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

امام جمعه بناب گفت: در شرایط فعلی بهترین و ضروری‌ترین امر به معروف و نهی از منکر توصیه مردم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

به گزارش اخبار بناب حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی ظهر امروز در خطبه‌های آئین دشمن شکن جمعه شهرستان بناب با اشاره به اتفاقات و جریانات اتفاق افتاده در آن مقطع گفت: جامعه‌ای که به تمام معنا عقب مانده بود و بر محوریت بربریت و جاهلیت بود با بعثت پیامبر اکرم (ص) وضع اسلام روز به روز بهتر شد و اسلام جان دوباره گرفت و مستکبران روز به روز منفعل‌تر شدند.

به نقل از مهر: امام جمعه بناب با تبریک فرارسیدن مبعث حضرت رسول اکرم (ص) گفت: بعث انقلاب پیامبر اکرم (ص) با تمام شرایط جهانی آن روز را به هم ریخت و با ظهور اسلام بساط نفوذ مستکبران برچیده شد.

وی سپس با تشریح اوضاع کنونی دنیا تصریح کرد: امروز تاریخ در کشور و دنیا تکرار می‌شود و پیشاپیش ظهور امام عصر (عج) محرومین روی زمین رمق می‌یابند و جامعه استکباری از این انقلاب و رشد روزافزون اسلام در دنیا احساس خطر کرده و از جریان رشد روزافزون منطقه‌ای اسلام آشفته‌تر می‌شوند.

خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: از این رو انسان‌های آزاده امروز دقیقاً باید بدانند که خداوند پشتیبان آنها بوده و بت‌های عالم یکی پس از دیگری نابود خواهند شد ولی اگر مسلمانان کمی مقاومت و استقامت داشته باشند.

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر اینکه امروز باید یکدل و یک جهت در اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری قدم برداریم، یادآور شد: امروز در اثر صبر و استقامت مسلمانان نصرت الهی شامل حال مسلمانان شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به قرار گرفتن در هفته احسان و نیکوکاری بر دستگیری از محرومین و نیازمندان جامعه تأکید و اذعان کرد: در آستانه عید قرار داریم و باید تا حد توان کمیته امداد را در جهت رسیدگی به وضع معیشتی محرومین کمک و یاری کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های کادر درمان شهرستان و همچنین مردم شریف بناب بخاطر رعایت مسائل بهداشتی خاطرنشان کرد: الحمدلله در سایه تلاش مسئولین، کادر درمان و همکاری شما مردم ویروس کرونا در شهرستان بناب به حداقل رسیده و بایستی تلاش کنیم تا نگذاریم این ویروس مجدداً جهش یابد.

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: در شرایط فعلی بهترین و ضروری‌ترین امر به معروف و نهی از منکر توصیه مردم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و بخاطر اینکه نگذاریم این بیماری در شهرستان جهش یابد تا حد امکان از دو ماسک استفاده کنیم، چرا که در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی دراین وضعیت کادر درمانی و بیمارستان‌ها پاسخگوی بیماران نخواهند بود و در ایام عید نیز با حذف دید و بازدیدها در منزل نشسته و از طریق تلفن عید را به همدیگر تبریک بگوییم تا بلکه انشاالله از سال آتی شاهد ریشه کنی ویروس کرونا باشیم.

امام جمعه شهرستان بناب در خاتمه با تأکید بر ضرورت حضور آگاهانه در انتخابات آتی ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: در این خصوص و اهمیت آن در خطبه‌های نماز هفته‌های آتی صحبت خواهم کرد و امیدواریم خداوند ما را به راه حق هدایت فرماید.

http://www.akhbarbonab.ir/?p=2611(در یک برگهٔ جدید باز می‌شود)

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =