جمعه 31 فروردین 1403

صادرات 250 هزار تن محصولات غیرنفتی از شهرستان بناب

فرماندار بناب با بیان اینکه امروز بناب به یک قطب صنعتی در منطقه تبدیل شده است؛ گفت: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات غیرنفتی از این شهرستان تولید و به کشورهای دنیا صادر می‌شود.

1024x754 1 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از فارس؛ رضا لعلی در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های زیست‌محیطی فولاد ظفر بناب با بیان اینکه نام و آوازه بناب در سایه تلاش فعالان تولید و صنعت در سطح دنیا می‌درخشد؛ اظهار کرد: امروز در سایه خون شهدا و هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش مردم، مسؤولان و صاحبان صنایع به مرحله‌ای رسیده‌ایم که بسیاری از نیازهای کشور را در داخل تأمین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امروز بناب به یک قطب صنعتی در منطقه تبدیل شده است؛ افزود: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن انواع محصولات غیرنفتی از این شهرستان تولید و به کشورهای دنیا صادر می‌شود در حالیکه کشور ما همواره توسط دشمنان تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار داشته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب در ادامه ضمن قدردانی از تلاش تولیدکنندگان و صاحبان صنایع تصریح کرد: خوشبختانه مجموعه فولاد ظفر پیشرو در عرصه صنعت بوده و با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا باعث افزایش بهره‌وری و راندمان تولید شده است.

برای اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب فولاد ظفر بناب بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده و این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۵۷۵ متر مربع با ظرفیت حجمی ۲۰۰ متر مکعب در روز طبق آخرین متدهای روز دنیا طراحی و احداث شده است.

این پروژه در راستای کاهش آلایندگی خطوط ذوب فولاد سپند صنعت کاوه که نقش بسزایی در حفظ سلامت ساکنین دارد، در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع کلنگ‌زنی شد که جهت تکمیل این پروژه که نقش اساسی در کاهش غبار محیطی و غلظت خروجی دود ناشی از ذوب ضایعات فولادی و آهن اسفنجی خواهد داشت، بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

 مجتمع فولاد ظفر بناب در سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع و با ظرفیت اسمی ۲۰۰ هزار تن در سال راه‌اندازی شد و هم اکنون با ظرفیت اسمی ۷۰۰ هزار تن در سال از جمله بزرگترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در شمال‌غرب کشور است که محصولات تولیدی آن علاوه بر تأمین نیاز منطقه به ۱۷ کشور دنیا نیز صادر می شود.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =