جمعه 31 فروردین 1403

“زالو درمانی” خطرناک است؟

"زالو درمانی" خطرناک است؟

یک متخصص داروسازی طب سنتی درخصوص بروز عفونت در برخی مراجعان زالودرمانی گفت: درصورتی که این روش درمانی توسط افراد غیرمتخصص صورت گیرد احتمال بروز عفونت وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایسنا؛ دکتر محمدحسین فرزایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به قدمت بالای زالودرمانی در طب سنتی گفت: این روش درمانی بیش از دو هزار سال قدمت دارد و در ایران و هند انجام شده و بعدها از این مناطق به اروپا هم رفته و در روم هم انجام می شده است.

این متخصص طب سنتی گفت: فواید زالو درمانی به دلیل وجود یک آنزیم به نام “هیدرودین” در دهان زالو است، آنزیمی که نقش موثری در از بین بردن لخته ها و پلاکت دارد.

فرزایی گفت: در حال حاضر از این آنزیم دارو تولید کرده و به عنوان ضد لخته و ضد پلاکت در برخی کشورها از آن استفاده می کنند.

این متخصص طبی سنتی گفت: با توجه به خاصیت این آنزیم که در دهان زالو موجود است، استفاده از زالودرمانی برای افرادی که غلظت خون داشته و یا مبتلا به اختلالات عروقی هستند، توصیه می شود.

فرزایی با تاکید بر لزوم انجام زالو درمانی توسط افراد متخصص گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد انجام زالو درمانی توسط افراد غیرمتخصص است، چرا که این کار می تواند خطر عفونت را به همراه داشته باشد.

وی افزود: در انجام زالودرمانی توسط افراد غیرمتخصص و توسط زالوهای غیراستاندارد شاهد بروز عفونت شدید موضعی، پوستی و حتی سیستمی هستیم. حتی در برخی موارد عفونت خونی هم در افراد مشاهده شده است.

این متخصص داروسازی طب سنتی گفت: افراد برای انجام زالو درمانی حتما باید به متخصصین طب سنتی مراجعه کرده و این روش درمانی باید با استفاده از زالوهایی که از شرکت های معتبر تحت نظر وزارت بهداشت خریداری شده، انجام شود.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14020810000526 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

10مربی برتر ایرانی که امیدهای آینده را زنده کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به استفاده از توان داخلی به ویژه در استفاده از مربی ایرانی نقطه نظر خاصی دارند که نتایج حاصله در رده‌های پایه‌ای ورزش نیز نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 4 =