جمعه 31 فروردین 1403

روایت زندگی یک بانوی جوان کارآفرین از شهرستان بناب


inde 1 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

بانوی کارآفرین شهرستان بناب که در زمینه خدمات حمل و نقل و تامین نیرو فعال است به طور مستقیم و غیر مستقیم برای بیش از 200 نفر اشتغال زایی کرده است.

به گزارش اخبار بناب/ کارآفرینی و ایجاد کسب‌ و کار از دیدگاه بسیاری از شهروندان مستلزم داشتن شرایط مناسب مالی و تجربه فراوان است. شاید پیچیدگی‌ها و سختی‌های موفقیت در این عرصه باعث شود تا خیلی‌ها دست به این خطر نزنند و فرصت و سرمایه خود را در راههای دیگری صرف کنند اما هستند افرادی که کار در این عرصه را تقریبا با هیچ شروع کرده‌اند و به جایگاهی که می‌خواستند رسیده‌اند.

بانوی موفق کارآفرین 39 ساله بنابی یکی از همین افراد است. او برای اینکه عضو جامعه بزرگ کارآفرین‌های کشور شود، کارش را با همت و پشتکاری و اعتماد به نفس و البته با پشتیبانی و کمک خوب همسر خود آغاز کرد، در این راه با تجربه و دانش تخصصی که داشت، با این حال قدم‌ها را محکم‌تر از گذشته برداشت تا بتواند فرصت‌های شغلی بسیاری را برای دیگران ایجاد کند و خود نیز 3 تا از معتبرترین شرکت های خدماتی رفاهی در کشور را مدیریت کند.

99999 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

مریم بابازاده در گفتگو با اخبار بناب می‌گوید: کارش با علاقه ادامه پیدا کرده است، ایده ابتدایی کسب و کارش را کسی جدی نمی‌گرفت، اما اکنون که ۱۲ سال از کارش گذشته خیلی‌ها سعی می‌کنند در این وادی قدم بگذارند و سودی کسب کنند.

وی همان دانش‌آموز با استعداد مدارس شهرستان بناب، و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی رشته مدیریت دولتی دانشگاه ازاد بناب است، به گفته‌ی خودش مسیر تحصیلی‌اش، کمک کرد تا استعداد خود را کشف کند و در کنار تحصیلات دانشگاهی فهمیده که باید رشته‌ تحصیلی خود را به صورت عملی اجرا می‌کرده است.


بابازاده می‌گوید: انگیزه مالی، تنها انگیزه من برای آغاز کار نبود، واقعاً به کارهای مدیریتی، ایجاد اشتغال، کمک و حل مشکلات طبقات مستضعف جامعه علاقه زیاد دارم.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای بانوان نیز یکی از اهدافم است و برایم یک افتخار است، افزود: در کنار تمام سخت‌هایی که در کارم دارم، همه توانم را به کار می‌گیرم، در کنار کارهای مدیریتی شرکت، مدیریت و تربیت فرزندانم را در محیطی با آرامش و به دور از استرس و خستگی های شغل خود تربیت کنم.

این بانوی کارآفرین تأکید می‌کند: برای شروع کار انگیزه شرط اصلی است، همانطور که انگیزه صرف مالی نداشتم، اما اینکه استعداد آدم هدر برود با این موافق نیستم، ضمن کار و در برخورد با کادر و پرسنلم بود که متوجه شدم چقدر مشکلات مالی زنان جامعه ما را آزار می‌دهد، این شد که با وجود سختی، به کارم دلگرم شدم و به امید خدا راهم را ادمه دادم.


وی اضافه می‌کند: کارهای شرکت در ابتدا به سختی پیشرفت می رفت، اما هم‌ اکنون شرکت دارای مکان مستقل در محل میدان بسیج شهرستان بناب بوده و برای ایجاد نمایندگی در شهرهای مختلف نیز اقدامات جدی شده است.

بابازاده با اشاره به اینکه از سال87 بعنوان مدیر عامل در شرکت تعاونی گلشهر بناب فعالیتهای خود را شروع نموده ام افزود: نسبت به ساماندهی رانندگان درون شهری و برون شهری اقدام کردم و بعنوان کارگزاری تامین اجتماعی 1 هزار200 نفر بیمه شده را ساماندهی کرده و مراجعات مکرر به امور بیمه را حذف و عدم پرداخت حق بیمه, کمک مالی و سرگردانی و رفع موانع بیمه شدگان را بهبود بخشیدم، و در ادامه فعالیت ها، این تعاونی که جز تعاونی های برتر کشوری در سال 91 شناخته شد توانست 12 نفر را مستقیم و 30 نفر را غیر مستقیم مشغول بکار نماید.

- پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

وی برای پیشرفت های بیشتر با مهاجرت به تهران از سال 93 الی 95 مدیر عامل شرکت هواپیمایی و گردشگری میرداماد بوده و با اشتغال به 13نفر پرسنل تماما خانم در حوزه تورهای داخلی و خارجی در سطح کشور به توسعه فعالیت هایش می افزاید، اما به خاطر مشکلات خانوادگی و دوری از زادگاه خود مجبور به واگذاری امتیازشرکت و بازگشت به سرزمین مادری خود شد.

بانوی بنابی در ادامه فعالیت های بیشتر و بهتر خود در قالب رئیس هیات مدیره شرکت نیلگون بهکاران در استان آذربایجان شرقی در حوزه خدماتی رفاهی و تشریفات و تامین فضای سبز با ایجاد اشتغال برای 120 نفر نیروی فعال در این حوزه مشغول خدمت رسانی است.

مریم بابازاده 39 ساله از سال 84 متاهل بوده و دارای ۲ فرزند است و علاقه زیادی در حوزه کارآفرینی و اشتغال دارد و میگوید فعالیت های بیرون از خانه مرا خسته نمیکند و در کنار خانه داری از فعالیت اجتماعی غافل نمانده و همین علاقه مندی انرژی او را حفظ کرده است.

بابازاده از باز بودن زمینه اجتماعی برای حضور هرچه بیشتر بانوان می گوید، زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و کمتر انسانی هست که زیست فردی را بر زیست اجتماعی ترجیح دهد.

وی با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جامعه هستند و در کنار مردان منشا تحول و خدمت به جامعه هستند و در تحولات اجتماعی سیاسی کشور نقش آفرین هستند،میگوید: زنان نیز بخشی از جامعه محسوب می شوند شایسته است که بدون جبر، مراتب برخورداری از رفاه، آزادی و امنیت اجتماعی را داشته باشند و در جامعه اسلامی و ایرانی این زمینه مهیا است، و هیچ زنی نمی تواند بدون همراهی مردان منزلت های اجتماعی را تصاحب کند همانطور که هیچ مردی نیز قابلیت چنین انجامی را ندارد و از همراهی های همسرش در مسیر دشوار زندگی قدردان است.

این بانوی کارآفرین در حال حاضر علاوه بر عضو هیئت مدیره و مدیرعامل و رئیس هیات مدیره 2 شرکت نیلگون بهکاران غرب و شرکت تعاونی گلشهر بناب با اشتغال زایی به بیش از 200 نفر، بازرس اصلی شرکت خدماتی درمانی هلال نو که در زمینه ارائه خدمات درمانی تاسیس شده ، در امر آموزش و پرورش نیز در مدرسه غیرانتفاعی ریحانه الطاها بعنوان معاونت اداری مالی و اجرایی مشغول فعالیت است.

به گزارش اخبار بناب: شرکت نیلگون بهکاران غرب در زمینه تامین نیرو سلامت، بهداشت، درمان، خدماتی عادی و تخصصی، و همچنین شرکت تعاونی گلشهر بناب در زمینه خدمات حمل و نقل فعالیت دارند..

انتهای پیام/ ذاکر احمدزاده

http://www.akhbarbonab.ir/2949/

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 7 =