پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

خرید بیش از ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات جدید آزمایشگاهی در دانشگاه بناب

خرید بیش از ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات جدید آزمایشگاهی در دانشگاه بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه بناب از خرید بیش از ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات جدید آزمایشگاهی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر حبیب اعتمادی در تشریح فعالیت ها و اقدامات انجام شده در آزمایشگاه‌های دانشگاه بناب، اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه و پیشرفت آزمایشگاه‌ها جزو اولویت‌های اصلی برنامه‌های سرپرست دانشگاه است، از همان ابتدای روزهای شروع به کار، برنامه توسعه‌ی آزمایشگاه مرکزی در زمینه‌هایی از جمله خرید تجهیزات جدید و دستگاه‌های پیشرفته، اخذ پذیرش در شبکه‌ی آزمایشگاهی علمی ایران (شاعا) و شبکه‌ب راهبردی، آموزش متخصصین و متصدیان و راه اندازی آزمایشگاه‌های جدید تدوین شد که خوشبختانه توانستیم در تمامی این محورها به موفقیت‌هایی برسیم.

وی گفت: بر اساس برنامه‌ی تدوین شده و با اهتمام و پیگیرهای لازم بیش از سه میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی جدید خریداری شده است که این امر زمینه قرار گرفتن آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بناب در ردیف آزمایشگاه های برتر کشور را فراهم کرد.

وی تأکید کرد: برای توسعه آزمایشگاه و تحقق برنامه‌های تدوین شده، ضروری است که متخصصین و متصدیان آزمایشگاه‌ها آموزش‌های لازم را در زمینه‌ی کار با دستگاه‌های جدید، ایمنی، نگهداری و دیگر امور مربوطه را دریافت کنند که برای این منظور دوره‌های آموزشی مختلف برای این عزیزان برگزار خواهد شد.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه بناب گفت: رویکرد ما در خصوص ارائه‌ی خدمات آزمایشگاهی، حرکت به سمت آزمایشگاه‌های تخصصی، مرجع و حرفه‌ای است و این مسأله به ویژه در رابطه با خرید تجهیزات آزمایشگاهی با کیفیت و گزینش کارشناسان حرفه‌ای و متخصص برای آزمایشگاه‌ها مورد توجه قرار دارد.

 وی با اشاره به اینکه خرید تجهیزات جدید با اولویت بندی و برآورد نیازها و مطابق با امکانات و برنامه های دانشگاه، خریداری شده است، افزود: در بحث خرید تلاش شد بر اساس یک مطالعه‌ی آماری، نیازهای پژوهشی اولویت دار دانشگاه شناسایی شود که به عنوان مثال جهت جذب دانشجوی دکتری محیط زیست برای  طرح تعاون با دانشگاه صنعتی سهند، قرارداد ست آپ تصفیه هوا و دستگاه خارجی آنالیزور خرید شده است.
 
وی در پایان گفت: در تلاش هستیم با در نظر گرفتن برنامه راهبردی دانشگاه، اولویت‌های پژوهشی و ارائه‌ی خدمات آزمایشگاهی، سایر خریدهای تجهیزات جدید آزمایشگاهی دانشگاه را هم پیگیری کنیم.

دانشگاه بناب در سال ۱۳۷۵ با جذب ۳۵ دانشجو در رشته برق-الکترونیک در مقطع کاردانی با نام آموزشکده فنی بناب وابسته به دانشگاه تبریز فعالیت آموزشی خود را آغاز نمود و در سال ۱۳۸۴ به دانشکده فنی و مهندسی ارتقاء پیدا کرد و در سال ۱۳۸۶ با تصویب شورای گسترش آموزش عالی به طور رسمی از دانشگـاه تبریز منفک گردیده و در سال ۱۳۸۸ با ادامه روندتوسعه، شورای گسترش آموزش عالـی با ارتقـاء دانشکـده فنـی و مهندسـی بنـاب به مجتمـع آموزش عالـی بنـاب  موافقـت کرد و همچنیـن در سال ۹۰ به دانشگاه بناب ارتقاء یافت.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =