جمعه 10 فروردین 1403

جعل فاحش نامه سپاه پاسداران توسط گروه هکری انانیموس

گروه به ظاهر هکری انانیموس نامه‌ای را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جعل کرده که در آن بدیهیات نامه نگاری اداری رعایت نشده است.

جعل  فاحش نامه سپاه پاسداران توسط گروه هکری انانیموس

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از فارس؛ در روزهای اخیر از سوی رسانه‌های خارجی، دروغی دیگر برای ادامه آشوب‌های خیابانی منتشر شده است. رسانه‌های وابسته به سعودی‌ها و دولت سلطنتی انگلیس، مدعی شدند مسئولین ارشد جمهوری اسلامی، از ترس، در حال فرار به خارج از کشور و پناهنده شدن به همراه خانواده خود هستند. هدف از این دروغ رسانه‌ای این است که به اغتشاشگران بگویند به پیروزی نزدیک هستند و خیابان را ترک نکنند!

در همین راستا، گروه به ظاهر هکری انانیموس با انتشار نامه‌ای مدعی شده که فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی کشور در نامه‌ای محرمانه دستور داده است تا اسامی و مشخصات هویتی مسئولین لشکری و کشوری که به همراه خانواده به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، مخفی بماند تا دست‌مایه رسانه‌های معاند نشود.

14010810000775 Test NewPhotoFree - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

نگاهی ساده و گذرا به متن و ساختار نگارشی نامه، نشان می‌دهد که این متن به قدری ایرادات واضح دارد که نمی‌تواند نامه‌ای محرمانه و رسمی باشد؛ بلکه توسط این گروه مثلا هکری، جعل شده است. برخی از این ایرادات واضح عبارتند از:

۱. تمامی نامه‌ها در سپاه پاسداران باید همراه با مهر باشد. هیچ نامه رسمی در ساختارهای سپاه نیست که بدون مهر باشد. در غیر این  صورت، نامه اساسا فاقد اعتبار است. مخصوصا آن که این نامه، دستوری و محرمانه است و به هیچ وجه نمی‌تواند بدون مهر رسمی، صادر گردد.

۲. هم متن نامه، هم عنوان و هم موضوع آن نشان می‌دهد که محرمانه است. اما نه مهر محرمانه وجود دارد و نه در سربرگ، طبقه‌بندی محرمانه قید شده است. تمامی نامه‌های محرمانه نیاز به مهر و طبقه‌بندی محرمانه دارد.

۳. در سربرگ نامه جعل شده توسط انانیموس، پایین آرم جمهوری اسلامی که اسم سال نوشته شده است، به جای «اشتغال آفرین»، به اشتباه «اشتغال آرین» نوشته شده است. سربرگ نامه‌های ادار، ثابت و به طور پیش فرض در برگه‌های مخصوص چاپ شده است. اینگونه نیست که سربرگ توسط نگارنده، نوشته شود که  ممکن باشد اشتباه تایپی رخ دهد.

۴. در سربرگ نامه‌ها، نوشته می‌شود «باسمه تعالی». اما در این نامه اداری نوشته شده «بسمه ای تعالی»! این حجم از ایراد نگارشی واضح در سربرگی که به طور پیش فرض در نامه‌ها چاپ شده است، نشان می‌دهد که این سربرگ ساختگی و مجعول است.

۵. در متن نامه‌های اداریِ رسمی و دستوری، صرفا دستور مورد نظر داده می‌شود و  الفاظ اضافی و شعاری قید نمی‌شود. اما در این نامه جعلی، الفاظ متعدد شعاری آمده است. مثلا:  «نیروهای خود فروخته معاند»، «سرخوردگی و تضعیف نیروهای مجاهد»، « ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی»، «ایثارگران نستوه و ایثارگر»، «اراده پولادین» و سایر الفاظ شعاری که در این نامه مجعول آمده اما جایگاهی در نامه‌های رسمی و دستوری ندارد.

۶. در نامه‌های اداری سپاه معمول آن است که گیرنده را با «به» و فرستنده را با «از» مشخص می‌کنند. اما در این نامه، «گیرنده» و « از طرف» نوشته شده است.

۷. یکی دیگر از موضوعاتی که در این نامه رعایت نشده است، استفاده از عبارت «پیرو نامه‌های قبلی» و عدم اشاره به موضوع و شماره نامه‌های قبلی است که در این متن به آن‌ها اشاره شده است.

14010810000815 Test NewPhotoFree - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

۸. لازم به ذکر است که پیدا کردن اسامی فرستنده و گیرنده این نامه، بسیار راحت است و نیاز به هک کردن سیستم ندارد! انتخاب فرمانده حفاظت هواپیمایی به طور رسمی اعلام شده و مصاحبه رسمی رسانه‌ای نیز داشته است و با یک سرچ ساده به دست می‌آید.

سوال مهم از رسانه‌هایی که مدعی‌اند با ارائه مدرک، می‌دانند مسئولین ارشد جمهوری اسلامی به همراه خانواده خود در حال فرار هستند، چرا یک بار حتی اسم یکی از این مسئولین را منتشر نکرده‌اند؟

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

index - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تکذیب شایعه مسمومیت دانش آموزان در یزد

یزد -اداره کل آموزش و پروش یزد شایعه مسمومیت دانش آموزان یزدی را تکذیب کرد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =