جمعه 31 فروردین 1403

تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه بناب

مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه بناب با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ رئیس دانشگاه بناب ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت بی‌بی دو عالم و ایام فاطمیه و تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران دانشگاهی، رفع مشکلات پیش‌روی پژوهشگران را یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریتی دانشگاه دانست و گفت: هیات رئیسه دانشگاه تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات پیش‌روی پژوهشگران مصروف خواهد داشت.

photo 2022 12 13 19 13 00 800x600 1 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

دکتر مجتبی عباسیان با اشاره به ماموریت دانشگاه بناب بعنوان یک دانشگاه نسل جدید جامعه محور و ماموریت‌گرا، گفت: دانشگاه بناب مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و تمام اهتمام خود را در حل نیازهای منطقه اعلام می‌نماید و تلاش خواهد کرد با پشتوانه اساتید و پژوهشگران این دانشگاه که جزو دانشمندان یک درصد و دو درصد برتر دنیا می‌باشند، در رفع مشکلات صنایع مستقر در منطقه، مشکلات زیست محیطی، احیای دریاچه ارومیه و… با تمام توان تلاش کند.

وی افزود: دانشگاه بناب دوران نوجوانی خود را طی کرده است و امروز تبدیل به یک مرکز معتبر و بالغ در جوامع بین‌المللی شده است و دوشادوش سایر دانشگاههای بزرگ مستقر در منطقه، خودنمایی می‌کند.

حجت­ الاسلام والمسلمین، دکتر حسن حیدرزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بناب، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، با شمردن اهمیت اخلاق در پژوهش و تاکید بزرگان دین در این زمینه، بر اهمیت ارج نهادن به پژوهشگران و دانشمندان پیشین تاکید کرد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از اعضای هیات علمی، یاوران علمی و همچنین دانشجویان برتر پژوهشی و معرفی مولفه­‌های رشد پژوهشی در دانشگاه، درخشش اساتید دانشگاه در مجامع بین‌المللی را از جهش بزرگ دانشگاه در حوزه پژوهش برشمرد و گفت: حضور ۱۰ درصد از اساتید دانشگاه بناب در جمع پژوهشگران برتر ۲ درصد و هم‌چنین پژوهشگران برتر ۱ درصد برتر دنیا حاصل تلاش شبانه‌روزی خانواده بزرگ دانشگاه است و این مرکز چون نگینی درخشان در جنوب استان خودنمایی می‌کند.

دکتر علی حاجی بدلی ضمن بررسی وضعیت بودجه و سرانه پژوهشی کشور با توجه به شعار سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) و سیاست کلان کشور که جدا شدن از اقتصاد نفتی است گفت: ضروریست بر اساس تولید، توزیع و کاربرد دانش به «اقتصادی دانش بنیان» دست یابیم.

وی تاکید کرد: بیش از پیش نیازمند توجه به حوزه پژوهش و ورود مراجع تصمیم‌گیر برای بازنگری در روند فعلی است، اقتصاد نفتی، ثروت آفرین نیست و مقوله‌ای که هر کشوری را بر بنایی محکم، استوار نگه می‌دارد، دانش، علم و نوآوری نیروی انسانی ملت هاست؛ از همین رو به منظور صیانت از جایگاه علمی و دست یابی به پژوهش‌های کاربردی برای رهایی از وابستگی به بیگانه، باید تلاش بیشتری برای تحقق سهم پژوهش از (G.D.P) داشت.

مدیر پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن اشاره به عملکرد یکساله دانشگاه در حوزه پژوهش گفت: با تکیه بر آمار اعلامی مراکز معتبر علمی سنجش علم در جهان، دانشگاه بناب جهش زیادی در حوزه پژوهش و سایر مولفه‌ها داشته است.

دکتر حبیب اعتمادی در ادامه ضمن اشاره به چاپ مقالات دانشگاه در نشریات معتبر بین‌المللی، گفت: درصد قابل توجهی (حدود ۷۰ درصد) از مقالات Q۱ این دانشگاه جزء ۱۰% موضوعی است که یک رکورد جدید محسوب می­‌شود و همچنین سرانه مقالات دانشگاه بناب در سال ۱۴۰۱ حدود ۲.۵۴ می­‌باشد که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و این رقم نسبت به بسیاری از دانشگاه­های منطقه، رقم بالایی به شمار می­‌رود.

وی در ضمن اشاره به عملکرد دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت گفت: مبلغ قراردادهای منعقد شده طرح‌های پژوهشی برون دانشگاهی جمعاً یازده میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است.

گفتنی است در پایان از پژوهشگران برتر دانشجویی و گروههای آموزشی، دانشکده­‌ها، دانشجویان و همچنین از پژوهشگران پر استناد ۱ درصد برتر دنیا طبق لیست زیر تجلیل بعمل آمد.

پژوهشگر برتر دانشجویی دانشکده علوم پایه خانم پروانه آتش پیکر (از گروه ریاضی)
پژوهشگر برتر دانشجویی دانشکده فنی و مهندسی خانم لیلا محسنی (از گروه مهندسی نساجی)
پژوهشگر برتر دانشجویی دانشگاه آقای اسماعیل ولی پور (از گروه مهندسی برق)
پژوهشگر برتر گروه مهندسی مکانیک آقای دکتر محمدعلی مهتدی

پژوهشگر برتر گروه مهندسی برق آقای دکتر علی احمدیان
پژوهشگر برتر گروه مهندسی عمران خانم دکتر سمیه ملایی
پژوهشگر برتر گروه مهندسی متالورژی و مواد خانم دکتر ویدا خلیلی
پژوهشگر برتر گروه مهندسی شیمی و پلیمر آقای دکتر قادر حسین زاده
پژوهشگر برتر گروه مهندسی کامپیوتر آقای دکتر حجت امامی
پژوهشگر برتر گروه مهندسی نساجی آقای دکتر جواد یکرنگ
پژوهشگر برتر گروه ریاضی آقای دکتر میرسجاد هاشمی
پزوهشگر برتر گروه عمومی و معارف خانم دکتر زهرا فاخر
پژوهشگر برتر گروه فوتونیک، اپتیک و لیزر آقای دکتر رضا عبدی
پژوهشگر برتر دانشکده علوم پایه آقای دکتر حجت افشاری
پژوهشگر برتر دانشکده فنی و مهندسی آقای دکتر صیاد نوجوان
پژوهشگر برتر دانشگاه خانم دکتر سحر زینت لو
پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر دنیا آقای دکتر علی احمدیان، آقای دکتر صیاد نوجوان

photo 2022 12 13 19 15 28 800x600 1 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =