پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اولین مجموعه شعر معلم شاعر بنابی منتشر شد

gdse - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم اولین مجموعه شعر معلم شاعر بنابی منتشر شد.

مجموعه شعر “باغبان نغمه‌سی” شامل گزیده اشعار (ترکی ـ فارسی) مجید باغبان دوست معلم بازنشسته و شاعر بنابی توسط انتشارات پارلاق قلم بناب به چاپ رسید.

گفتنی است مجید باغبان‌دوست در سال ۱۳۳۹ در محله گزاوشت بناب به دنیا آمد. دوره ابتدایی و راهنمایی و دو کلاس دوم دبیرستان را در خود شهر بناب و دو سال آخر دوره متوسطه را در دانشسرای مقدماتی تبریز گذراند. بعد از مشغول شدن به کار، ادامه تحصیل داده و فوق دیپلم #ادبیات فارسی گرفت و از سال ۱۳۵۹ وارد عرصه مقدس تعلیم و تربیت شد.

وی ابتدا در روستاهای شهرستان چاراویماق و شهر قره آغاج به عنوان مدیر آموزگار مشغول به کار شد. در سال ۱۳۶۵ به شهرستان بناب منتقل و در سال ۱۳۸۷ بازنشسته شده و بعد از بازنشستگی به کار کشاورزی و باغداری مشغول شد.

از دوران نوجوانی علاقه وافری به فولکلور آذربایجان و ادبیات به خصوص اشعار سعدی – حافظ – مولانا داشت و در میان تحصیل مبادرت به نوشتن اشعار ترکی و فارسی نموده است.

وی که با تخلص “باغبان” شعر می سراید به خاطر علاقه اش به زادگاه خود بناب، شعری نیز در وصف این شهر سروده که در این مجوعه شعر نیز به چاپ رسیده است، در بخشی از این شعر ترکی آمده است:

“دئدیم #بیناب سنده بزه ن گول کیمی

نعمته دول سئومه لی سونبول کیمی

باغبان اوخور شعرینی بولبول کیمی..

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۳ ۱۵ ۲۰ ۵۷ ۱۹ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

تغییر مدیریت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب

طی حکمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز با رفتن دکتر وحیدرضایی و آمدن دکتر اصغر باقری تغییر مدیریت در رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =