شنبه 8 اردیبهشت 1403

10مربی برتر ایرانی که امیدهای آینده را زنده کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به استفاده از توان داخلی به ویژه در استفاده از مربی ایرانی نقطه نظر خاصی دارند که نتایج حاصله در رده‌های پایه‌ای ورزش نیز نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد.

تا آنجایی که ممکن است از مربّیان ایرانی استفاده کنید.

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ رهبر معظم انقلاب اخیرا در دیدار با قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی نکات حائز اهمیتی را در حوزه ورزش بیان کردند. یکی از نکاتی که در این سخنان مورد اشاره قرار گرفت موضوع «مربی خارجی» بود که ایشان از این مسئله به‌عنوان یکی از مشکلات قدیمی و سؤال‌های بی‌پاسخ یاد کرده و از مسئولان ورزش کشور خواستند برای رفع چنین مشکلاتی برنامه‌ریزی حرفه‌ای کنند.

رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به بهره‌برداری از استعدادها و ظرفیت‌های داخلی خصوصا استفاده از مربیان مجرب و حرفه‌ای ایرانی تاکید کرده‌اند. از جمله اینکه ایشان در سال ۹۸ نیز در دیدار اعضای تیم ملی والیبال جوانان کشور که بر بام قهرمانی جهان ایستاده بودند بر این موضوع تأکید کره بودند: «واقعاً معتقدم که شایسته است برای کشور ما که در ورزش، سرمربّی‌های باشگاه‌ها، [مسئولین] فدراسیون‌ها و مجموعه‌ها ایرانی باشند..» ۱۳۹۸/۰۵/۱۶

تا آنجایی که ممکن است از مربّیان ایرانی استفاده کنید

توصیه‌ای که در سال ۱۴۰۰ هم از سوی ایشان تکرار شده است: «تا آنجایی که ممکن است از مربّیان ایرانی استفاده کنید.» ۱۴۰۰/۰۶/۲۷

نگاهی به تیم های ورزشی مختلف کشورمان خصوصا در رده‌های پایه‌ای که با مربیان ایرانی هدایت می‌شوند، به خوبی نشان می دهد که این ظرفیت و توان داخلی در زمینه حضور مربیان ایرانی در میادین مهم بین المللی در رشته های ورزشی متنوع به خوبی وجود داشته و تجربیات عملی بسیار موفقی در این حوزه وجود داشته و دارد.

به صورت مشخص و عینی در سال جاری و در رقابت های مختلف جهانی خصوصا در رشته های مربوط به جوانان و نوجوانان این مربیان خوش درخشیدند که در ادامه به بخشی از این ظرفیت خوب و پرثمر مربیان ایرانی در قالب یک جدول می‌پردازیم.

این مربیان به تازگی نتایج مثبتی در رقابت‌های بین المللی کسب کرده‌اند و پتانسیل کشورمان در این حوزه بیش از این‌هاست.

14020911000657 Test NewPhotoFree - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

منبع/ فارس

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

photo ۲۰۲۴ ۰۱ ۰۵ ۲۳ ۳۰ ۱۱ - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

نائب قهرمانی تیم فوتسال امید آذربایجان شهرستان بناب درمسابقات لیگ مناطق استان آذربایجان شرقی

تیم امید آذربایجان بناب نائب قهرمان مسابقات فوتسال لیگ مناطق استان آذربایجان شرقی شد. به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =