جمعه 10 فروردین 1403

ماجرای دروغی عجیب از ضد انقلاب/ دشمنان به داستان‌های بالیوودی روی آوردند+عکس

جالب است که بر اساس این داستان، با دو نفر از افراد داخل گونی صحبت شده و به‌طور کاملا اتفاقی آنها اهل تسنن معرفی شده‌اند اما گویا این داستان بالیوودی فراموش کرده‌است که حداقل عکسی ساختگی را در کنار این خبر جعلی بیرون دهد.

ماجرای دروغی عجیب از ضد انقلاب/ دشمنان به داستان‌های بالیوودی روی آوردند+عکس

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از فارس؛ فاطمه مظفری‌پور: دروغ پراکنی! این اصلی‌ترین محور رسانه‌های معاندی است که با خرید صفحات میلیونی برخی کاربران، سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» را اجرا می‌کنند.

اکنون، صفحات معاندان دست بر روی گزینه مشترک با روایتی ساختگی زده‌اند و آن را با عنوان «روایت تکان دهنده ماهیگیران» منتشر کرده‌اند. علی کریمی بازیکن سابق فوتبال که همچنان تلاش می‌کند خود را در رأس جریان اغتشاشات به عنوان هدایت‌کننده نشان دهد نیز یکی از سرشبکه‌های انتشار این خبر است!

در این روایت عنوان شده که تعدادی از اغتشاشگران توسط حکومت با هلیکوپتر به خلیج فارس انتقال داده شده و سپس از بالای دریا این اغتشاشگران با گونی‌ به دریا انداخته شده‌اند!

14011010000804 Test NewPhotoFree - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

رسانه‌های معاند، روایتگری این داستان را به گردن ماهی‌گیران جزیره شیف در خلیج فارس انداخته‌اند، حال آنکه ماهی‌گیران این جزیره، پس از شنیدن این داستان از خبرنگار ما، آن را طنزی مضحک عنوان کردند و به قول خودشان «روزشان با این داستان طنز ساخته شد.»

سازمان شیلات بوشهر نیز، این داستان را ساختگی عنوان کرد و اعلام داشت: «هیچ هلیکوپتری به‌جز برای انتقال بیماران اورژانسی از خارگ به بوشهر در این منطقه پرواز ندارد.»

رسوایی در ناشی‌گری بیان دروغ!

قسمت شگفت‌آور این روایت جایی است که اعلام شده؛ هوا تاریک بوده و صدای هلیکوپتر همه جا را فرا گرفته بود اما صدای افتادن گونی‌ها در آب به گونه‌ای معجزه‌ آسایی برای راویان این داستان قابل شمارش بوده و تعداد گونی‌ها را ۱۵ عدد عنوان داشته‌اند!

جالب است که بر اساس این داستان، با دو نفر از افراد داخل گونی صحبت شده و به‌طور کاملا اتفاقی آنها اهل تسنن معرفی شده‌اند اما گویا این داستان بالیوودی فراموش کرده‌است که حداقل عکس یا فیلمی ساختگی را در کنار این خبر جعلی بیرون دهد.

رسانه‌های معاند و صفحات مجازی آنها گویا این روزها دیگر به فقر محتوای خبری دچار شده‌اند و برای همین چنین داستان ناشیانه‌ای را به انتشار برده‌اند، اکنون که دست رسانه‌های معاند برای به اغتشاش کشیدن خیابان‌ها کوتاه شده‌ است، به دنبال ایجاد محرکی هرچند غیر قابل باور برای مخاطبان خود شده‌اند.

حربه تکراری معاندان؛ اختلاف افکنی تسنن و تشیع!

رسانه‌های غربی، افراد در آب افتاده‌ را کرد زبان و اهل تسنن معرفی کرده‌اند و این همان خط عملیات رسانه‌ای همیشگی آنها برای ایجاد دو دستگی بین مردم ایران است؛ تفکری که سال‌هاست تلاش می‌کند تا میان اهل تسنن و تشیع کشور را شکرآب کند اما مردم همجوار خلیج فارسی که همواره دستش برای همه مردم گشوده بوده است، دست این داستان‌های احساسی ساختگی را خوانده‌اند و این همان سیاست سوخته‌ای است که این رسانه‌ها شده گویا قصد فراموشی‌اش را ندارند.

در این داستان بالیوودی که این بار بدون صحنه ویژه بیرون زده شده، گونی‌هایی که از آسمان به دریا می‌باریده را حاوی تعدادی اغتشاشگر و سنگ‌های بزرگ برای فرو رفتن گونی‌ها در دریا عنوان کرده اما بازهم گویا معجزه‌ای دیگر در این داستان ساختگی موجب شده تا به ‌طور اتفاقی دو گونی با آن سنگ‌های عظم الجثه در آب سقوط نکنند و ماهیگیران تخیلی بتوانند با آنها صحبت کنند و البته صحبتی که تنها با دو جمله پایان یافته: «ما کُردیم و اهل تسنن!» و همین دو جمله گویا برای آب در زمین وحدت مردم ما ریختن کافی بوده اما حاشا که بعد از این همه روایت تکراری دروغین از اختلافات ساختگی قومیت‌ها، مردم ما این داستان‌های تخیلی را باور کنند.

وقتی رسانه‌های غربی در کمبود محتوا به داستان درام روی می‌آورند

داستان‌های تخیلی و درام ساخته شده این روزها بازار صفحات معاندان را گرم ساخته چراکه در نبود محتوای خبری، تنها راه حل بقا، برای کسانی که رسالتشان از کار خبری، به هم زدن آسایش مردم است، دامن زدن به تخیل و دروغ پراکنی است.

14011010000793 Test NewPhotoFree - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

فراتر از همه زوایای این نوشته تخیلی، زبان گوینده‌ای است که ‌در پایان داستان درام خود عنوان کرده که «من هیچ مستندی ازجمله عکس، فیلم یا حتی صوتی از این روایت ندارم و همین که من به عنوان رسانه این داستان را به تصویر کشیده‌ام خودش یک منبع موثق است!» این همان دور زدن سواد رسانه‌ای است که روایتی را بدون هیچ منبع مشخص و بدون مستندات حقیقی در حلقوم مخاطبان خود با چشمان بسته فرو می‌کند تا حقایق در پشت ابر پنهان بماند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این داستان تخیلی، روایت ناشیانه دیگری از کسانی بود که به بهانه آزادی بیان، تخیلات خود را به اسم حقیقت به مخاطبان قالب می‌کنند و این تنها گوشه‌ کوچکی از جنگ بزرگ رسانه‌ای غرب، علیه مردم ایران است

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14020810000526 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

10مربی برتر ایرانی که امیدهای آینده را زنده کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به استفاده از توان داخلی به ویژه در استفاده از مربی ایرانی نقطه نظر خاصی دارند که نتایج حاصله در رده‌های پایه‌ای ورزش نیز نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =