سه‌شنبه 28 فروردین 1403

دانشگاه بناب بین المللی شد

در آخرین جلسه کارگروه جذب دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان در مورخه 1401/11/10 دانشگاه بناب حائز شرایط جذب دانشجوی غیر ایرانی شد.

1163 - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب؛ دکتر مجتبی عباسیان در خصوص اولویتهای وزارت علوم برای جذب دانشجویان غیر ایرانی گفت: جذب دانشجویان بین المللی از برنامه‌های اولویت دار وزیر علوم است، اخیراً نیز که رئیس جمهور در وزارت علوم حضور یافت بر جذب دانشجویان بین الملل تاکید کرد و جذب این دانشجویان جزو برنامه‌های اولویت دار رئیس جمهور برای وزارت علوم هم قرار گرفت.



وی ادامه داد: دانشگاه بناب نیز پیرو برنامه های بلند مدت بالادستی و همچنین به جهت پتانسیل بالای منطقه ای و اساتید برجسته این دانشگاه و تفاهم نامه های منعقده با دانشگاههای بزرگ بین المللی، اقداماتی برای بین المللی شدن انجام داده بود که خوشبختانه در تاریخ ۱۰/۱۱/۱۴۰۱ با جذب دانشجوی بین المللی این دانشگاه در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری موافقت شد.

دکتر عباسیان اذعان کرد: امسال در حوزه پژوهشی رویدادهای خوبی توسط اساتید دانشمند دانشگاه بناب رقم خورد و ۱۰ درصد از اساتید دانشگاه بناب بعنوان دانشمندان ۱ درصد و ۲ درصد برتر جهان معرفی شدند که یک رویداد بی سابقه بود و دانشگاه بناب حائز رتبه ۲ کشوری بر اساس درصد مقالات منتشر شده با رتبه عالی گردید و مطمئناً این آمار در سالهای آینده افزایش نیز خواهد یافت.

رئیس دانشگاه بناب به تنوع جذب دانشجویان بین الملل در دانشگاه بناب اشاره کرد و گفت: سیاست دانشگاه بناب در حوزه جذب دانشجویان بین الملل بیشتر تمرکز بر جذب دانشجویان عراقی، جمهوری آذربایجان و ترکیه است که امیدواریم بتوانیم در این خصوص موفق عمل کنیم.

دکتر مجتبی عباسیان ضمن اشاره سخنان رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: کشور ترکیه در جذب دانشجوی بورسیه خارجی هم موفق تر از ما عمل کرده و آمارهای کشور روسیه هم نشان می‌دهد در جذب دانشجویان در حوزه بورس کمتر از ترکیه نبوده و این عدد در حال بالارفتن است و ما باید قبول کنیم اگر می‌خواهیم در این زمینه موفق باشیم باید در بحث بورس در جذب دانشجویان خارجی توجه کنیم.

وی در پایان به برنامه‌های ویژه فرهنگی و معرفت افزایی برای دانشجویان بین الملل در دانشگاه بناب اشاره کرد و گفت: نباید جذب دانشجوی بین الملل را صرفاً با دید درآمد تلقی کنیم و باید برنامه‌های معرفتی برای آنها داشته باشیم تا برایمان آورده فرهنگی داشته باشد و شهرستان بناب به جهت بهره مندی از بزرگترین حوزه علمیه شمالغرب کشور، می تواند با هم افزایی این مرکز فرهنگی و دینی فاخر اقدامات خوبی انجام دهد.

گفتنی است دانشگاه بناب بعنوان یکی از ۶ دانشگاه جامع استان آذربایجان شرقی می باشد که در سال ۱۳۷۴ تاسیس شده است و هم اکنون با بیش از ۳۰۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در جنوب استان آذربایجان شرقی در حال فعالیت است.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14010812000485 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

اهدایی ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به نیازمندان بناب

در آستانه سال نو، ۷۱۰ خنچه، ۱۱ سری جهیزیه و ۹ سری سیسمونی به همت بانوان و فعالان قرآنی خیریه زینبیه (س) بناب به نیازمندان تازه عروس در شهر دارالمومنین بناب اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =