پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

برخی‌ها در داخل کشور اصلاً اعتقادی به رسانه ندارند/ امروز باید بیش از هر زمانی به نقش رسانه‎‌های داخلی در بحران‌های اجتماعی و سیاسی توجه کنیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اگر ما هم می‌خواهیم مدیریت بحران انجام دهیم، باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌های داخلی، شخصیت و بزرگان و ابزاری که در اختیار داریم این کار را انجام دهیم که یکی از این ابزارهای مهم نقش رسانه‌ها است.

برخی‌ها در داخل کشور اصلاً اعتقادی به رسانه ندارند/ امروز باید بیش از هر زمانی به نقش رسانه‎‌های داخلی در بحران‌های اجتماعی و سیاسی توجه کنیم

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از ایلنا؛ درباره این‌که در حوادث اخیر، شاهد میدان‌داری رسانه‌های خارجی در غیاب نقش آفرینی رسانه‌های داخلی بودیم دلیل این مساله چیست، گفت: حتما باید به نقش رسانه‌های داخلی توجه داشته باشیم. بعضی‌ها در داخل کشور اصلاً اعتقادی به رسانه ندارند. همه ما باید به نقش رسانه در تبیین مسائل کشور معتقد باشیم و همچنین به این مهم اهمیت دهیم همان طوری که رسانه‌های خارجی به این امر اهمیت می‌دهند و نقش‌آفرینی می‌کنند، معتقدم باید به نقش رسانه‌های داخلی توجه و درباره‌شان اعتمادسازی کنیم. 

وی با اشاره به اینکه مردم باید به رسانه‌های داخلی اعتماد کنند و این امر مهم‌تر از هر چیز دیگری است، عنوان کرد: چرا یک رسانه خارجی باید این همه نقش‌آفرینی در بحران‌ها داشته باشد؟ این  مطلب حکایت از آن دارد که به این رسانه‌ها بودجه می‌دهند و توجه می‌کنند و به همین جهت است که نقش‌شان در بحران‌آفرینی موثر است. 

حیدری گفت: اگر ما هم می‌خواهیم مدیریت بحران انجام دهیم، باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌های داخلی، شخصیت و بزرگان و ابزاری که در اختیار داریم این کار را انجام دهیم که یکی از این ابزارهای مهم نقش رسانه‌ها است. لذا ضرورت دارد مجموعه دولت توجه ویژه‌ای به رسانه‌ها و در سازمان‌دهی و مدیریت آنان داشته باشد. بنابراین ابتدا باید اعتبارات لازم را در اختیار رسانه‌ها بگذاریم تا بتوانیم در شرایط بحرانی از رسانه استفاده کنیم؛ چراکه نقش موثری در هدایت افکار عمومی می‌توانند داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزارت ارشاد متولی این کار است و ابزار لازم را در اختیار دارد که حتما باید این کار را انجام دهد. امیدوارم مسئولان از این گونه  بحران‌ها و مسائل حداقل یاد بگیرند چگونه باید از ظرفیت رسانه استفاده شود؛ چراکه معتقدم به هر شکل آنچنان که باید و شاید به رسانه‌ها توجه نمی‌شود و برای همین است که یک رسانه خارجی می‌تواند این همه بحران ایجاد و نقش‌آفرینی کند که این برای ما هزینه دارد و خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: همه این بحران‌ها به نوعی می‌تواند برای مسئولان و وزارت ارشاد عبرت و یا فرصت باشد که بتوانند به رسانه‌ها و نقش آن‌ها در فضای سیاسی و اجتماعی کشور توجه بیشتری داشته باشند. امروز بیشتر از هر زمانی رسانه‌ها مورد توجه همه دولت‌ها و حاکمیت‌ها هستند و امیدواریم وزارت ارشاد بتواند این کوتاهی را جبران و نسبت به سامان‌دهی و همچنین تامین امکانات فنی و مالی رسانه‌ها کمک و اقدامات شایان را انجام دهد.

حیدری گفت: مسئولان می‌توانند اطلاعات درست را در اختیار رسانه‌ها و صداوسیما بگذارند تا رسانه‌های خارجی نتوانند شایعه‌سازی کرده و روی اخبار دروغ مانور دهند. به دلیل خلاء نقش رسانه‌های داخلی است که رسانه‌های خارجی این نقش را ایفا می‌کنند که رسانه‌های خارجی هم مشخص است سمت و سوی‌شان در مخالفت با نظام و انقلاب است و همچنین به دنبال بحران‌سازی هستند و این‌گونه نیست که اخبار را به صورت واقعی پوشش دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: رسانه‌های خارجی هنگامی که خلاء نقش‌آفرینی رسانه‌ها در کشورمان را مشاهده می‌کنند دست به نقش‌آفرینی می‌زنند و این امر به خاطر کوتاهی است  که در این طرف وجود دارد و آن طرف از این خلاءها و فرصت‌ها استفاده می‌کنند.

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14020810000526 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

10مربی برتر ایرانی که امیدهای آینده را زنده کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به استفاده از توان داخلی به ویژه در استفاده از مربی ایرانی نقطه نظر خاصی دارند که نتایج حاصله در رده‌های پایه‌ای ورزش نیز نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + پانزده =