سه‌شنبه 28 فروردین 1403

اظهار نظر چهره‌های بین‌المللی درخصوص سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

شهید حاج قاسم سلیمانی از چهره‌های برجسته و تاثیرگذار ایران، منطقه و جهان است. او فرمانده‌ای توانا بود که از عنفوان جوانی پا به میدان‌های جهاد گذاشت و عمر با برکت خود را در راه مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) صرف کرد و در نهایت به‌ گونه‌ای به شهادت رسید شود که همگان را از دوست تا دشمن به واکنش واداشت.

اظهارنظر چهره‌های بین‌المللی درخصوص سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

به گزارش پایگاه خبری اخبار بناب به نقل از دفاع‌پرس؛ سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از چهره‌های برجسته و تاثیرگذار ایران، منطقه و جهان است. او فرمانده‌ای توانا بود که از عنفوان جوانی پا به میدان‌های جهاد گذاشت و عمر با برکت خود را در راه مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) صرف کرد و در نهایت به‌ گونه‌ای به شهادت رسید شود که همگان را از دوست تا دشمن به واکنش واداشت.

پیش از شهادت حاج قاسم نتایج یک نظرسنجی‌ در مرکز مطالعات بین‌المللی و امنیتی دانشگاه مریلند آمریکا نشان داد ژنرال سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محبوب‌ترین شخصیت از نگاه مردم ایران است. «قوی‌ترین مرد خاورمیانه» عنوانی است که روزنامه لموند فرانسه در گزارشی به ژنرال سلیمانی داد.

مقامات آمریکایی بارها در مقابل هیبت سردار سلیمانی لب به سخن گشودند و اعتراف کردند که ژنرال ایرانی آنان را مغلوب خود کرده است. چنانچه پمپئو، وزیر سابق امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که سردار سلیمانی نامه‌ ارسالی او را باز نکرده و نخوانده است. این نامه را رئیس سازمان سیا به وسیله یکی از رابطان خود در منطقه به حاج قاسم رسانده بود که سردار گفته بود: «این نامه را نمی‌گیرم و نمی‌خوانم و اصلا با این افراد صحبتی ندارم.»

جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در یکی از دیدارهایش با محمدجواد ظریف، وزیر وقت امور خارجه ایران به او گفته بود: «برای یک ‌بار هم شده مایلم قاسم سلیمانی را از نزدیک ببینم.»

ژنرال پترائوس، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و مدیر کل سابق سیا در مورد سرلشکر سلیمانی گفته بود:
«قاسم سلیمانی فردی بسیار توانمند و مدبر و دشمنی شایسته است.»

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان: «من به شهادت عظیم حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، معاون نیروهای حشدالشعبی عراق غبطه می‌خورم. آمریکایی‌ها با این اقدام خود نخواهند توانست هیچ یک از اهداف این جنایت بزرگ را محقق کنند، بلکه تمامی اهداف حاج ‌قاسم در نتیجه عظمت روح و خون ایشان به دست برادران و هم‌رزمان او در محور مقاومت و عناصر مجاهد در تمامی ملت‌های منطقه که ذلت و تسلیم شدن در برابر مستکبران و مستبدان را محکوم می‌کنند، محقق خواهد شد.»

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه: «خبر شهادت ستاره‌ای از فرماندهان مقاومت كه در رأس آنها سردار سلیمانی بود را با حزن و اندوه دریافت كردیم. یاد شهید سلیمانی در اذهان ملت سوریه باقی خواهد ماند و ملت سوریه هرگز ایستادن سلیمانی در كنار ارتش عربی سوریه را در دفاع از این كشور ضد تروریسم فراموش نخواهد كرد. شهید سلیمانی عمر خود را در خدمت كشورش و محور مقاومت سپری كرد. اطمینان داریم كه این جنایت عزم محور مقاومت را برای ایستادگی در برابر سیاست‌های تخریبی آمریكا افزایش خواهد داد.»
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس: «سلیمانی فرمانده شهیدی است که جان خود را فدای حمایت از مقاومت کرد. او شهید قدس است. او شهید قدس است. او شهید قدس است.»
برهم صالح، رئیس جمهور وقت عراق: «شهادت سلیمانی و ابومهدی المهندس دو فرمانده که در شکست داعش نقش بزرگی داشته‌اند، غم انگیز بود و ما این اقدام شنیع را محکوم می‌کنیم.»

سید مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق: «هدف قرار دادن حاج قاسم توسط استکبار جهانی، هدف قراردادن جهاد، معارضه و روحیه انقلابی بین المللی است. اما آن‌ها نمی‌توانند در عزم ما و جهاد ما خللی ایجاد کنند.»

احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه: «شهید سلیمانی، یک شهید جهانی است. ایران فرزندان خود را اعزام می‌کند تا برای دفاع از قبله نخست ما، با عرب‌ها هم‌خون شوند.»

سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان: «به پناهگاه مقاومت آمده‌ایم تا به شهید سلیمانی بگوییم مقاومت خواهد ماند.»

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر اسبق عراق: «شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نشانه پیروزی بر داعش بودند و ترور فرمانده عراقی که منصب رسمی دارد دشمنی و تجاوزی به دولت و ملت عراق به شمار می‌رود.»

مسعود بارزانی، رئیس منطقه كردستان عراق: «حادثه از دست رفتن سردار حاج قاسم سلیمانی جای بسی تأسف و نگرانی برای مردم و دولت منطقه كردستان شده است. ایشان از دوستان ما در جبهه جنگ با دیكتاتور و حامی و هم‌سنگر ما علیه گروه تروریستی داعش بوده است كه بارها همه مقامات عراق و اقلیم از این زحمات و فداكاری قدردانی نموده‌اند. امیدواریم جای ایشان بهشت برین باشد.»

یوگنی گونچاروف، افسر ارشد ارتش روسیه: «ژنرال سلیمانی، یک فرمانده واقعی بود. ژنرال سلیمانی، استخوان‌بندی تروریست‌ها را درهم شکست. ترور ناجوانمردانه و رذیلانه ایشان را هیچ‌گاه نمی‌بخشیم.»

هاشم الموسوی، از فرماندهان جنبش النجباء در عراق: «شهیدان سلیمانی و المهندس یک مؤسسه نظامی جهانی را برای ما به ارث گذاشتند که مأموریتش ساختن نیرو‌های انقلابی در گوشه و کنار جهان است.»

نوری المالکی، نخست وزیر اسبق عراق: «حاج قاسم سلیمانی (ره) با اقدامات, پیگیری‌ها, اهتمام و جهاد خود توانست توطئه‌های بزرگی را که برای تغییر تحولات منطقه در یمن, سوریه, لبنان و عراق برنامه‌ریزی شده بود، متوقف کند.»

طلال ناجی، معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین: «شهید سلیمانی از همه مستضعفان جهان حمایت می‌کرد.»

درباره‌ی سردبیر

سردبیر پایگاه خبری «اخبار بناب»

همچنین ببینید

14020810000526 Test PhotoN - پایگاه خبری اخبار بناب شهرستان بناب

10مربی برتر ایرانی که امیدهای آینده را زنده کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به استفاده از توان داخلی به ویژه در استفاده از مربی ایرانی نقطه نظر خاصی دارند که نتایج حاصله در رده‌های پایه‌ای ورزش نیز نشان از ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در این حوزه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − چهار =